Hallo,
Ik heb een Volkswagen T4 van 1995, een 1.9d.
Mijn dieselpomp die lekt sinds een tijd en dit wordt erger en erger zodat ik er iets aan moet daan.
Het lekt aan het asje waar de gashendel aanhangt. Ik heb 2 weken geleden mijn gloeibougies vervangen en nadien liep de diesel er uit.
Ik heb toen met mijn hand op die hendel geduwd en het lekken was dan minder maar nog niet gedaan.
Ik ben nu op zoek naar een revisiekit waar er zo een bronzen busje zit en enkele dichtingen.
Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee of al opgelost?
Ik heb tot hier toe nergens in België zo een kit gevonden. Ik zie er wel op ebay staan in Duitsland maar ik weet niet of dit de juiste zijn.
Heeft er soms iemand van jullie een pdf-file of info over deze pomp?
Naar het schijnt moet ik opletten als ik het deksel er af doe want dan zou er een veertje kunnen wegspringen.
Ik kan natuurlijk mijn auto ergens binnenbrengen maar ik wil het zelf doen.
Weten jullie waar ik een kit in België kan kopen?
Alvast bedankt,
De Keyzer Rudi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou in nederland kun je dat bij de bosch dienst die ook de pompen repareerd halen ik weet niet hoe het bij jullie is maar daar zal toch ook wel een bedrijf zijn waar ze pompen repareren en dar zal je toch best zo n setje kunnen bestellen.
groetjes jan.
Hallo Jan,
Ik ben vandaag in een bedrijf geweest waar ze motoren reviseren en ook dieselpompen.
Ik vroeg of ze mij een dichtingset konden geven, waarop hij zei dat hij de auto moest zien. Ik vertelde hem dat ik er mee was.
Ja, dan weet ik het nog niet. Die pomp moest open en ik kon hetzelf niet doen (volgens hem).
Er zijn mensen die ik ken die het al zelf gedaan hebben, maar ik weet niet waar ze dat dichtingset gekocht hebben.
Hij wilt het maken als ik hem binnenbreng want dat doet iedereen zegt hij.
Rudi
14 jaar
Rudi,
Bel VPC autosport eens, ze doen ook verzenden en zullen zeker weten je hieraan kunnen helpen, volgens mij kost het busje een euro of 10 /15,-
Je hebt inderdaad een paar type's erin, ik geloof dat ze qua lengte kunnen verschillen.
Met het monteren van de deksel moet je oppassen, als het asje anders gemonteerd word dan hij zat, dat kan het zijn dat hij niet meer loopt, of niet meer goed op het gas reageerd, of zelf half gas stationair blijft lopen, hier een link wat betreft de deksel :
http://www.uwereimann.de/poel/esp-deckel...
Gr Stefan
14 jaar
Hallo Stefan,
Ik ga morgen eens horen bij VPC autosport of ze mij de juiste stukken kunnen opsturen.
De link die je me stuurde is zeer duidelijk, nu weet ik hoe het in elkaar zit.
Alvast bedankt,
Rudi
14 jaar
Rudi er zijn meerdere lengte van asjes in gebruik. Het gaat om de lengte van het dunne deel met m6 schroefdraad. Daarom zei die man dan weet ik het nog niet.!!! Eigenlijk is het alleen het lagerbusje wat slijt. Je ziet aan het asje wel een slijtageplekje maar meetbare slijtage is er niet. Maak de bovenkant van de pomp superschoon voor je gaat beginnen. Die reportage is heel mooi maar om je hoofd op die hoogte te krijgen is toch wat voorbereiding nodig. Ik haal het front los en de stuurbekrachtigingslang (dikke bout in die slang ) en zet het geheel op een ton of kruk. Vastbinden zodat het rechtop blijft staan. Je hebt nu alle ruimte van de wereld en zie je goed waar dat kleine veertje zit. Met het los draaien van de roetschroef laat ik de moer meedraaien maar zet er eerst een streep op de bout voor de stand . De moer staat altijd hetzelfde. Altijd zat je met een reparatie aan die gashendel met lekkage als gevolg . Je denkt toeval maar niet heus. Maak op het nieuwe asje een zaagsnede zoals op de oude, ik kom ze wel eens zonder tegen en dan is het zoeken naar de stand van de hefboom. Vul het pomphuis door het gat van de terugvoerleiding voor een snelle start. succes.
Hallo,
Ik heb deksel van mijn dieselpomp gedaan maar heb nog een vraagje.
Dat bronzen busje dat ik moet vervangen krijg ik er niet uit.
Ik heb het nieuwe busje nog niet maar ik vermoed dat dit met een kraag is.
Dit moet ik er toch uitkrijgen door op de bovenkant er op te kloppen of in een bankvijs te steken hé?
Ik krijg het er niet uit en durf er niet goed op te kloppen, heb schrik dat het deksel gaat afbreken.
Rudi
13 jaar
Rudi,
Voorzichtig erop tikken met een hamertje o.i.d. en dan komt hij los, hij kan maar op 1 manier eruit.
Gr Stefan
13 jaar
Je hebt vast een doppendoos. Neem er een die over de kraag van het busje past. Met een dop die even groot is dan het busje druk je deze naar binnen toe uit. De bankschroef is je pers. Inpersen zonder slaan !!! Groeten.
Hallo,
Ik heb alles terug in elkaar gezet en heb een testritje gemaakt.
Hij trekt minder goed dan en haalt de snelheid niet zoals er voor.
Ik heb de pomp er niet afgedaan dus hier is niets aan verandert.
Hoe kan ik meer diesel geven?
Is dit door het asje met die sleutel 13 meer in te draaien?
Of wat kan het nog anders zijn?
Rudi
13 jaar
Het kan zijn dat de roetstop niet meer zo zit zoals hij gezeten heeft, indien hij nu niet rookt, draai de bout eens 90 graden naar binnen, draai de moer vast en maak een testronde, indien hij nu beter loopt maar nog niet optimaal, herhaal dat dan.
Wel moet je de gashendel in de juiste stand ( zoals hij zat ) gemonteerd hebben, want ook dan kan hij traag op het gas reageren.
Gr Stefan
13 jaar
Hallo Stefan,
Heb die bout 1,5 toer ingevezen en nu is het in orde.
Had de positie opgemeten met een schuifmaat voor ik begon.
Bedankt iedereen voor de nuttige info!
Rudi
13 jaar
nou toch mooi om telezen dat het je gelukt is.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar