close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : starten koud/warm met benzinelucht

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: vr6 abv

ik heb een golf 3 uit 1995, ruikt sterk naar benzine met zowel koud als warm starten. het is een vr6(abv motor). heb op advies dealer sensor van koelvloeistof vervangen, geen verbetering. moet soms echt lang doorstarten, loopt echter wel als je rijd, geen merkbaar vermogen verlies ofzo..
heb de bougiekabels doorgemeten en deze liggen tussen 5.8 en 6.2 ohm.
volgens dealerdiagnose(€182,-) zijn de bougiekabels slecht(soms overslaan) en de bougies vervangen(resp 260 en 160 euro bij dealer). vindt het wel vreemd dat motor verder goed reageerd en niet hoorbaar overslaat ofzo..
weet iemand wat wijsheid is? kan wel kabels en bougies vernieuwen, maar zal dan euvel weg zijn? kosten worden zo wel erg hoog..

Geplaatst door

ronald-vr6 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt me sterk dat de benzine lucht door je bougie kabels komt
ruik je het echt binen in de auto dan zou ik een naar de brandstof filter kijken en of de rubbere ring niet verot is tussen brandstof pomp en tank dit wil wel vaak gebeuren

het slechte starten kan met iets anders te maken hebben maar ja als je brandstof leiding zig kan vullen met lucht of dergelijk dan start die ook slecht en daar waar benzine lucht uit kan kan ook lucht in

mvg ferdinand

fedje20 0

15 jaar

hallo ferdinand,

ten 1ste bedankt voor je reactie. ik ga de brandstofleidingen e.d. helemaal nakijken. volgens de dealer komt de geur doordat de cilinders niet optimaal werken bij het starten, met de geur als gevolg. mijn vraag welke kabels er niet goed waren, konden ze voor 182 euro niet beantwoorden. als ik niets van lekkage kan vinden bij de leidingen e.d., kan ik altijd nog de kabels en bougies vervangen. de geur is er ook alleen bij het starten, als motor even loopt is het weg.

mvg, ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

Dat slecht starten kan komen door een defecte of niet goed werkende klep van het actiefkoolstoffilter,heb het al vaker meegemaakt dat je seconden achter elkaar moet starten voor hij aanslaat,na het vervangen ervan,start hij gelijk,warm of koud maakt niks uit..en qua vermogen merk je inderdaad niks.

Heb je de slang van de carterventilatie nog origineel ? of zit er een filtertje op ? als het laatste het geval is,kan ook hier die benzine lucht vandaag komen.( als bv de olie er ook al te lang inzit )

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan,

ik ben zojuist onder de kap gedoken en de carterventilatie ziet er origineel uit(geen filtertje gevonden). de olie zit er deze maand 1 jaar in (7000 km), ik heb vandaag ook alle brandstofleidingen e.d. nagekeken, zonder gevonden defecten. moet toch de olie verversen ivm principe van max 1 jaar in de motor. ik zou wel willen weten wat de weerstand mag/moet zijn van de bougiekabels van mijn golf. heb vandaag alvast rondgebeld voor prijzen van kabels en dat scheelt aanzienlijk met dealerprijzen. waar zit dat actiefkoolstoffilter of die klep ergens gemonteerd? kan ik even gaan vragen wat dat kost.

mvg, ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

Ronald

de weerstand van de klep van het actiefkoolstoffilter moet tussen de 20 en 80 Ohm bedragen. en je moet de accuspanning meten tussen pen 1 en massa ( dan wel bij lopende motor )

Dat het komt door de bougiekabels lijkt me niet,wat wel is,is dat die goedkope kabels van bv MP van een slechte kwaliteit zijn,en wat niet al te lang mee zullen gaan.Het prijsverschil moet toch ergens inzitten.

Heb je niet eens de mogelijkheid om hem uit te lezen ?

