auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : Is de Brandstofpomp het nu aan het begeven ?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 VR6 AAA

Hallo

Sinds een paar weken heb ik een klein vervelend probleem,s'morgens als ik de auto wil starten draait hij gewoon normaal rond,wilt aanslaan,en valt stil..nog een keer de sleutel omdraaien en hij loopt,als hij loopt,loopt hij perfect!ook na meteen weer uitzetten of later op de dag de auto pakken geen probleem!

Nu sinds enkele dagen start hij bijna helemaal niet meer het s'morgens!! ik moet dan zeker 1,5 minuut doorstarten voordat hij aanslaat..ik heb hem uitgelezen maar er komt geen fout tevoorschijn,nu heb ik als eerste de brandstofdruk gemeten,ik heb de meter aangesloten alvorens ik hem bij koude motor wou starten.

Meter ertussen,contact aan,je hoort de brandstofpomp even,meter doet niks,start je de auto dan,doet de meter nog niks,na een 5x starten loopt de druk op na 0,5 bar,na iedere keer starten erna loopt de druk geleidelijk op na 1 bar,als hij de 1,5 bar bereikt pruttelt hij wat en slaat dan toch aan,als hij loopt is de druk 3,5 Bar met vacuum,en zonder 4 Bar,dus dat lijkt allemaal in orde!Ook als hij een uurtje staat is de druk amper gezakt!

Maar wat ik me afvraag,waarom is de druk het s'ochtens helemaal weg,of beter gezegd,waarom duurt het zo lang voor de druk opgebouwt is ? ik zie nergens een terug-slag klepje zitten o.i.d.

De pomp draait gewoon als ik de druk meet,alleen duurt het lang voor er uiteindelijk druk is,en dan ook pas aanslaat,komt dit nu door het opvoerpompje in de tank ? of is de pomp onder de auto aan het begeven ?

Hoe werkt dat opvoerpompje of hoe is deze te controleren ? ben er zeker van dat de bedrading in orde is,deze is trouwens nieuw getrokken en alles ziet er goed uit.

Het brandstoffilter is trouwens nieuw!

Bedankt alvast!

Groeten..

Geplaatst door

vwmuisje87 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Terugslagklepje zit heel vaak ingebouwd in de brandstofpomp.
Hoe lang duurt het voordat je druk hebt als je de brandstofpomp buitenom van stroom voorziet?
Wat is de opbrengst als je de benzine aftapt NA de drukregelaar en de pomp een minuut laat draaien? (Nadat de boel op druk is.)

Niet ergens een leiding ingedeukt doordat je een vluchtheuvel of zoiets hebt geraakt?
Drukregelaar werkt goed en lekt niet (naar het vacuum slangetje)?

oldford 0
badge

15 jaar

Oldford

Als ik de laptop op de auto aansluit,blijft de pomp constant draaien,zodra ik de diagnosestekker aansluit,en als ik dat doe,start hij dus wel ineens,dus als de pomp constant draait geen probleem!

Buitenom 12v erop zetten heb ik nog niet gedaan,maar volgens mij is bovenstaande toch hetzelfde ?

De opbrengst heb ik nog niet gemeten,loopt verder super,geen mankementen,alleen bij een koude start geen druk.ik kan de opbrengst nog wel eens meten maar zou het daaraan kunnen liggen omdat hij voor de rest goed loopt en ook over de volle kracht beschikt ?

Vacuumslangetje is nieuw,en niet gescheurt of poreus,net zoals de benzine slangen..

Het terugslagklepje,is dat te bereiken of te zien als ik de pomp onder de auto vandaan haal,en uit elkaar neem ?

Gr

vwmuisje87 0

15 jaar

Bij de pompen waar ik het van weet zit de terugslagklep ingebouwd in de pomp en kun je niets zien van buitenaf.

Dat de pomp continue gaat draaien als je een diagnosestekker aansluit is nieuw voor mij. En ik gebruik een professionele aftermarket scanner.
Wanneer gaat de pomp draaien? Ook met contact af? Nog voor je het programma op de PC gestart hebt?
Dat betekent waarschijnlijk ook dat de pomp niet continue aangestuurd wordt.
Je zult dus moeten meten (liefst met een scope) op de plus van de pomp en kijken wat het signaal doet als er gestart wordt.
Als dat continue onderbroken wordt zou dat aan de toerental-meting kunnen liggen, maar ook een defecte ecu kunnen zijn.

oldford 0
badge

15 jaar

Ik lees hem gewoon uit met een volledige versie van Vagcom..

De pomp loopt uiteraard alleen als het contact aanstaat,deze VR6 heeft nog een verloop stekkertje voor hem uit te lezen ( Een witte en een zwarte )

Als ik de diagnose stekker dan aansluit,en hem op contact zet,gaat de pomp draaien,daarvoor hoef ik de usb niet eens in de laptob aan te sluiten..ook merk je vaker dat hij wat zenuwachtig loopt als je hem uitleest en de motor loopt..dat doet hij ook alleen maar als ik hem uitlezen doe.

Maar dat maakt me verder niet veel uit..

Net nogmaals gekeken en de brandstofdruk was gedaalt tot 0,2 bar..nadat hij 2 uur heeft stilgestaan..

Een defecte Ecu lijkt mij sterk,omdat er op het moment van starten geen druk is,en de pomp dan toch draait,als deze niet zou draaien,zou ik me er nog wel wat bij voor kunnen stellen..en loopt de motor ook maar 1 keer,dan is er de rest van de dag geen probleem,omdat er dan blijkbaar nog een klein beetje druk is,en de leidingen niet compleet leeg zijn..

Over een scope beschik ik helaas niet.

vwmuisje87 0

15 jaar

Iets is er niet goed. Het is niet normaal dat de pomp gaat lopen op het moment dat je de diagnosestekker aansluit.
Ik meet regelmatig aan die oude aansluiting en het is bij mij nog nooit gebeurt.

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Zonder uitleesstekker als je probeert te starten duurt het heel lang voor er druk is.
Je denkt wel dat de pomp draait, maar ik denk dat deze met onderbrekeningen draait. Effe aan, dan weer effe uit.
Want met uitleesstekker heb je snel druk.
Conclusie: of kortsluiting, kabelbreuken, overgangsweerstand in de kabelboom, of de ecu is defect.

oldford 0
badge

15 jaar

Oldford

Ik wil je graag geloven of adviesen opvolgen,maar kwam even niet uit de beredenering van het pomp/uitleesverhaal..

Hoe zou dat eigenlijk kunnen gebeuren dat de pomp constant loopt ? 1 stekker is geloof ik + en - en de andere de K en L line..ook snap ik niet waarom hij een klein beetje zenuwachtig stationair draait als de laptop eraan hangt en de motor loopt..onder het rijden merk je dan weer niks,ook niet met laptop eraan..

Enig idee wat ik zou kunnen doormeten,of kan controleren waarom de pomp blijft draaien met diagnose stekker aangesloten met contact aan ? heb zelf namelijk geen schema,maar kan goed overweg met een multiemeter o.i.d.

Ik zou het zeer fijn vinden als je me kon vertellen wat ik kan doormeten,of via wat de brandstofpomp gaat lopen met diagnose stekker aangesloten ? de K en L line lopen naar een soort verdeelblok,met als ik me niet vergis 3 of 4 andere stekkertjes die er ook op aangesloten zijn,waar dienen deze voor aangezien ik alleen het motormanagment kan uitlezen,en er verder geen ABS o.i.d. opzit ?

Bedankt weer..

vwmuisje87 0

15 jaar

Schema moet je hier kunnen vinden: http://volkswagen.msk.ru/
Even een beetje zoeken, meeste tekst is in het Russisch maar er staan engelse vertalingen bij. Schema's zijn in het Engels.

Waarom de pomp loopt met de diagnosestekker aangesloten? Al sla je me dood, ik zou het niet weten, het is totaal onlogisch.

Heeft jouw multimeter de mogelijkheid om Duty Cycle te meten? Dan kun je eens op de plus van de pomp meten. Die zou normaal gesproken 100% van de tijd aangestuurd moeten worden, maar ik zo'n idee dat het minder is.

Ik neem aan dat je met vag-com uitleest. Geeft die bij de data aan wat het normale bereik is van elk veld?
Zo ja, alles controleren en kijken of je geen afwijking vindt. Vergelijk het toerental van de ecu eens met het echte toerental, klopt dat?

oldford 0
badge

15 jaar

Ik heb de bedrading nagelopen en doorgemeten vanaf de pomp tot aan de zekeringkast,deze lijkt nog in orde te zijn..verder ben ik even niet gekomen.

