Mijn LT heeft al langere tijd last van een startprobleem. Ik moet altijd 2X starten. 1e keer doorstarten helpt niet. De 1e keer zo kort starten dat aanslaan niet mogelijk is, is genoeg om de 2e keer aan te slaan. Buitentemperatuur maakt niet uit. Nu bij +30 graden is het zo maar ook bij -15 graden.
Er zijn geen foutcodes. brandstoffilter is vervangen, en een dieselreiniger gebruikt. probleem blijft.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
contaktblokje onder contaktslot controleren, kan je evt bij de mercedes dealer halen
pomptiming van je brandstofpomp controleren.kan je uitlezen met testkast
19 jaar
Temp.sensor op het blok?
Trek de stekker eens los en start hem dan.
Start ie wel, dan is de zender kapot.
Laat je accu eens onder belasting doormeten.
Is hij niet goed, dan haalt de startmotor niet het beoogde toerental om te starten.
DWZ, startmotor moet een bepaald toerental halen voordat de ecu het toelaat om te starten.
19 jaar
Probleem is nog niet opgelost, ik heb ook nog geen tijd gehad mij verder te verdiepen door een verhuizing. Ik ben 'over' en de LT heeft me nog niet helemaal in de steek gelaten. Binnenkort ga ik weer verder zoeken. Alvast bedankt voor de tips tot-nu-toe!
19 jaar
Marcel gaat door voor de volgende ronde!
De rest een gedeelde 2e plaats :-)
Pomptiming was ver van streek. Met Vag-com alleen een vertikale gele lijn. Oftewel de horizontale zat aan de bovenzijnde buiten de grafiek.
Na een middagje slangemens staat ie net boven de blauwe lijn. Start perfect, en hoe kan het ook anders, rijd stukken beter.
Bedankt voor het meedenken!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar