Hoi allemaal,
Wij hebben een discussie met een koprevisiebedrijf; deze beweren, dat Golfjes 3 met een aluminium kop, geen nokkenas lagerschalen heeft.
Graag jullie deskundig advies.
Groet Martina
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klopt
de nokkenassen zijn in het aluminium gelagerd
wat is de discussie/het probleem
uitgevreten?
zou ik eens goed naar de olie toevoer/druk (laten)kijken
Martina
Ze hebben inderdaad geen losse lagerschalen,zoals je wel bij de drijfstangen e.d. hebt.
Trouwens,heel veel auto's hebben dat,niet alleen de Golf 3
Zie :
[url=http://img411.imageshack.us/i/pict8871.j...][img]http://img411.imageshack.us/img411/8950/...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
even nieuwschierig hoor hoe heb je dit opgelost
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
15 jaar
Hoi Erik,
We hebben bij een bedrijf in België, genaamd Era, twee leidingen kunnen kopen.
Zij hebben deze leidingen via Carparts direct in Schiedam opgestuurd.
Leidingen eraf geschroefd, snel de nieuwe erop en reservoir bijgevuld met draaiende motor.
Daarna ontlucht met de voorwielen los van de grond, heel rustig van rechts naar links draaien.
Dan op de grond met belaste wielen nogmaals en bijgevuld tot max.
Functioneert prima en de ene oude leiding was echt aan vervanging toe, bijna doorgerot.
Excuus voor geen feedback.
Groetjes Martina
15 jaar
en de cilinder kop????
Hoi Jerry,
Wij hebben nooit beweerd, dat wij een probleeem met de cil.kop hebben, maar een een 'discussie' en deze hebben we door jullie deskundigheid verloren!!
Dus dat gebiedt de eerlijkheid te zeggen.
Wij waren in de veronderstelling en wij waren niet de enige, dat er wel degelijk lagerschalen in de Golf 3 zaten, niet dus.
Wij vragen ons echter wel af of dit, als je het hier met automonteurs over hebt, de opmerkingen ontlokt, dat de kop van een Golf 3 niet zo'n beste reputatie heeft???
Miscchien kunnen jullie daarover ook iets zeggen.
Het is zo, dat als wij bezig zijn om aan onze auto te sleutelen, dan wordt er altijd de opmerking gemaakt; "slecht koppie hè en ook de 020 bak heeft ook kuren."
Wij worden daar doodziek van, omdat wij er tot nu toe geen enkele last van hebben.
Groetjes Martina
15 jaar
ook een RR geeft problemen
zolang alles goed is is het een wereld auto
als je er wat aan hebt is het een slechte
ik zou eer geen drukte om maken
als ie je bevalt en je hebt er geen sores mee is t een goede auto
een merk waar er veel van rijden zal je ook veel problemen horen
als er 2 autos in de wereld rijden hoor je nooit iets
Martina
Waarom hebben jullie verloren door onze deskundigheid ? deze koppen hebben,zoals gezegd,geen losse lagerschalen.
Ik zou als je geen problemen ermee hebt,de andere mooi laten zeuren over hun 020 bakken,slechte koppen,slecht weer,te sterke koffie en ga zo door..
Je krijgt uiteraard alles kapot,dat ligt dan ook met name aan het onderhoud dat verricht word,de rijstijl bij koude en warme motor,en het verleden van de auto zelf.
Zo te lezen in de andere topic's heb je toch een goede auto,op wat kleine mankementen na dan,maar dat heb je bij alles,en een beetje mazzel moet je natuurlijk ook hebben.
Gr Stefan
15 jaar
Hoi allemaal,
Helemaal eens met Jerry.
En Stefan; wij hebben verloren door jullie deskundigheid, omdat wij dachten, dat de nokkenas wel degelijk met lagerschalen waren gemonteerd.
Jullie hebben ons uit de droom geholpen en wij gaan blind af op jullie deskundigheid.
Wij gaan nu even vloeken in de kerk, maar als je bijvoorbeeld de vraagbaak van Olvink leest, staat daar wel degelijk in, dat de nokkenas in lagerschalen draait, ze staan er zelfs bij getekend.
Ernstige fout dus, maar dat komt bij dit soort boeken met enige regelmaat voor.
Zoals je in je stukje ook zeer terecht opmerkt, de staat van je auto valt en staat met goed onderhoud, rijstijl vooral bij koude motor et cetera.
Heel erg bedankt weer allemaal.
Groetjes Martina
15 jaar
en nog veel plezier met de auto
[quote=Martina]Ernstige fout dus, maar dat komt bij dit soort boeken met enige regelmaat voor.[/quote]
Toch niet helemaal waar...
Mocht het zijn dat de kop eerder gereviseert is dan kan de nokkenas zijn voorzien van losse lagerschalen.
Het bestaat dus wel degelijk.....
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Martina]Ernstige fout dus, maar dat komt bij dit soort boeken met enige regelmaat voor.[/quote]
Toch niet helemaal waar...
Mocht het zijn dat de kop eerder gereviseert is dan kan de nokkenas zijn voorzien van losse lagerschalen.
Het bestaat dus wel degelijk.....
Gr. paul[/quote]
nieuwe kop (KS) kost zo'n beetje hetzelfde als de hele handel lijnboren en van schalen te voorzien; ik zou er niet aan beginnen.... (met ook nog eens in het achterhoofd dat ze gebruikt bij bosjes tegen hele zachte prijs te koop zijn)
overigens, deze blokken een slechte reputatie??? (aantal reacties terug) laat me niet lachen; ze gaan mits normaal onderhouden een half miljoen km's mee, een enkeling haalt het zelfs op gas. Dit spul hoort zo'n beetje in het beste segment dat vw ooit maakte.
