ik heb jonsleden de cilinderkop vervangen van een passat 130 pk.
Nu doet het volgende probleem zich voor.
Soms start hij slecht zowel bij koude als warme motor.
op aanraden van de volkswagen dealer heb ik diverse pakkingen en accu en filter vervangen maar dit leverde geen verbetering op.
weet iemand hoe ik deze pech duivel uit de auto krijg zonder hem aan te steken of in het kanaal te rijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de cilinderkop is exact het zelfde nummer en komt bij een motor revisie bedrijf vandaan.vandaag weer eens bij de volkswagendealer geweest voor het uitlezen.
op hun aandringen ga ik de temp sensor vervangen wat ik hier ook al eens gehoord heb.
en dan zullen we wel zien.
kijk eens of de nummers van de kop het zelfde zijn
misschien verkeerde type kop
Diesel of benzine motor?
Is ie al uitgelezen?
Een brandstofslang lek, of slechte aansluiting?
Draden naar de sensoren goed? verwisseld/slecht contact?
19 jaar
hij is al meerdere malen uitgelezen maar gaf steeds geen storingen aan.wel heb ik de pakking van de pomp het brandstof filter en de accu op hun aanraden vervangen maar niks resulteerde in resultaat.
wie weet hier de oplossing voor.
Rene
19 jaar
Ik denk dat de distributie niet op tijd staat. Even dynamisch laten controleren bij de dealer. De afstelling moet nogal juist zijn, de minste afwijking kan problemen geven.
19 jaar
rene G, deze vraag vind ik zo gek nog niet!
vergeet niet! we praten hier over een 130pk pd, pompverstuiver dieselmotor kan me énigsinds voorstellen dat wanneer je daar voor de eerste keer mee te maken krijgt je eerst eens achter je oortje krabbelt!
we praten hier dus niet over een zuigdieseltje! maar over een technisch hoogstandje!
paul,
Die staat op tijd.
nl het nokkenas tandwiel moet geborgt worden en de krukas staat een merkteken op het vliegwiel.
en als deze niet op tijd zou staan zou je meer klachten hebben als alleen af en toe slecht starten.
en dat slechte starten is het enige probleem en komt niet eens zo vaak voor dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben geen beunhaas hoor ik ben gewoon een auto monteur met een klein probleem waar ik mijn colega monteurs om raad vraag.
dus denk zelf eerst eens na voordat je met een antwoord komt.
mvg Rene.
19 jaar
Heb je een kop compleet met verstuivers vervangen of alleen de cylinderkop ? Wij hebben laatst een keer gehad dat na vervangen van cylinderkop met nw pompverstuivers motor vooral warm slecht aansloeg, na vele uren zoeken bleek combinatie kop/verstuivers
niet te kloppen,terwijl deze compleet door vw zo was geleverd, nadat de andere (oude type) verstuivers gemonteerd waren was probleem verholpen. was ook 130 pk motor uit 2002.
Zijn de afdichtringen van de pompverstuivers niet beschadigd met monteren waardoor de brandstofdruk te snel daalt tijdens stilstaan?De pompverstuivers moet je ook op een speciale manier afstellen met de imbus in de hefboom boven de verstuiver.
al dagen bezig een temp sensor te vervangen....
Hallo vandaag de temp sensor vervangen en de verstuivers laten controleren.
dit alles is nu dus oke.
maar het probleem is er nog.
iemand nog goede raad?????????????????????
19 jaar
hoi Rene, heb je dezelfde pompverstuivers teruggekregen of een complete kop? als je niet je eigen pompverstuivers terug hebt zou ik de nummers van pompverstuivers en motor-regelapp. maar eens laten controleren bij een vw dealer(magazijn) . Ooit zelf meegemaakt dat ze bij vw de delen door elkaar gingen gebruiken.
Had toen dezelfde klachten als jij nu hebt.
succes
Volgens de dealer kloppen alle nummers.de kop heeft exact hetzelfde nummer als de oude kop en de verstuivers heb ik over gebouwd.
19 jaar
Werkt de opvoerpomp in de tank wel?Nokkenaspositiesensor bij nokkenastandwiel wel goed terug gemonteerd?Hoe lang duurt het voordat hij aanslaat?Maakt het nog uit hoe vol de tank is mbt de klacht?
de sensor is goed terug gemonteerd. soms duurt het wel 10 tot15 seconden voordat hij aanslaat en af en toe vrij regelmatig.
maakt niet uit hoevol de tank zit volgens mij
19 jaar
stekers op de pompverstuivers checken en zonodig aanknijpen
je bedoelt de stekkers die naar de verstuivers zelf gaan neem ik aan.komt het vaak voor dat hier problemen voor doen????????????
19 jaar
de stekers op de verstuivers onder het kleppendeksel zijn vaak de boosdoeners deze moet je lostrekken nauwer maken en weer monteren
oke ik zal het proberen niet geschoten is altijd mis.
alvast bedankt en je hoort het wel of mischien dit het euvel was.
19 jaar
Komt inderdaad vaker voor,maar meestal word dit opgeslagen als een storing in het motorregelapparaat en loopt de motor stationair onregelmatig.
dit is helaas niet het geval de4 motor loopt perfect alleen start hij af en toe slecht,zowel warm als koud al heb ik zelf de indruk dat hij warm vaker slecht start.maar nu start je hem eenmaal vaker als hij warm is.
19 jaar
Hoi Rene, ik heb dit ook een paar keer meegemaakt alles nagelopen .na een tip de startmotor vervangen en klaar [had het daarin nooit in gezocht] het probleem is je ziet niks aan de startmotor en denkt dat hij goed is maar toch.
zou het dat zijn hij gooit hem goed rond maar slaat slecht aan?????????
19 jaar
Ja, het schijnt dat de startsnelheid niet hoog genoeg is,vooral bij warme motor.
En hoe start hij nu ??? is het over of is het zelfde .
Probleem gevonden.......
Een van de verstuivers is lek deze laat diesel olie weglopen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar