close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen New Beetle Cabriolet 2003: Sonde 1

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BFS, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 75

Beste Cabrioliefhebbers,

Heb nog een VAG signaal. Nl 16514 : 0 cilinderrij 1- sonde1, electrische storing in circuit en code 16556: 0 cilinderrij 1- brandstofberekeningssysteem te rijk.

Heb op google gelezen dat er ergens een probleem is met de Lambdasonde. Alle filters, de uitlaat na de katalysator en kleppendekselontluchting vervangen.
Iemand een idee?

Geplaatst door

Edelijn (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat de lambdasonde (voor de kat) defect is, of dat de bedrading van die sonde defect is.
Waarschijnlijk geeft de sonde continue een te hoog signaal af, waardoor de computer denkt dat het mengsel te rijk is.

Hoe rijdt de auto? Normaal of met horten/stoten?
Heb je nog het volle vermogen?
Wat doet je benzineverbruik? Hoger, Lager, ongeveer gelijk?
Heb je naast de foutcodes ook de live data gecontroleerd of laten controleren?
Zo ja, wat was het signaal van Lambdasonde 1 en Lambdasonde 2?
Waarom heb je de uitlaat na de kat vervangen?

oldford 0
badge

4 jaar

Auto rijdt volgens mij normaal. Benzineverbruik lijkt hoog maar we zijn er pas een paar keer mee weg geweest.
Einddemper was verroest. Cilinderrij 1 en sonde 1 dus dat is die sonde achter het spruitstuk. Draad ligt wel wat los en m.i. zit het hitteschild ook niet geheel vast maar de draad lijkt wel in orde.

Edelijn 0

4 jaar

Auto kennelijk pas gekocht? Particulier of bij een bedrijf?
In het laatste geval heb je minimaal recht op de "wettelijke garantie" en kosteloze reparatie.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/garantie-repa...

oldford 0
badge

4 jaar

Nee vorig jaar gekocht via een veiling dus nul komma nul garantie vandaar dat ik e.e.a. zelf wil oplossen.

Edelijn 0

4 jaar

Waarschijnlijk de lambda. Foutcode is p0130. Wanneer mogelijk is het misschien even de freeze frame bekijken. En die info hier even te posten. Is dit een 4 of 5 draads lambda?

Citrogek 0
badge

4 jaar

Ik heb gisteren even het hitteschild vastgezet en de draad en stekker van de sonde die vooraan zit bekeken. Is een 5 draads met 6 polige stekker en zie er niks aan. Heb signaal weggehaald en ga eerst maar stuk rijden en dan kijken of signaal terugkomt.

Edelijn 0

4 jaar

Signaal weggehaald? 5 draads sonde zijn moeilijk door te meten. Of je moet een scope hebben.

Citrogek 0
badge

4 jaar

Ja was ik al bang voor. Als het signaal terugkomt dan zal ik wel een nieuwe Sonde1 plaatsen. 2e hands weet ik niet of het verstandig is. Nieuw kost een Bosch 5 draads plm €100,- of weet je een beter alternatief.

Edelijn 0

4 jaar

Ik zou in het geval van een lambdasonde altijd voor nieuw gaan. Ze gaan over het algemeen relatief lang mee en van een sloop weet je ook niet altijd wat je krijgt.

Citrogek 0
badge

4 jaar

Thanks, ga voor nieuw! Fijne avond

Edelijn 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.