Hoi Paul en Harry,
Paul; je hebt ongetwijfeld gelijk, maar Olvink zegt helemaal niets over een gereviseerde kop.
Wat hij in zijn boeken schrijft, heeft alleen maar betrekking op nieuw.
Hij laat in dit specifieke geval zien, hoe een kop van een Golf 3 in elkaar zit en dat is dus niet goed.
Misschien is het een idee, als jullie met zijn allen eens een boek schrijven; gat in de markt misschien?????
Harry,
Wij hebben dit over deze blokken al vaker gehoord en ook zelfs rondom meegemaakt.
Wij zijn lid van een MK 3 Cabrio club en er rijden bij ons Cabrio's rond, die zonder enige revisie, maar wel met goed onderhoud al meer dan 300.000 km hebben gelopen en nog geen druppel olie gebruiken, nog een prima compressie hebben en daardoor ook nog een zeer respectabel vermogen.
Als je onze km stand dan bekijkt, dan komen we eigenlijk pas kijken 155.000 km en er wordt zeer rustig en goed mee gereden.
We vinden je opmerking dan ook meer dan oké, bedankt daarvoor.
Met vriendelijke groet Martina
15 jaar
[quote=Martina]Hoi Paul en Harry,
Paul; je hebt ongetwijfeld gelijk, maar Olvink zegt helemaal niets over een gereviseerde kop.
Wat hij in zijn boeken schrijft, heeft alleen maar betrekking op nieuw.
Hij laat in dit specifieke geval zien, hoe een kop van een Golf 3 in elkaar zit en dat is dus niet goed.
Misschien is het een idee, als jullie met zijn allen eens een boek schrijven; gat in de markt misschien?????
Harry,
Wij hebben dit over deze blokken al vaker gehoord en ook zelfs rondom meegemaakt.
Wij zijn lid van een MK 3 Cabrio club en er rijden bij ons Cabrio's rond, die zonder enige revisie, maar wel met goed onderhoud al meer dan 300.000 km hebben gelopen en nog geen druppel olie gebruiken, nog een prima compressie hebben en daardoor ook nog een zeer respectabel vermogen.
Als je onze km stand dan bekijkt, dan komen we eigenlijk pas kijken 155.000 km en er wordt zeer rustig en goed mee gereden.
We vinden je opmerking dan ook meer dan oké, bedankt daarvoor.
Met vriendelijke groet Martina[/quote]
Toen Olving het overnam van Piet Olyslager,hebben die twee grote ruzie gehad,omdat olving het niet zo nauw nam met de inhoud van de vraagbaken en dat klopt met mijn ervaringen,er staan veel fouten in en er ont breekt vaak belangrijke info.
15 jaar
[quote=CARS&MOTORS]ook een RR geeft problemen
zolang alles goed is is het een wereld auto
als je er wat aan hebt is het een slechte
ik zou eer geen drukte om maken
als ie je bevalt en je hebt er geen sores mee is t een goede auto
een merk waar er veel van rijden zal je ook veel problemen horen
als er 2 autos in de wereld rijden hoor je nooit iets[/quote]
Inderdaad,alle auto's hebben hun sterke en zwakke punten.
Het is grotendeels een kwestie van pech of geluk hebben of je er wel of niet mee te maken krijgt.
En normaal onderhoud en een normale rijstijl scheelt ook een slok op een borrel.
15 jaar
[quote=E.T.Wiersum][quote=Martina]Hoi Paul en Harry,
Paul; je hebt ongetwijfeld gelijk, maar Olvink zegt helemaal niets over een gereviseerde kop.
Wat hij in zijn boeken schrijft, heeft alleen maar betrekking op nieuw.
Hij laat in dit specifieke geval zien, hoe een kop van een Golf 3 in elkaar zit en dat is dus niet goed.
Misschien is het een idee, als jullie met zijn allen eens een boek schrijven; gat in de markt misschien?????
Harry,
Wij hebben dit over deze blokken al vaker gehoord en ook zelfs rondom meegemaakt.
Wij zijn lid van een MK 3 Cabrio club en er rijden bij ons Cabrio's rond, die zonder enige revisie, maar wel met goed onderhoud al meer dan 300.000 km hebben gelopen en nog geen druppel olie gebruiken, nog een prima compressie hebben en daardoor ook nog een zeer respectabel vermogen.
Als je onze km stand dan bekijkt, dan komen we eigenlijk pas kijken 155.000 km en er wordt zeer rustig en goed mee gereden.
We vinden je opmerking dan ook meer dan oké, bedankt daarvoor.
Met vriendelijke groet Martina[/quote]
Toen Olving het overnam van Piet Olyslager,hebben die twee grote ruzie gehad,omdat olving het niet zo nauw nam met de inhoud van de vraagbaken en dat klopt met mijn ervaringen,er staan veel fouten in en er ont breekt vaak belangrijke info.[/quote]
en goede boeken zijn er wel, maar vaak in het engels of duits (bij vw de laatste) helaas niet vertaald. denk dat er voor modernere wagens geen markt meer voor is, daar is zonder dure apperatuur toch al geen diagnose aan te stellen en beland je dus mee bij de proffesional.
helaas, een gesloten tijdperk....... (en ja, de olyslager van de kever die ik in de kast heb staan is gewoon perfect, je hebt gelijk)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar