Ik ben dus begonnen aan de Lt.
Weet iemand waar de merktekens zijn, ik vind niets terug.
Je kan er wel zelf maken maar ingeval de distr riem stuk gaat moeten er toch opstaan hé.
Heb wel de luxe niet van op een brug te kunnen werken maar moet er onder kruipen.
Als ik naar het vliegwiel kijk, kan ik zo een rubberen plug verwijderen op de klok van de versnellingsbak maar aangezien het subframe + vooras in de weg staat kan je er niet recht inkijken (moest dit het merkteken zijn).
Op de pomp ook niets te zien en kan niets vinden waar je een pen in kan steken.
Nokkenas ook niets terug te vinden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens autodata moet je een plaat achter in de nokkenas steken en de krukas moet met zijn merkteken naar onderen gericht zijn, dus op 6 uur. Achter op de brandstofpomptandwiel staat een inkeping deze moet gelijk staan met het streepje aan de zijkant van de brandstofpomp net boven de bevestigingsbout.
Succes
M.vr.gr,
J Brand
Bedankt.
Aangezien ik zonder put of brug werk en de oliepomp moet verwijderd worden (olielek) ben ik genoodzaakt om de motor eruit te halen (om makkkelijker te werken) want carter en subframe moeten gelost worden en men had me verwittigd dat dit bijna niet te doen was op de grond.
Nu ga ik ook de distributie vervangen en zou graag de pomp afstellen met meetklok (dit is toch ook bijna niet te doen met ingebouwde motor).
Kan er hier misschien iemand de werkwijze doormailen of inscannen met de waarde van de voorinspuiting en de aantrekkoppels van de tandwielen.
Ik heb dit wel al gedaan bij golf, audi 80 en passat maar nu met die 2 riemen is wat extra hulp meegenomen.
De riem van de pomp heeft ook 2 spanrollen (nog nooit gezien)
Alvast bedankt voor de hulp ;-)
mailen kan naar V4-lover@pandora.be
Nog vergeten VW LT 2.5 TDI '99 motorcode ANJ
in jouw geval zonder gereedschap. zelf merktekens aanbrengen en riemen er zo weer opdrukken. zonder speciaal gereedschap is dit namelijk erg lastig. voor de fijne afstelling moet deze pomp tijdens het stationair draaien (dynamisch) afgesteld worden dmv een testkast. (vas 5051, of 1551 ,1552) ik weet niet of er voor vag.com een adaptor bestaat voor de lt.
caddy inderdad met de test kast op tijd zetten. plaat in de nokken as,enpomp zit een merkteken op en een stopje.de 2 rollen zijn nodig voor het op tijd zetten
Bedankt mannen, Ga de onderste rol laten zitten en pomp blokkeren dan moet het wel redelijk goed zijn.
Indien niet goed zal de dealer ze moeten dynamisch afstellen.
Dynamisch afstellen met Vag-com gaat prima!
Er bestaan verloopsnoeren naar die ronde ellendige MB-plug.
Uiteraard uit Duitsland.
Kosten wel minimaal 55.00 + nodige verzendkosten.
Goedkoper is het om op de sloop een echte OBD2 connector te halen met de draden eraan. 3 draden achter aan de ronde plug knopen en je hebt 2 diagnose connectoren.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar