Volkswagen Passat: Start problemen na lang stilstaan

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 Injectie

Beste allemaal,

Ik heb een Passat B2, benzine, 1,8 injectie uit 1987.

Ik rij er erg weinig in (misschien 1 keer per 2 weken). Hij startte altijd zonder problemen tot een half jaar geleden. De auto heeft toen lang stil gestaan. Een tijdje geleden heb ik er zelf naar gekeken en geconstateerd dat de benzinepomp overleden was. Deze heb ik vervangen door een tweedehands exemplaar. Echter, toen wilde motor niet meer goed starten; je moest veel gas bijgeven om de motor niet af te laten slaan. Zodra je je voet van het gaspedaal haalde sloeg de motor af.

Dus verder gegaan met het controleren van de onderdelen aan de hand van een Passat Haynes reparatie en service handboek. Aantal onderdelen los gehaald, schoongemaakt en gecontroleerd (verdelerkap, contactpuntjes, bougies en bougiekabels, rubberen leidingen). Mocht allemaal niet baten. Op aanraden van iemand de injectie los gehaald, en met lucht schoongespoten.

Nu echter, start de motor bij het starten en slaat meteen weer af en zelfs gas bij geven helpt niet. Na 3 keer starten slaat de motor ook niet meer aan, na tien minuten wachten slaat hij wel weer aan en ook meteen weer af.

Heeft iemand enig idee?

Is er een onderdeel dat bij het lange stilstaan dusdanig achteruit is gegaan dat het nu zorgt voor de startproblemen?

Bij voorbaat dank.

Pieratozzz

Geplaatst door Pieratozzz (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze heeft toch nog een brandstofpomp die in zo'n zwarte doos bij de achteras hangt??

Nummer 1; in de tank zit een knullig opvoerpompje die de brandstof transporteert naar de drukpomp, bereikbaar via luik je in kofferbak/tankvlotterdeksel. Dingen laten hun waaiertje wel eens los en er zit ook een zeef onder die kan verstoppen.

Nummer 2; Brandstoffilter; in de houder bij de pomp.

1 zeker inspecteren, waarschijnlijk de oorzaak dat je 1e brandstofpomp is overleden
2 gewoon vervangen, meestal hangt de originele van de fabriek er nog onder.

Pieratozzz (0), 16 jaar geleden

Audia4 bedankt voor je antwoord!

[quote=audia4]Deze heeft toch nog een brandstofpomp die in zo'n zwarte doos bij de achteras hangt??[/quote]
Nee. Deze heeft alleen een elektrische benzinepomp in de tank. Deze pompt de benzine via een filter en een accumulator naar de injectie.

Ik heb al gedacht aan een verstopt filter waardoor er te weinig benzine richting de injectie gaat. Helaas zit dat kreng enorm vast en ik ben bang dat als ik te veel kracht zet de benzineleiding kapot draai.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.