Ik lees hem inderdaad met Vagcom uit..Uit het hoofd gezegt,klopt het toerental ongeveer exact,dus wat ik op de laptop zie,komt overeen met wat op de km teller klok word aangegeven.

Ik kan de tot groep 7 bekijken,blader ik verder naar boven,zie ik alleen maar error staan,waarschijnlijk omdat hij niet meer groepen heeft.

Wat bedoel je precies met het normale bereik ? het bereik wat hij zou moeten hebben met ernaast het geen wat hij op dat moment heeft ? dat zie ik niet,alleen de waardes van de motor op moment van uitlezen.( is geloof ik in groep 08 ? )

Het enige wat niet werkt is de km teller in vagcom..onder het rijden blijft deze op 0 staan,terwijl de teller wel gewoon werkt,en ook de bedrading vanaf de sensor op de bak naar de DME in orde is.

Ik heb 2 versie's de 311.2 en 409 maar beide zijn voor mijn ogen hetzelfde..

vwmuisje87 0

15 jaar

Voorbeeld van bereik (Is wel de nieuwste versie):
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/lo...

Anders in je Label-file kijken of daar het bereik bij staat. Voorbeeld van data group 1:
001,0,General
001,1,Engine Speed,(G28),Specification (Idle): 680...730 RPM
001,2,Coolant,Temperature (G62),Specification: 80.0...110.0 °C
001,3,Lambda Control,Bank 1,Specification: -10.0...+10.0 %

Wat is de naam van je Label-file? Misschien heb ik wel een betere. Als je de label-file niet weet is het vag-nummer ook goed.

oldford 0
badge

15 jaar

Oldford

Control Module Part Number : 021 906 258A
Component And/Or Version : MOTOR PMC 1
Software Coding : 0261200496
Work Shop Code : 1267357205

Het labelfile nr = 021-906-258.LBL

Ik kan er met de muis op gaan staan,maar dan gebeurt er niks,ik kan er ook niet op klikken o.i.d. maar waarschijnlijk doe ik dan iets verkeerds ? of hoe moet ik dat precies doen ?

Met beide vagcom programma's is het labelfile nr hetzelfde.

Wat ik er vergeten ben bij te zeggen is dat ik vorige keer wel de foutcode : 00537 kreeg, ( 08 - 10 Control Limit Surpassed - Intermittent ) maar waarschijnlijk door een te lage brandstofdruk zoals ik eerder al vermelde..vanmorgen was de fout niet aanwezig.

Bedankt!

vwmuisje87 0

15 jaar

Hier nog even een foto gemaakt,auto stond alleen op contact en liep dus niet.

[url=http://img35.imageshack.us/i/dsc00313p.j...][img]http://img35.imageshack.us/img35/8028/ds...[/img][/url]

vwmuisje87 0

15 jaar

Helaas staat er in de label-file geen bereik, dus dat kunnen we vergeten.
Foutcode 537 is een probleem met de lambda-regeling. Kan benzinedruk zijn, maar niet bij het starten.
De lambda-regeling begint pas te regelen als de motor en de lambda-sonde beide opgewarmd zijn.

Het wijst allemaal wel naar een kapotte brandstofpomp. Daarboven op komt dan nog een of ander curieus probleem in de kabelboom of ecu.
Ik denk dat als je pomp goed is, dat je het niet eens zou merken dat er nog een probleem is.

Ik zou de brandstofpomp vervangen, ik heb teveel motoren gezien die kapot gingen omdat ze te arm stonden vanwege problemen met de terugslagklep.

Als de motor loopt geven dan koelwater en inlaatlucht temperatuur wel goede waarden? Want -48 of -49 is sensor los of kortsluiting met 5Volt.
Ik vind ook de throttle angle (gasklep positie) wat hoog voor motor uit. Veranderd deze als je gas geeft en tot hoe hoog kun je komen bij volgas?

oldford 0
badge

15 jaar

De koelvloeistof en inlaat luchttemp geven wel de goede waardes aan als de motor loopt.

Ik heb toen eens gekeken naar de gaskleppositie stand..100% haalt hij nooit,ik dacht max 94%

Ik zal vanmiddag nog even kijken wat hij doet zonder gas,en bij volgas.

Heb je enig idee wat de functie is van groep 5 en dan de rechter 3 kolommen ( ISV Adaptation - ISV Duty Cycle - Switch ..... ? )

vwmuisje87 0

15 jaar

Label-files zijn bronnen van informatie. Vaak staat daar nog wat commentaar bij.
Zo ook hier voor groep 5 - veld 4
; Binary Codes - Grp 05, Measuring Channel 4.
; 10-00 - A/C Compressor ON
; 01-00 - A/C Compressor OFF
; 00-10 - Transmission engagement (for automatic transmission ONLY)
; 00-01 - Drive Step (for automatic transmission ONLY)
Ook groep 4 veld 4 heeft zo'n beschrijving. Label-file is gewoon tekst, kun je met kladblok lezen.

ISV = Idle Speed Valve of te wel stationair regel klep.
ISV Adaptation = Leerwaarde
ISV Duty cycle = Aansturing van de klep. Hoeveel procent van de tijd de klep open gestuurd wordt. Dicht tijd is 100 - wat er aangegeven wordt.

Gasklep opening is niet in procenten maar in graden opening. Zou nooit hoger mogen komen dan 90 graden. Als de hoek groter wordt sluit de gasklep zich weer.

Als je een een foto kunt maken met warme draaiende motor bij stationair, groep 1, 3, 4 en 6, dan zou dat kunnen helpen.

oldford 0
badge

15 jaar

Zodra de motor warm is,plaats ik de gegevens hier,misschien vanavond nog,anders morgen.hij heeft nog niet gelopen vandaag.

Moet je dan iets kopieeren ofzo om dat in kladblok te kunnen lezen ? Dat is altijd makkelijk om te weten en te proberen natuurlijk..

Gr

vwmuisje87 0

15 jaar

Nee hoor, gewoon dubbel klikken op de label-file.
Als je dat nog nooit gedaan hebt vraagt windows met welk programma je de file wilt openen.
Kladblok in de lijst opzoeken en hokje aanvinken dat je dit ook in de toekomst wilt.

Denk erom, ALLEEN kijken, niets veranderen! Anders werkt vag-com daarna niet meer goed met die label-file.
Dus bij aflsuiten de file NIET opslaan.

oldford 0
badge

15 jaar

Oldford

Net nogmaals geprobeerd,maar kan overal op gaan staan met de cursor en op klikken,maar er gebeurt helemaal niks,ook niet als ik op de label-file ga staan,of erop klik..moet je dan eerst een LOG maken,op start klikken,even wachten,en dan opslaan als .... en openen met kladblok ? of komt dat door mijn versie van Vagcom ?

Net nog eens even gekeken,en de trhottle angle zonder gas is 11,2 en bij het gas vol ingetrapt 94 graden..betekent dit dat ik de de gasklep zo moet afstellen tot max 90 graden voor bv ook het max vermogen ?

Net even de auto gestart,en de luchtinlaat temp was 23,5 graad,en koelvloeistof een graadje warmer.

vwmuisje87 0

15 jaar

Met op klikken bedoelde ik als je in Windows verkenner staat.
Alternatief is Kladblok starten en de file opzoeken en dan openen.
Om te weten waar de file staat ga je naar Desktop en dan Vagcom aanwijzen.
Vervolgens rechter muis knop klikken en dan op eigenschappen.
Kun je zien waar vandaan Vagcom wordt gestart. Daar is een subdirectory "Labels" en daar staan de label-files in.

Gasklep afstellen? Misschien. Eerst iemand vol gas laten geven en dan kijken hoe de gasklep staat. Is deze voorbij de 90 graden gegaan of niet.
Ik denk niet dat dit zo maar gaat. Ik denk eerder dat de gasklep positie sensor iets verdraaid moet worden.

oldford 0
badge

15 jaar

Oldford

Bij deze groep 1 - 3 - 4 - 6

Gemeten bij een warme motor stationair.

De ignition Timing schommelt een beetje tussen de 3,8 - 7,5 stationair

[url=http://img196.imageshack.us/i/dsc00316eb...][img]http://img196.imageshack.us/img196/9359/...[/img][/url]

[url=http://img36.imageshack.us/i/dsc00317t.j...][img]http://img36.imageshack.us/img36/2215/ds...[/img][/url]

[url=http://img4.imageshack.us/i/dsc00318kpg....][img]http://img4.imageshack.us/img4/2791/dsc0...[/img][/url]

[url=http://img36.imageshack.us/i/dsc00320e.j...][img]http://img36.imageshack.us/img36/156/dsc...[/img][/url]

Gr olli

vwmuisje87 0

15 jaar

Gasklep positie opnemer schijnt wel goed te staan, want in blok 4 geeft hij aan dat de motor stationair draait.

Blok 6 geeft de leerwaardes voor de injectie weer.
Bij stationair staat de basis te arm, vandaar de factor 1.172 - of te wel een verhoging met 17% om gemiddeld lambda 1 te krijgen.
Zou wel eens veroorzaakt kunnen worden door de hoge inlaat lucht temperatuur, 62 graden is wel erg veel.
Bij deellast klopt het allemaal wel aardig.
Bij Vollast is de basis veel te rijk en de factor is dan 0,906 - of te wel bijna 10% minder dan normaal.
Benzinedruk van 4 bar bij vollast (of met slangetje los) is correct. Ben en nog niet uit wat dit gedrag veroorzaakt.

oldford 0
badge

15 jaar

plaat een nieuwe benziene filter en hij loopt weer heb ik ook gehad met uitlezen geeft hij niets aan maar als je start komt op een gegeven moment het vuil weer ervoor en dan gaat het niet meer als hij uitvalt zakt het vuil voor het slangetje weg heb dit ook gehad met een vw alles laten doorlezen bij vw en op de sloop gaven ze mij deze tip nergens meer last van gehad

williamhabets 0

15 jaar

Nee benzine filter is het niet,is al nieuw zoals ik eerder al vermelde..alles zit er ongeveer nieuw op na inbouw van deze motor..het gaat zich puur om de druk als hij 1 dag of langer gestaan heeft.

Daarbij zou je ook iets moeten merken qua lopen / rijgedrag van de motor met een verstopt filter en dat doet hij niet.

vwmuisje87 0

15 jaar

Oldford

Toen ik deze opname gemaakt had was de motor mooi warm en liep inmiddels al 10 min stationair,het inlaatspruitstuk loopt over de motor heen,vandaar waarschijnlijk ook deze temperatuur,alles is goed warm onder de kap,onder het rijden is deze temp een stukje minder,maar er is volgens mij weinig aan te doen.

Als je nog iets nodig hebt van gegevens hoor ik dat graag,andere info is ook welkom.

Deze chip heb ik laten programmeren voor deze motor,door iemand die niks anders doet dan software schrijven,en na het plaatsen ervan was er duidelijk meer vermogen,en de motor liep gewoon veeeeel beter en vloeiender dan eerst..maar dat staat los van de druk,want die chip zit er al een hele tijd in.

De motor loopt gewoon perfect,het enige wat eraan veranderd is,is een spaghetti met aangepaste uitlaat,open filter,en een goed geschreven chip..Het vermogen op de testbank bedraagt 195 Pk en bijna 280NM koppel,daarbij moeten we niet vergeten dat hij wel al 180.000 gelopen heeft,dan wel met een nieuwe distributieketting en nieuwe koppeling.

Alleen dit is het enige probleem wat hij heeft.

Maar denk je zelf nog dat er een probleem in de ecu kan zitten ? Alleen tijdens het uitlezen merk je dat hij af en toe wat zakt of stijgt in toerental,alleen als de diagnosekabel eraan hangt,dit heb ik bv bij andere VR6'jes niet.

vwmuisje87 0

15 jaar

Ik geloof nog niet in de ecu. Heeft deze al startblokkering? Ik dacht va niet en dan kun je hem eens wisselen met een andere ecu.
Of deze ecu in een andere auto proberen.
Er is minstens 1 probleem en dat zit in de kabelboom. Brandstofpompen gaan niet zomaar draaien als een diagnosestekker wordt aangesloten.
Chip, open filter en spaghetti uitlaat verklaart voor mij het te rijk staan bij vollast.

Overigens geloof ik niet in open filters en spaghetti uitlaten.
Waar haalt je open filter zijn lucht vandaan? In de buurt van de motor waar het heet wordt zoals je zelf geconstateerd hebt?
Warme lucht bevat minder zuurstof dan koude lucht en zuurstof willen we hebben voor een goede verbranding, hoe meer hoe beter.
Alle spaghetti uitlaten die ik getest heb (op een rollenbak en motortestbank met en zonder chiptuning) gaven soms wel meer koppel op lage toeren maar nooit meer vermogen.

oldford 0
badge

15 jaar

Over die spaghetti ben ik het deels met je eens,in eerst instantie leek het of hij in de hoge toerentallen verlies leed,ik heb jammer genoeg niet getest met originele erop,maar erna met een goede software heeft zich dat gecompenseerd,en nu loopt hij gewoon uitstekend,zeker in een Golf 2 omdat deze al een stuk lichter is.

De filter zit gewoon onder de kap,en hij zuigt inderdaad de warme lucht aan onder de motorkap,wat weer nadelig is..het is overigens geen spruitstuk van 200 euro..deze supersprint ziet er ook anders uit dan de goedkope,ook qua lengte en opbouw ervan,maar mag eigenlijk niet klagen,alleen de prijs die je ervoor betaalt is vrij duur.

Dat probleem in de kabelboom geloof ik graag,alleen zie ik tussen de bomen het bos niet meer,aangezien ik geen flauw idee heb,waar ik zou moeten beginnen,waar ik moet gaan meten,of wat ik moet gaan controleren.

Hij heeft origineel geen startblokkering..

Het te rijk staan bij vollast heeft hij waarschijnlijk gedaan,zodat hij niet 123 kapot loopt om het zo maar te zeggen,het is volgens mij nog altijd beter dan te arm.

Groeten..

vwmuisje87 0

15 jaar

Klopt, Supersprint is een van de betere merken. Deze spruitstukken gaven ook iets meer koppel op de auto's die ik getest heb, maar nooit meer vermogen.
Je zegt dat het mogelijke verlies gecompenseerd is, ik zeg dat met een standaard spruitstuk je dan nog meer vermogen krijgt.

Het te rijk staan heb ik in nu ook geen commentaar op. Maar er is een verschil tussen rijk staan en TE rijk staan.
Vooralsnog hou ik het gewoon op rijk staan tijdens vollast.

Ik ga eens spitten in de elektrische schema's, misschien vind ik iets.

oldford 0
badge

15 jaar

misschien iets heel simpels, ik meen dat het electrische blokje in het contactslot nog wel eens de geest geeft, zou ook de rare problemen met de brandstofpomp kunnen veroorzaken (je draait immers ook steeds aan het contactslot, en als er dan een slecht contact in zit .............

sjaak10918 0
badge

15 jaar

Sjaak

Ook jij bedankt voor je antwoord,het contactblokje is ook amper een half jaar oud,dus nog nieuw eigenlijk,ik kan ook geen verband zien tussen het contactblokje en het niet starten als hij 1 dag stil heeft gestaan ( geen benzinedruk,pomp hoor je wel lopen tijdens starten )

Als hij 1 keer gelopen heeft,is er voor de rest van de dag geen vuiltje aan de lucht..ik moet even kijken wanneer ik tijd hebt,waarschijnlijk dinsdag,dan haal ik de pomp onder de wagen vandaan,en kijk ik in hoeverre hij te demonteren is,en/of ik een terugslagklep kan vinden..

vwmuisje87 0

15 jaar

Ondertussen niet veel meer gedaan wegens tijd gebrek,wel nog met de auto gereden en moet zeggen dat de eerste paar dagen nog wat moeizaam gingen met starten,erna starte hij steeds sneller,en gisteren ging hij weer de 1e keer gelijk aan..

Het lijkt wel of het door een bijna lege tank gekomen is,de vlotter had ik uit de tank gehaald en het zeefje wat eraan zit schoongemaakt,zat wat troep op,ook op de bodem van de tank was wat rotzooi te zien,dit ik heb zover als het gaat schoongemaakt ( je komt niet met je hand door het gat )

Misschien dat de benzinepomp even 'droog' heeft gelopen en daardoor stroef is gaan draaien o.i.d. ?? gelukkig werkt hij weer naar behoren op het moment.

Gr

vwmuisje87 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.