auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : start wel, maar slaat gelijk af

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Deze golf motor, start maar slaat gelijk af. Alsof de brandstofkraan wordt dichtgezet. De brandstofpomp loopt, gemeten 1+ bar.

Toen dacht ik dat het aan de ijector lag, deze dus vervangen. Hiermee heb ik +- 100km weer goed gereden, en nu loopt ie weer niet. Als je start kun je enigsinds de motor lopend houden, door steeds wat gas te geven, maar hij drijgt naar afslaan. Als je geen of gewoon gas geeft, slaat ie af.

Detail: 500 km geleden is de motor overgebouwd, dus een ruilmotor. Hij loopt op lpg. Op LPG is het dus geen probleem.

Ik ben benieuw naar jullie reacties.

groeten,

Johan

Geplaatst door

Joop76 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zegt dat je hem lopend kan houden door gas te geven, het lijkt erop dat hij gewoon teveel brandstof krijgt en verzuipt..

Kun je zien of de injector blijft inspuiten als hij al op contact staat ?? Dan zou niet mogen..( Kabelbreuk )

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Laat je wegrijblokkering eens uitlezen kijken of daar storingen in staan.
Als je een reserve sleutel heb probeer die eens.

Wegrijblokkering is pas aanwezig vanaf halverwege 94 dacht ik..

Mocht het daaraan liggen, zou je hem niet aan de praat kunnen houden door met het gas te spelen..

stefan84 0

14 jaar

zit er een abs motor in?

dop27 0
badge

14 jaar

Het betreft een AAM motor.

Had het probleem gevonden, dacht ik, nadat hij ook niet meer op lpg normaal liep. De verdelerkap los gehaald. De rotor was erg versleten. Deze vervangen en loopt dus weer. Hij liep ook gelijk goed op benzine, kan het zijn dat de onsteking bij lpg niet zo nauw komt als bij lpg?

Goed ik weer onderweg, een 50 km probleemloos gereden. Paar dagen later slaat hij dus weer af.... :S

Toen ik de rotor had vervangen heb ik de hele onstekingsmodule eruit gehaald. En het blijkt dat het ook heel nauw komt hoe die weer terug komt te zitten (te vroege of te late ontsteking?). Ik heb deze dus weer met een enkel graden op gevoel weer zo gezet dat de motor weer mooi loopt.

En gister de pech gehad dat ik onderweg was en dat ie weer uitviel. Kon hem ook niet meer goed laten lopen... uiteindelijk zie ik aan de oliepijl dat er een schuimlaag aan zit. Nu vrees ik dus een lekke koppakking, maar kan hier een verband tussen zitten?

Suggesties of gelijk soort problemen zijn altijd welkom.

Joop76 0

14 jaar

Is het oliepeil verder wel in orde en staat deze bv niet ver boven de max ?

Knettert hij als je een aansteker aan de stok houd ?

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.