Gr Stefan

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo Stefan,

auto is uitgelezen bij vw dealer. die kwamen met de conclusie dat de kabels en bougies vervangen moesten worden (€389,- all-in). ik vindt deze prijs bovenop het uitlezen a €182,- en dan niet kunnen vertellen welke cilinder, volgens hun, afentoe overslaat, een beetje prijzig. een set van beru voor €132,- klinkt al iets prettiger. maar dan nog, moet ik wel weten of het niet aan die klep van het actiefkoolfilter ligt. deze zal ik dan eerst maar eens opzoeken onder de kap en doormeten. ik wil het graag zeker weten voordat ik vanalles vervang.
bedankt voor je reacties,

gr, ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

Ronald

Je vind hem achter het rechter spatbord..maak anders eens een opname van het starten en eventueel het slecht lopen en plaats dat op youtube,dan kunnen we het eens horen.

Het uitlezen vind ik wel aan de dure kant hoor..hebben ze buiten het uitlezen nog wat anders gemaakt en dat daardoor de kosten omhoog zijn gegaan ?

Dat de kabels zorgen voor het slechte aanslaan,lijkt me zelf niet..alles kan natuurlijk maar zelf denk ik het magneetklepje van het actiefkoolstoffilter..heb het al vaker gezien en meegemaakt.

Ik had nog wat onderdelen liggen,maar helaas deze niet meer,ander kon je hem eens testen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan

ik zal morgen eens kijken of ik een opname kan maken en informeren wat dat magneetklepje kost. ik ben zelfs bereid om langs te komen, zodat je direct kan horen wat ie doet. ik hoor niets vreemds aan de motor, maar na 8 jaar wen je misschien wel aan de geluiden, die eigenlijk niet bij deze motor horen.

mocht die opname lukken, stuur ik de link wel door. ik heb zelf geen camera, vandaar.

gr, ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

ik heb nu al vanalles geprobeerd.. alle brandstofleidingen, pomp e.d. gecontroleerd, klep van actief koolstoffilter vervangen(nog steeds benzinegeur), injectoren laten testen en reinigen(volgens bedrijf zijn ze nog goed). gelijk olie en filter vervangen, na inbouwen van injectoren liep de motor goed(gisteren) en ook het getik was weg, vandaag weer getik en de benzinegeur. via via bij een ''vw-freak'' terecht gekomen en die wist ook niet wat er loos is. die adviseerde mij om een compressie test te laten doen.. wellicht compressieverlies en daarom geen goede verbranding? ik heb inmiddels ook de krukas- en nokkenassensor gecontroleerd op hun ohm-waardes, die zijn binnen de waardes. hoop niet dat motor gereviseerd moet worden, rijd pas 8 jaar(60.000 km, nu 191.400 op de klok) met deze en ben deze ''sixpack'' nog niet beu..

gr, ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

Ronald

De compressie kun je altijd even meten,maar als deze dermate slecht zou zijn,zou de motor ook niet meer lopen zoals hij hoort te doen,en daar is geen sprake van.

Je zegt dat je de pomp gecontroleerd hebt,heb je de druk gemeten ? zo ja,wat was deze ?

Waar 'tikt' hij ? Misschien kun je dat omschrijven waar het geluid vandaan komt..

Compressie hoort trouwens tussen de 11 en 13 bar te liggen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan,

het tikken lijkt van de injectoren te komen. dat hoor ik afentoe net na het starten, daarna is het tikken weg. deze zijn echter getest en gereinigd en volgens dat bedrijf zijn ze goed. als ze niet goed zouden zijn, dan konden zij nieuwe leveren a 200 euro p.stuk.(?) ik heb alle dingen van de brandstoftoevoer nagekeken op lekkage. dit op advies van FEDJE20, ivm de geur bij het starten. ik heb niet de mogelijkheid om de druk te controleren. dan moet ik eerst dat maar eens laten doen. nog bedankt voor je reactie, weet ik alvast hoeveel druk de cilinders moeten hebben.

gr, ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

Ronald

€ 200,- euro voor 1 injector is wel een beetje de gevraagde hoofdprijs ervoor,ze zijn nieuw veel goedkoper uit te halen trouwens..Ook een bosch.

Als een injector daadwerkelijk zo hard tikt,dat je het boven het motorgeluid uit hoort komen,zou dat geen goed teken zijn,of anders gezegd,dat zou niet mogen.( kapotte injector ? ) Misschien dat je een klepstoter(s) even hoort net na de start.

Hou ons even op de hoogte.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

hallo stefan,

ik kan morgen een compressietest laten doen(50 euro). daarna ben ik een weekje op vakantie, effe frisse lucht halen ipv benzinegeur.

gr, ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

Beste Ronald,

Heb vroeger ook zoiets gehad met mij frod escort.
Was wel een kaborateur uitvoering.. weet niet of dat hetzelfde is allemaal als injectie hoor.
Maar mijn accelaratie rubber was toen gescheurd. Dwz als ik extra gas gaf spoot er benzine uit mijn caborateur.
En dit kwam tegen de uitlaat aan.
misschien heb je er iets aan.
In iedergeval heeeel veel succes gewenst !

mvg Dion

dizjoo 0

15 jaar

Dion

Dat kun je niet vergelijken zo,dit is een heel anders systeem zonder carburateur.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hallo allemaal,

ik heb inmiddels een compressietest laten doen en slechts 2 cilinders hadden een druk van 11 bar. de overige zaten er onder, tussen 7-10 bar. het meest vreemde is dat de motor de laatste 3 weken geen startproblemen had en ook de benzinelucht bleef weg. ik heb de wagen echter maar weinig gebruikt en vandaag had ie verdorie weer die benzinelucht na het starten, alleen ruikbaar buiten de wagen. na een korte rit was geur weer weg. ik zit te peinzen over een revisie omdat de distributie ook nog niet vervangen is en met nu 193000 op de klok is dat wellicht nodig. ik hoor de distributie (nog) niet en volgens de meeste die ik spreek over de vr6-jes, zeggen dat de meeste rond de 150000 vervanging nodig hebben. blijf het wel vreemd vinden dat de motor het probleem niet altijd heeft, vandaag bijv had ie moeite en benzinedamp na een poosje met het kontact aan en daarna niet, als ik meteen start na het aanzetten van het kontact. injectoren zijn gereinigd en werken naar behoren, volgens het bedrijf. ik zou haast denken dat er toch 1 of meerdere lekken en daarom de motor bijna verzuipt.

mvg, Ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

De Compressiedruk hoort tussen de 11 en de 13 te liggen..een procent of 10 afwijking is niet zo'n ramp.Maar vind het wat aan de magere kant,maar na die km stand + vorige eigenaren ook wel weer te verklaren,je snapt wel wat ik bedoel.

Heb je ook al eens geprobeerd om een scheutje olie in de cilinder te kiepen,en dan nogmaals de compressie meten ? als hij dan hoger word zou het aan de zuigerveren kunnen liggen,blijft de druk met de olie gelijk,kan het in de kop zitten.

Waarschijnlijk is de ketting/geleiders etc.. al eens vervangen geweest,de meeste rammelen flink na 160.000 km..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Hallo Stefan,

Ik heb de wagen 8 jaar geleden gekocht met 131000 op de klok. ik ben de 1ste eigenaar in nederland, was nog maar net ingevoerd, kenteken moest nog aangevraagd worden destijds. ik heb dus geen gegevens over het verleden. ik kan idd een compressietest doen met een slokje olie in de cilinder. de monteur die de test heeft gedaan vond dat de motor nog best netjes loopt, ondanks de resultaten van de test. ook hij vond het merkwaardig dat de distributie nog niet vervangen is, althans niet in de laatste 8 jaar. miss was ie teruggedraaid en had ie in duitsland wel een distributievervanging achter de rug. de wagen heb ik destijds grondig bekeken, het leek erop dat de km-stand korrect was, maar zeker weet je het pas na kontact met de laatste eigenaar.
ik ga in ieder geval die test met olie uitvoeren en laat wel weten wat de resultaten zijn.

mvg, Ronald

ronald-vr6 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.