Nu ik mijn passat even goed los getokken heb (heb ,m net) heb ik start problemen.
Na "tig" keer starten wil ie wel eens aanslaan en dan loopt ie ook goed en blijft lopen, maar als ik hem dan weer uitzet hetzelfde probleem.
Soms slaat ie een fractie van een seconde aan en vertikt t dan weer, soms slaat ie even stotterend aan (+- 2s) ,maar eenmaal aan loopt ie perfect.
Er zit wel een start onderbreker ingebouwd, in het dashboard net onder de radio waar ik dan een soort van batterytje voor moet houden. Dit werkt volgens mij goed want zonder dat ritueel doet mijn dashboard het ook niet,(metertjes, lampjes, etc) of gaat het verder dan dit?
Kan iemand mij vertellen of het daar of ergens anders aan zou kunnen liggen en hoe ik dit controleren kan? BVD Groetjes SiN (Passat VR6 , 1992)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou ik even storing uit laten lezen,en kijken of er iets bruikbaars tussen staat.
Lijkt mij iets van een ontstekingsprobleem zo te horen.
Maar een goede oorzaak zou ook het contactblokje kunnen zijn achter contactslot,deze zie ik eigenlijk het eerste als boosdoener.
Ricky,
De startmotor doet t wel gewoon, start zelfs m,n accu leeg... kan ook nergens vinden dat er ergens brandstof uit komt... ook niet bij draaien op startmotor... er is wel een vonk te zien als ik een bougie in een dop check... zou het aan die pomp die in de tank gebouwd zit... met vlotter en al, kunnen liggen? ik hem m gevonden maar hoe check ik of ie goed is???? zo,n biedehandje op deze site wou t niet vertellen...;)
17 jaar
dit is de 2e met je probleem
[quote=doitself-er]De startmotor doet t wel gewoon, start zelfs m,n accu leeg... kan ook nergens vinden dat er ergens brandstof uit komt... ook niet bij draaien op startmotor... er is wel een vonk te zien als ik een bougie in een dop check... zou het aan die pomp die in de tank gebouwd zit... met vlotter en al, kunnen liggen? ik hem m gevonden maar hoe check ik of ie goed is???? zo,n biedehandje op deze site wou t niet vertellen...;)[/quote]
Wat bedoel je precies met je laatste zin?
nou Hans, ik heb het probleem ook onder het kopje "benzineprobleem" staan, daar ik ik een nogal bij-de-hand antwoord... vandaar
17 jaar
maar hij viel achteraf wel mee... wel humor...;)
17 jaar
ja zo gek is ie nog niet
en met biede handjes lukt ook niet
wel met beide handjes
heb je m er nu uit of niet
Achterhoek he... ik ga hem er zo uit halen... dan even aansluiten en horen of ie loopt? (of mag dit droog niet)
17 jaar
probeer maar even
je kan ook een draad naar de pomp brengen en dan proberen
drooglopen is niet goed maar als ie stk is
en wat is er achter in de hoek
[quote=doitself-er](of mag dit droog niet)[/quote]
heel even maar.....
gr,
paul,
was min of meer dialect.. zoiets... oke oke, dan was t nog bi,j de hand... ga nu ff checken... thx
17 jaar
ja ja, dat is m dus... van de 10 keer doet ie t even als ik de sleutel weer terug laat komen... dus het pompje wil het nog wel doen... af en toe welliswaar, maar toch. verkeerde aansturing??
17 jaar
van de tien , 1 keer dus....
17 jaar
[quote=doitself-er]van de tien , 1 keer dus....[/quote]
heb je van de 10 keer ook spanning op de pomp ? dit is even een vraag om iets uit te kunnen sluiten.
paul,
idd...ga ik nu checken
thx
17 jaar
ja hoor, het ding zal het kietellen van de multi-meter wel fijn gevonden hebben want nut heeft ie inderdaad telkens spanning ,m aar doet ie t ook gewoon... maar voor hoe lang weer? rara?
17 jaar
contact slot???????????????????????
[quote=doitself-er]ja hoor, het ding zal het kietellen van de multi-meter wel fijn gevonden hebben want nut heeft ie inderdaad telkens spanning ,m aar doet ie t ook gewoon... maar voor hoe lang weer? rara?[/quote]
indien je van de 10 keer wel spanning op de pomp meet, maar de pomp niet draait... dan kun je de pomp wel vervangen.
paul,
loopt de pomp continue? nee he? alleen bij het starten zekers? wat dan ook verklaard, dat als ie eenmaal liep (de motor) hij ook bleef lopen
17 jaar
pomp draaide ook...
17 jaar
gecoriseerde (ofsow) contactjes?
17 jaar
dan loopt ie nu weer
ga weer ff checken of ie t nog doet.. zo ja bouw ik ,m weer in en O WEE als ie t weer af laat weten dan!!!! dan vervang ik ,m dan maar denk ik. Blijft t probleem, weet ik dat t niet de pomp is....#$%
17 jaar
maar de aansturing...
17 jaar
anders draadjes vast solderen
oh nee, kan eerst weer de spanning checken dan...;)
17 jaar
buiten de tank!!! hahaa, tHx voor alle hulp, ben een stuk wijzer geworden en verder gekomen... laat de vorderingen nog wel weten
17 jaar
als ie t achter in de hoek maar doet
met beide handjes
start weer perfect... hoen dat t nu goed blift gaan... volgende stap...;) nu lekt er dus ook olie sinds die tijd bij de filterbehuizing (of hoe heet dat ding waar die hele grote moer bij aangegoten zit) en klinkt er ineens een harde tik uit het blok aan de kant van het lucht filter... verstandig om een stukje te rijden met dit probleem?
17 jaar
nee
helaas... slecht teken? wat kan het zijn?? (fijn zo,n gekietelde vr6)
17 jaar
olie gebrek
is jou carter gedeukt
zou kunnen... het ding is extreem verlaagd... en als dat zo is.. is er dan iets te genezen????
17 jaar
met koude olie en gedeukt carter zuigt ie niet genog olie op
carter zit max 1/2 cm van zuigbuis olie pomp
weet je wat een deuk doet
en die olie lekkage wat ik begrijp is je warmte wisselaar pakking lek
veroorzaakt dus het "te weinig olie rondpompen"ook het tikken? (nog "schrale delen") maar dus als ik heel voorzichtig de auto warm rij, dan zal het weer goed kunnen gaan??? ;) ik zal even checken op een deuk... en is de warmte wisselaar die hoge pot met 3 stekkers bovenop... achter de van?
17 jaar
nee, er zit geen deuk in de pan...
17 jaar
( heb hier een put, dus ik kan er onder gemakkelijk bij)
17 jaar
warmte wisselaar ook gevonden
17 jaar
daar schijnt het idd vandaan te komen bovenkant ergens
17 jaar
maar het start probleem is ook weer trug
17 jaar
de lucht uit de uitlaat stinkt ook ineens anders, een zwaar, zoetig luchtje...
17 jaar
klinkt als koppakking
is nie goed
zo, vandaag weer ff gechect en blijkt idd de bpomp te zijn, die krijgt wel spanning maar wil niet pompen ( vaak) als ik de polen omdraai draait ie wel, alsof de lager kapot is... als ie start loopt ie weer goed, de motor heeft ook ineens geen tik meer en de lekkage is ook bijna nihil. ookde uitstoot ruikt weer normaal. Gecheckt voor een andere pomp, kost me 125 euro 2e hands... is dit een redelijke prijs??? en nog een x, wat een prima site dit... snelle reacties waar ik ook nog wat aan heb... bedankt allemaal alsnog... gr SiNPassat VR6 2.8 210hp
17 jaar
is redelijke prijs
wel he? maar zie er net een voor 5 tientjes op marktplaats, wel 12o km ver maar toch...raar verhaal he, die tik? alsof ook de oliepomp even niet gewerkt heeft
17 jaar
zou kunnen
als je kan meganisch olie druk meten
zit volgens mij stat optemp 80 gr olie op 1 a 1/12 bar stat
en die pomp is leuk maar 120 km en dan terug 240 km bij 1 op 8
a 1.30 ???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar