Wij krijgen volgende week een VW golf 2.0 TDi DSG Automaat terug voor garantie,
deze start slecht (duurt gewoon iets te lang voordat hij aanslaat) zowel warm als koud, de gloeibougies zijn vervangen en zijn in orde.
helaas heeft de auto geen foutmeldingen.
ik heb iets gehoord over het draaitoerental van de startmotor... is iemand hiermee bekend en is dit een veel voorkomend probleem?
het schijnt dat deze na de loop der jaren zijn snelhijd verliest en de auto zo moeilijker start.. (auto heeft >200.000km gereden)
wat kan ik verder nog allemaal controlleren wat met deze storing te maken kan hebben???
Graag uw surgesties!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inderdaad een veel voorkomend probleem,gebruik zoekfunctie maar eens.
je kunt eens de koelvloeistofsensor loshalen,start hij (warm) dan nog zo? indien hij dan wel gelijk aanslaat is het de startmotor. Alleen is die klacht met de startmotor volgens mij alleen warm,niet koud...
Oké, bedankt Maarten,
zowel warm als koud start hij moeizaam (je moet gewoon iets te lang doorstarten).
zal de koelvloeistofsensor controlleren en indien nodig vervangen,
indien iemand nog meer surgesties heeft hoor ik het graag!!
gr, Marcel
nee,het ligt niet aan de koelvloeistofsensor als de motor warm slecht start (aanslaat),maar juist aan de startmotor. Ik zou toch eerst maar eens de retour verstuivers en raildruk controleren,want ik denk dat je hier een probleem hebt.
kijk ook eens goed of de o ringen van de versruivers niet lekken had van de week een altea met 45000 km starte ook slecht nieuwe ringen gemonteerd en het was weer goed
gr ruud
Hoi Maarten,
ik ga v/d week extra aandacht schenken een de retour v/d verstuivers en de raildruk.
Ruud,
bedoel jij die zogenaamde "brandplaatjes" althans zo heten ze geloof ik, (de plaatjes tussen de kop en de verstuivers)??
bijde alvast bedankt voor de tips!!
groetjes,
marcel
Nee dat bedoeld ie niet.
De brandplaatjes zitten onder op de verstuivers maar deze ook vervangen als je de verstuivers er toch uit hebt. Ruud bedoeld de O-ringen die de afdichting tussen de verstuiver en de kop dichten (zitten 2 ringen op). Wel nieuwe rekbouten gebruiken.
Startmotor is alleen als ie warm is.
Tandempomp zou ook nog kunnen evenals de tankpomp.
14 jaar
Hoi Martijn,
duidelijk verhaal! bedankt voor de tips!
ook deze punten zal ik ff goed nalopen!
ik laat jullie ff weten wat het straks is geweest!
groetjes,
Marcel
een 2.o tdi heeft geen brandplaatjes deze heeft een konische afdichting in de kop
aan de o ringen kun je bijna nooit iets zien je kunt kijken of het olie peil stijgt na een aantal kilometer dan loopt er diesel in de kop en komt bij de olie
maar gewoon vv dan weet je het zeker heb ze al bij verschillende tdi vervangen maar nooit echt kunnen zien of ze gelekt hebben
gr ruud
Hallo allemaal!
afgelopen week de auto binnen gekregen, klant klaagde opeens ook over waterverlies.
systeem eerst maar eens een avondje onder druk gezet.
na één en ander te hebben gecontrolleerd bleek er water in de inlaatschacht van de cilinderkop te stromen (kop gescheurd dus cilinder 1)
waarschijnlijk daardoor dus ook slecht starten..
het probleem werd snel opgelost!
klant het aankoopbedrag terug gegeven en auto verkocht naar Duitsland export...
schade +/- 1200,- minder voor de auto gehad, maar nieuwe kop plaatsen kost meer!
probleem min of meer "opgelost" dus!
groetjes, marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar