Volkswagen Transporter: startonderbreker

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Kan iemand mij vertellen wat voor type startonderbreker ik in deze bus heb? Immo 1,2,3? Losse immokast of via tellerunit?

Bedankt,

grt Patrick

Patje8412

Geplaatst door Patje8412 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, waarschijnlijk een apart regelapp wegrijblokkering welke communiceert met het motorregelapparaat, weet je een motorcode ?

Groet Jan227

Patje8412 (0) PRO, 13 jaar geleden

Motorcode ACU

grt Patrick

Patje8412 (0) PRO, 13 jaar geleden

Is deze startonderbreker te verwijderen? Is volgens mij idd een los kastje......Of is deze unit zelf in te leren met vagcom....

Patje8412 (0) PRO, 13 jaar geleden

Vandaag bij de desbetreffende auto geweest.... Probleem is paar seconden lopen en dan vervolgens afslaan...
Heb de foutcodes via vagcom uitgelezen, 17978, motorregelmodule starblokkering actief, en een foutcode in het immobilizersysteem 01177, motorregelmodule niet geauteriseerd... Nu heb ik ook in het meetwaarden blok gekeken van het immobilizer gedeelte, maar daar staat alles op yes... Dus dat hij de sleutel herkent, dat je hem kan starten en dat de computer is vrijgegeven.... maar ik kan hem niet starten....
Iemand een idee? Lijkt mij dan niet in de sleutel of leesspoel te zitten...

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, hoe is het probleem eigenlijk ontstaan ? Zo ineens, of na werkzaamheden, of ken je de voorgeschiedenis mbt deze storing mischien ook niet ? Als het probleem ineens is ontstaan zou het regelapp wrb defekt kunnen zijn. De dealer kan de boel online opnieuw inleren en met vag com zal het evt ook wel gaan, maar dan heb je volgens mij de 4 cijfirige pin code op het sleutel label nodig. Je kunt de leerwaarden in het motorregelapp proberen te wissen mbt de wegrijblokkering, dat kan zonder de pin. Als je de foutcodes wist, komen ze dan weer terug na een startpoging ? Groet Jan227

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik neem aan dat je de reservesleutel heb geprobeerd? Kijk even goed naar alle stekkerverbindingen en/of de leesspoel goed zit.
Anders gewoon eens 20 min op contact zetten? evt een hulpaccu erbij.
Als de verkeerde sleutel meedere keren gebruikt is helpt dit vaak.
Zit er niet dat grijze kastje onder het dashbord? Stekkers goed reinigen svp.
succes
ps de auto staat bij de klant? versleep deze eens 100 meter?
inderdaad, je kon met de vag tester éénmalig de blokkering verwijderen mits je de juiste 4 cijferige code weet.....

Patje8412 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb geen reservesleutel, maar lijkt mij niet nodig als ik de meetwaardeblokken lees...... alles wordt herkend en regeleenheid geeft ook antwoord....Spoel heb ik wel vervangen maar dat heeft niet geholpen...kan hem niet verslepen is een automaat....zie dat je met de vagtester blokkering kan verwijderen, kan dit dan ook met de nieuwste versie vagcom? Even over de 4 cijferige pincode... die staat natuurlijk in de regeleenheid motor en regeleenheid immobilizer? Met welk systeem kan ik die uitlezen... Zie veel op internet erover maar dit is een ouder systeem Immo1.....Wat ik wel moet zeggen is dat de voltage supply aan de ecu wel varieert soms maar 6v....kan dit de oorzaak zijn? Kan dit dan aan het contactblokje liggen? Heb zelf 12 volt aan die draad gezet maar dat werkt niet.....Powerrelais misschien?

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Een automaat kan je best wel verslepen hoor..
Als de ecu spanning naar 6 V springt heb je een massaprobleem lijkt wel..want dit mag niet hoger zijn dan ,met losse stekker, 5V
Heb je wel de pincode? Die kan je niet uitlezen, dat zou wel heel makkelijk zijn, anders opvragen via de dealer.
Je kan dan alleen met de tester de code inbrengen en als deze hetzelfde is als is geprogrammeerd in de klok dan gaat de immo eraf.
Let even op je zekeringkast en het hoofdrelais..
succes

Patje8412 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik heb het hier wel over de voeding van de regeleenheid motor... Die moet volgens mij echt 12volt zijn......die is dus echt 6 volt met soms pieken naar 12volt.... Weet iemand welk relais het is in de zekeringenkast? Deze heeft een losse immo kast en zit niet in de klok.... Maar als ik die code heb kan ik dan het systeem uitschakelen via vagcom? zo ja weet iemand hoe dit moet?

marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden

Dan wordt het tijd om een elektrisch schema op te dukelen Patrick.
Los dit eerst op voordat je het immo systeem wil herstellen.

Manfred6842 (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je voeding op het motorregelapp weg valt moet je eens kijken naar het 109 relais in zekeringen kast. Is dit relais zwart vervang deze dan door een grijs relais. Wat de start blokkering betreft. Controleer goed de kabels cq stekers tussen leesspoel en immo moduul. Heel belangrijk zijn de vergulde stekkers. Als dit goed is en probleem blijft vervang dan immo moduul. Ik ga er tenminste vanuit dat de sleutels goed getest zijn en heb deze dan ook verder buiten beschouwing gelaten. Moet wel bij dealer ingeleert worden tenzij er nog een 4 cijferige pin code bij zit dan kun je het met vagcom of origenele tester.

Groet Manfred

Patje8412 (0) PRO, 13 jaar geleden

Heb de voedingsrelais vervangen, contactblokje..... En heb doormiddel van vagcom de immobilizer unit gereset met behulp van de RossTech site.....Auto start nu weer.... Ik denk dat het met het defecte voedingrelais te maken heeft gehad, door de spanningsverlies....

Bedankt voor het meedenken....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.