Volkswagen Golf: start niet

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: gti

als mijn auto niet wil starten gaf hij een tikkend geluid dat leek op de startmotor die niet rond wou.
Startmotor vervangen bleek stuk te zijn maar nu het volgende probleem hij start nu helemaal niet een kennis zei dat het waarschijnlijk het contactslot is want er is spanning genoeg in de accu.
Wie kan mij helpen?? En wat kost zo'n geintje ongeveer??

grommer

Geplaatst door grommer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Fullbright (0), 16 jaar geleden

Heb een Golf uit 1995 met ongeveer hetzelfde probleem, de motor slaat wel aan, maar gaat dan direct weer uit, volgens de ANWB, lag het aan de startmotor, deze vervangen, probleem niet verholpen, weer ANWB ter plaatse, nu lag het aan de bobine, ook deze vervangen, probleem kwam weer terug, ook bobinekabel vervangen. Volgens de dealer ligt het aan de af fabriek ingebouwde startonderbreker achter het contactslot, maar ook het contactblokje achter het contactslot zou de boosdoener kunnen zijn. De enige manier om dit te achterhalen is om de auto te laten uitlezen bij de dealer, bij navraag kon men geen prijsopgave geven. Nu staat de auto bij een garage om een contactblokje te vervangen omdat de eerdere typen slechte contacten hebben, de later uitvoeringen hebben vergulde contacten, maar nu het probleem dat het gedeelte om de stuuras niet verwijderd kan worden, het lager moet er eerst af, maar goed, als het contactblokje is vervangen en het probleem is nog niet verholpen, dan de laatste optie: de startonderbreker, deze communiceert met de transponder in de sleutel, maar ook van de originele sleutel is een reserve-exemplaar gemaakt en ingelezen bij een daartoe bevoegde sleutelmaker. Het is een lastig probleem omdat het niet iedere keer gebeurt, dan weer wel starten en dan weer niet, de auto is nu onbetrouwbaar en het heeft al veel euro's gekost, maar het probleem moet en zal verholpen worden.

grommer (0), 16 jaar geleden

maar een type 3 uit 1994 heeft toch geen transponder in zijn sleutel?
Maar ik ga kijken wat het is en laat het je weten.
In ieder geval alvast bedankt voor je antwoord

Fullbright (0), 16 jaar geleden

Klopt, volgens info is dit af fabriek ingebouwd vanaf 1995, dan ligt de oorzaak wellicht aan het contactblokje achter het contactslot, maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn, succes met het verhelpen.

thespeed (0), 16 jaar geleden

Ajj, ik herken het probleem.
Met mijn golf 3 uit 1995 heb ik ook het probleem dat hij vaak meteen weer afslaat.
Ook moet ik soms vol gas geven om hem aan te krijgen.
Dan heeft hij eerst heel weinig toeren en opeens vliegt de toerenteller omhoog.
Vaak heeft hij ook geen problemen. Als hij vooral s'ochtends aanslaat lijkt hij wat onstabiel te lopen.
Dit is na een tijdje zo weer weg.

Ik heb hem laten uitlezen. Hier vonden ze geen problemen.
Wel vond de monteur dat als ik mijn sleutel omdraai dat hij eerst op het contact vliegt.
Daarna vliegt het contact uit. Als ik verder draai vliegt hij weer aan.
Dan gaat de startmotor pas rond en blijft ronddraaien.(soms maakt hij een bijgeluid als hij gestart is)
Als ik dan iets verder draai start hij.
als ik dan de sleutel los laat en weer opnieuw verder probeer te draaien slaat de motor af.
Probeer dat eens zal ik zeggen ;).. gewoon heel rustig de sleutel draaien.

Verder heb ik al
nieuwe bougie kabels,
nieuwe bougies
nieuwe benzinefilter
nieuwe temperatuursensor
nieuwe lambda sonde
nieuwe rotor/verdelerkap

Het contactblokje heb ik ook al thuis liggen.
Maarjah ik kon die dus ook niet zelf vervangen.
Ben erg benieuwd als dit hetzelfde probleem is.. Ga hem binnenkort dus ook naar de garage brengen om die te vervangen.
En tjah ik wordt er ook gek van.. kost toch nogal wat ;)
en ik hoop elke ochtend dat hij maar start

Ohwjah wat stuurt de contactblok allemaal aan?
toevallig ook de benzinepomp? die van mij hoor je erg zacht
maar soms heb ik het id dat ik hem niet hoor.

Fullbright (0), 16 jaar geleden

Gisteren de Golf opgehaald bij een voor mij bekende garage, (geen VW dealer), het contactblokje is vervangen, deze zit achter het contactslot, normaal is het mogelijk om het gedeelte waarin het contactblokje zit, er met een poelietrekker af te halen, maar dat lukte dus niet, daarom moest de gehele stuurkolom er uit, dit kostte nogal wat meer tijd (en geld). Tot nu toe gaat alles goed, geen startproblemen meer. Het probleem was dat de startmotor wel aansloeg, maar hierna gelijk weer uit, dus geen onregelmatige toerentallen of andere bijkomende problemen. Ook heb ik vernomen dat de zekeringkast in z'n geheel de boosdoener kan zijn, er zouden aansluiting los kunnen trillen of slecht contact maken, maar ik hoop dat dit niet het geval is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.