Volkswagen Golf: Starproblemen warme motor golf 2 inspuiter

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: EN

Hallo,

Mijn golf heeft een startprobleem bij warme motor.
Hij heeft een EN motor 1800cc 66KW, automaat, airco en geregelde katalysator.

Het is een USA golf zelf ingevoerd uit Duitsland met plakette groen 4.

De startmotor draait gewoon en bij koude motor geen problemen.

Als ik de kachel vol open zet dan start hij enigsins weer en loopt dan een minuut slecht stationair, na een een minuut loopt hij weer mooi rond.
Ook slaat de golf af in de file met warm weer.

Brandstofpomp en filter zijn vervangen en vacuumslangen zijn oké.

Wat te doen?

Groetjes Dr B.

drbeetle

Geplaatst door drbeetle (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

wat voor inspuitsysteem zit er op??? Het is voor nederlandse begrippen een motorcode die niet bekend is.

ik verwacht dat er een temperatuursonde stuk is.

drbeetle (0), 12 jaar geleden

Volgens mij K jettronic

drbeetle (0), 12 jaar geleden

Of een KE jettronic.....ik weet het verschil niet zo goed.

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

ke jetronic kan. probleem zit dan waarschijnlijk in wat ik aangaf, brandstoftoevoer naar de pomp.

Wat ook wel eens gebeurt is dat het terugslagklepje in de pomp blijft hangen of vervuild is. (zit in de banjobout hogedrukkant pomp) krijg je bij warme motor die je afzet vaporlock in de inspuitleidingen, door het wegvallen van de druk.

Tevens injectoren checken op nadruppelen, ze moeten simpel weg direct na het afzetten van de motor potdicht zijn, ook de koudestartinjector. (kopkant inlaatmanifold, blauwe steker)

heb je de accumulator ook overgezet?? die heb je wel nodig bij dit systeem.

de pomp van een ke jetronic is degene met de hoogste druk en meeste debiet van alle vw inspuiters tot nu toe gemaakt. Met een andere pomp dan speciaal hiervoor bedoeld lopen deze motoren ook niet.

drbeetle (0), 12 jaar geleden

Thanx voor de tips!

De koudestart injector had ik al verwisseld voor een die ik nog had liggen.....geen verschil, morgen kijk ik of deze misschien toch lekt.

Ik ga morgen meteen jouw punten nalopen en meld me dan weer.

Prettige zondag.

drbeetle (0), 12 jaar geleden

[quote=audia4]ke jetronic kan. probleem zit dan waarschijnlijk in wat ik aangaf, brandstoftoevoer naar de pomp.

Wat ook wel eens gebeurt is dat het terugslagklepje in de pomp blijft hangen of vervuild is. (zit in de banjobout hogedrukkant pomp) krijg je bij warme motor die je afzet vaporlock in de inspuitleidingen, door het wegvallen van de druk.

Tevens injectoren checken op nadruppelen, ze moeten simpel weg direct na het afzetten van de motor potdicht zijn, ook de koudestartinjector. (kopkant inlaatmanifold, blauwe steker)

heb je de accumulator ook overgezet?? die heb je wel nodig bij dit systeem.

de pomp van een ke jetronic is degene met de hoogste druk en meeste debiet van alle vw inspuiters tot nu toe gemaakt. Met een andere pomp dan speciaal hiervoor bedoeld lopen deze motoren ook niet.[/quote]
Hi,

Als eerste de banjo bout bij de pomp losgehaald en voorzichtig getest met het blaaspistool, is oké.
Vervolgens de koudestart injector gecontroleerd op lekkage, is ook goed.
Verstuivers eruit getrokken en deze druppelen ook niet na, ze zien er bijzonder goed uit nog.

Kleur van de bougies is ook netjes grijs, luchtfilter en alles wat erbij zit nagekeken, alles netjes en niet vervuild.

Nog steeds slecht starten bij warme motor, geen zwarte rookpluim te zien.....

Vraag: met welke voeler weet de inspuitpomp dat de motor op temperatuur is en waar zit deze?

We gaan door!

[url=http://img193.imageshack.us/i/golf2001.j...][img]http://img193.imageshack.us/img193/2500/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

drbeetle (0), 12 jaar geleden

Wie kan mij vertellen wat dit voor inspuit systeem bovenstaande foto is:

K jetronic, ke of d jetronic.........

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

computer zo groot als een broodtrommeltje in de waterbak, recht voor het stuur, dan is het KE jetronic, anders K jetronic.

D jetronic is veel ouder.

drbeetle (0), 12 jaar geleden

Voortgang K.T golf........

Opvoerpomp was nieuw maar imitatie vervangen door originele.....geen resultaat.
Tijds temperatuur schakelaar vervangen......geen resultaat.
Brandstofpomp vervangen nieuwe bosch pomp......nog steeds hetzelfde.

Ondertussen 300,- verder!

Gek wordt ik ervan......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.