hoi,
wie kan mij helpen??
ik heb een golfje 2 , Als de motor koud is start ie moeilijk soms duurt het heel lang en er komt heel veel rook uit bij het starten alleen. de gloeimechanismen werkt wel gewoon denk ik.
Ik heb wel gezien dat er luchtbellen in de brandstofslangetje zitten.
weet iemand hoe ik die bij een golf eruit krijg? en of dat het alleen daar aan ligt??
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De brandstofleidingen van een diesel moeten altijd luchtvrij zijn. Dat is een vaststaand feit voor elke diesel dus 10 tegen 1 dat daar je probleem zit.
Als het goed is zit er op je brandstoffilter een nylon busje met daaraan 2 slangetjes. De aansluiting nylonbusje/brandstoffilter kan wel eens minimaal lekken. genoeg voor lucht.
Je met dan proberen of de splitpan iets meer druk kan laten uitoefenen op het nylon blokje. Ik heb ooit mijn splitpen vervangen door een omgebogen spaak. Die was iets dikker als de splitpen en dat was net genoeg.
Succes.
ik sluit mij aan bij h&k, ik heb deze kwaal ook al meerdere keren meegemaakt bij een golf 2. en toen zat het probleem daar ook. meestal kun je het ook wel zien aan een kleine brandstof lekkage bovenop het filter. succes
hoi
ik begrijp het nylonbusje niet van wat H&K bedoeld. is dat het gele dopje op de brandstofpompje? maar is dit ook de reden dat er witte rook uitkomt bij het starten??
en als ie eenmaal gestart is dan geeft ie het probleem helemaal niet meer
20 jaar
Hans,
Ik denk dat het toch in het voorgloeien zit,die witte rook wat eruit komt is onverbrande diesel er zullen wel een of meerdere gloeistiften kapot zijn.
Hans
witte rook kan ook duiden op koelvloeistof, als de wagen een lekke koppakking heeft start hij ook moeilijk en rookt hij ook wit.
Nu ben ik het eens met Arie....witte rook is meestal koelvloeistof. Ik lees toevallig net op een ander forum www.tdiclub.nl dat dit ook kan voorkomen wanneer de inspuitpomp heel erg van tijd staat!
Kom ik nog even terug bij het nylonblokje.
Het zit niet op de pomp maar op het brandstofFILTER.
Daar zitten 4 brandstofleidingen aan . 1 vanaf de tank en 1 naar de pomp.
De andere twee zitten op een nylonblokje (hoewel blokje het is meer een tonnetje want het is rond.)
Dat nylontonnetje zit klem tussen 2 halfronde lippen aan het filter. En is dan geborgd met een pen (hairpin model)
succes
H&k
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar