ik heb een golfje die niet wil starten,
een paar weken geleden heb ik een andere onsteking in gedan en na dat ging ie van 190 na 140 en daarna steed langzamer rijden,ik kwam ook niet verder dan 3500 toeren.na een week dat ik die nieuwe onsteking in had gedan hoorde ik een klap(tijdens rijden) en daarna was het einde van de auto,hij wil niet meer starten/olie lampje knippert hij vonk af en toe....
wat kan het probleem zijn?
gr Ferdinand
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de ontsteking ook weer afgesteld nadat je deze erin hebt gezet ?
Als hij compleet verkeerd staat is het erg slecht voor de motor om er plank gas mee te rijden, dalijk verbrand je een klep of heb je een gat in de zuiger..
Hoe vonkt hij ? Zwak of heb je een sterke blauwe vonk ?
Gr Stefan
ik heb wit/blauwe vonk.maar ik heb een monteur langs laten komen want ik d8 dat de auto niet meer op tijd was.hij heeft het weer op tijd gezet.maar voordat vonkte hij af en toe en hij dacht dat de bombine niet goed was.ik heb een bonbine van een andere auto erop gezet maar hij deed het nog nietmaar die van mij die doet et wel op die auto.vandag heb ik de bedrading `van de olie sensor gecontroleerd en nieuwe olie in gegooit de olie lampje die knipper niet meer,maar hij start nog niet.
14 jaar
De olie heeft er niks mee te maken, dat het olielampje gaat knipperen zal komen van lang doorstarten zonder dat de motor aanslaat en ook dat is normaal..
Als de boel optijd staat ( ontsteking en distributie ) zou ik eens controleren of hij nog brandstof krijgt, controleer de pomp of giet een scheutje benzine in de laat en start met volgas, loopt hij nu even ?
14 jaar
ik heb de auto niet bij me thuis,hij sta bij me werk.,maar als hij vonk krijg hij benzine,als niet vonk krijg hij geen benzine..denk je dat en schakelaar of zo kapot is,zoals je bij een andere golf had gegeven,en als dat het geval is wil ik graag weten welke ik moet kopen zodat de auto zo snel mogelijk weer kan rijden?
gr Ferdinand
14 jaar
Ferdinand,
Controleer eerst maar eens of er benzine komt of dat de pomp loopt tijdens het starten..
Als hij vonkt wil het niet zeggen dat hij ook brandstof krijgt, of omgekeerd uiteraard.
Gr Stefan
14 jaar
vandaag golf van 1992 mpi
wou niet starten warm maar wel koud
visueel gezien was er veel te veel injectie
de fout was de temperatuursensor 32eiur
als je de fiche eraf neemt is het normaal
de fiche erop veel te rijk
misschien eens proberen
mvg
yves
fiche=stekker???
ja maar mijn golf di sta al 2 wkn stil. zonder te starten,en ik ben het zat ik wil dat hij start maar ik weet niet meer wat ik moet doen....
14 jaar
[quote=d0003085]vandaag golf van 1992 mpi
wou niet starten warm maar wel koud
visueel gezien was er veel te veel injectie
de fout was de temperatuursensor 32eiur
als je de fiche eraf neemt is het normaal
de fiche erop veel te rijk
misschien eens proberen
mvg
yves[/quote]
sorry,verkeerd gekeken,dacht dat het een bericht van jou was ferdinand,
heb je de tips van stefan al opgevolgd? lijkt me een goed begin.
ja heb ik ook gedan,ik werk eingelijk bij auto schade huis leiden,dus ja de auto di sta daar de monteur daar heeft ook een kijkje genomen maar kon niet achter komen wat het is,,...ik denk ik ga hem morge uit lezen.
gr Ferdinand
14 jaar
Waar heeft die monteur allemaal naar gekeken ?
Je moet gewoon even bij het begin beginnen,
Er moet compressie aanwezig zijn, je moet een vonk hebben, hij moet brandstof krijgen, en als dan ook nog de distributie erop ligt, en het liefst optijd staat, zou hij altijd moeten lopen ( aanslaan )..
Gr Stefan
14 jaar
Hey stefan.ik heb net alles na geken ik krijg benzine en hij vonk,maar hij slaat net niet aan,of hij loop voor 10 sec en dan is het klaar.ik heb het gevoel dat het onsteking niet goed staat.is dat zo?
14 jaar
Ja dan zou dat goed kunnen, wat ook een mogelijkheid is, is dat de distributie timing niet meer klopt ( Riem kapot / mist tanden / versprongen etc )
Maar je zegt in #1 dat je maar af en toe een vonk hebt, hij moet constant blijven vonken bij het rond draaien van de motor..
Maar om er even zeker van te zijn,
Hoe heb je gecontroleerd of hij brandstof krijgt ? Want ook 'net niet aanslaan' kan een brandstof(druk) tekort zijn..
We kunnen er dus vanuit gaan dat de ontsteking klopt / bougiekabels juist zijn aangesloten ( volgorde ) / en optijd staat, gezien de monteur dit gedaan heeft..
14 jaar
nou stefan,voor mijn verasing heeft de monteur niks goed gedan,na je mail hebben we alles weer gecontroleerd en de riem was versprongen en slaap,timing klopte niet,bugies kabes waren verkeerd.hij heeft wel gestart en even stationair gelopen maar ik kom niett verder dan 2000 toeren..hij moet nog wl een beetje afgesteld worden dat wet ik wel
maar ik zat te denken om de ouwe nstking op te zeten met een nieuwe verdeel kapje,wat denk jij over?
Gr Ferdinand
14 jaar
Hallo Ferdinand,
Je moet er eerst eens voor zorgen dat de distributieriem weer goed erop komt te liggen, als de oude riem tanden mist of beschadigt is, monteer dan een nieuwe..Als de riem erop ligt, kun je gelijk de ontsteking afstellen..
Als je dat gedaan hebt, kun je hem eens laten lopen, hoort je geen getik of vreemde geluiden ? Dan een stukje rijden, anders eerst compressie meten ivm eventuele motorschade..
De oude ontsteking zou je altijd terug kunnen zetten, maar als hij dalijk goed loopt, zou ik hem lekker zitten laten en die als reserve bewaren bv.
Hou ons even op de hoogte..
Gr Stefan
14 jaar
hallo Stefan
we hebben de motor nu op tyd gezet hij start en loop,maar als je gas geef gaat ie niet verder dan 2000 toeren.we hebben ook een draad vanaf de bonbine naar de acu(+pool) aangesloten en hij start sneller zo..maar verder weet ik niet meer wat we aan moeten doen..
gr Ferdinand
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar