Volkswagen golf1cabrio1.6gti: startprobleem

Bouwjaar: 1982

hallo,

ik heb namelijk startproblemen met men wagen in warme toestand(als ik na een rit dus goed warmgereden hem 10min laten staan en dan terug start). ik moet tamelijk lang starten voor ik hem en de praat krijg en als ik hem dan aan de praat krijg komt hij er moeilijk door hij prutelt en moet ik gas geven zodat hij er terug doorkomt. na dat probleem is het bij koude start en stationair + rijgedrag alles ok!!

de bougies,bougiekabels,rotor,verdeelkap,benzinepomp,drukaccumulator,verdeler van benzine,extra luchtschuif zijn al vervangen+onderhouden op tijd krijgt hij ook.hij is ook getest op testbank en hij verkeert in prima conditie.

de motor is een volledig mechanische k-jetronic.wat zou dit probleem kunnen zijn?? alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

thomson

Geplaatst door thomson (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Dit is 100% zeker een brandstofprobleem dat veroorzaakt wordt door dat de druk in het systeem te snel wegzakt.



Er zijn drie mogelijkheden over:



extra inspuitstuk koude start of een van de hoofdinspuitstukken lekt door, hierdoor daalt de druk in het inspuitsysteem en krijg je vapor-lock (kokende benzine) in de inpuitstukken waardoor ie het niet meer doet. Deze zit links (als je voor de auto staat) in de inlaatbochten met blauwe stekker en leiding eraan.

Testen; Motor warm inspuitstukken snel demonteren en kijken of ze niet nadruppelen, ze moeten potdicht zijn.



Mogelijkheid 2 is dat de terugslagklep in de brandstofpomp overleden is, geeft ook vapor-lock! Deze zit onder de banjobout waarmee je de hogedrukleiding op de pomp aansluit. (de tube die in de pomp geschroeft is dus.) Repareren gaat niet, vervangen is de enige oplossing.



Mogelijkheid 3, de brandstofdrukreglaar op de verdeelspin lekt teveel door waardoor de druk (te) snel wegzakt via de retourleiding de tank in.



Het systeem moet met een drukmeter aangesloten in de persleiding van de pomp zeker een uur op een druk hoger dan 2 bar blijven staan.



En laat even weten of je hiermee geholpen bent, dan hebben andere gebruikers er in de toekomst ook wat aan.


Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.