Volkswagen Passat: Startmotor Volkswagen passat 99'

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20V AUTOMAAT

Goedenmiddag,

Eergister heeft mijn passat mij begeven. Mertke dat de startmotor wel ronddraaide. Maar niet uitschiet. Waarschijnlijk wat mis met de bendex. De startmotor eruit gehaald. En door gemeten. Het was de bendex en het startrelais was kapot. Gister de startmotor weg gebracht voor revisie. Was 80 euro kwijt, wat ik opzicht mee vindt vallen. Thuis gekomen weer alles ingebouwt. Nu ik hem wil starten doet de startmotor helemaal niks meer ! Zelfs niet ronddraaien. Terwijl de versnellingspook wel in " parking " stond. Het leek wel of die in " neutraal " stond. Want in de neutraal stand kan je hem ook niet starten. Heb de startmotor doorgemeten en hij krijgt spanning. En toch gebeurt er niks.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Op de startmotor heb ik alles correct aangesloten.

Mvg Lars Roolant

LarsRoolant

Geplaatst door LarsRoolant (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

maakt de plus vanaf de accu goed contact.
is de massa verbinding van de motor goed.

groetjes jan.

LarsRoolant (0), 13 jaar geleden

Hallo Jan,

De plus zit goed vast heb zelfs een anderen accu geprobeert. En de massa verbinding heb ik ook nagekeken dit klopt allemaal. Wel even een vraag heeft iemand misschien een aansluit schema waar de kabels opzitten bij de startmotor ? Gewoon voor na te controleren. Weet 100% zeker dat het goed is. Maar voor de gerust stelling.

Gr Lars

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

dat heb ik niet maar het kan eigenlijk niet verkeerd.
lijkt erop dat de startmotor toch niet goed is.

groetjes jan.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Lars,

Krijg je ook spanning op de kleine kabel van de startmotor als je de sleutel omdraait ? Dat is namelijk een geschakelde + en als deze niet aangesloten is of er een kabelbreuk aanwezig is, kun je wel spanning en massa meten op de dikke kabels, maar dan draait de startmotor ook niet..

Nr 1 op de afbeelding bedoel ik :

[url=http://img203.imageshack.us/i/40249047.p...][img]http://img203.imageshack.us/img203/976/4...[/img][/url]

Gr Stefan

Ary (0) PRO, 13 jaar geleden

Als 1e dien je spanning te meten op de kleine aansluiting zodra je de contactsleutel omdraait. Meet je hier niets kan het uiteraard een draadbreuk of een defect electrisch gedeelte van het contactslot kunnen zijn. Ook moet je kijken of het probleem niet in de automaatpook kan zitten. Als de P en de N stand niet goed werken geeft het regelapparaat van de automaatbak de startmotor niet vrij!
Dit laatste kun je eenvoudig meten door de automaatbak uit te lezen op storingen en meetwaardenblokken lezen betreffende de stand van de versnellingspook.

Succes Ary

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.