close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen LT 35 80 KW TDI: Startproblemen koude motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500

Wie kan mij helpen, ik heb een probleem met koude start, de auto slaat moeilijk aan, tijdens de start is er enorme rook ontwikkeling (schaam me rot). Ik heb de gloeibougies laten vervangen en tevens is de riem van de brandstofpomp vernieuwd en afgesteld. Ik hoopte dat probleem hiermee verholpen zou zijn. Als de motor even loopt is de rook weg en de motor start als hij even warm is prima. In begin bij koude start voel je ook dat motor niet lekker loopt.

Alvast dank voor de tips

Mvg
Karel

Geplaatst door

Karel van der kolk (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welke kleur heeft de rook?
Witte rook is (koel)waterdamp, Blauwe rook is olie. (carterventiltie oid, Zwarte rook is brandstof, brandstofpomp, verstuiver(s), Gloeibougie(s)

Nou inmiddels een aantal weken verder en een paar garage bezoekjes. Het bleek dat ook het relais voor de gloeibougies niet werkte en zo had vervanging van de gloeibougies geen effect. Is het probleem opgelost?, nee de moter start moeilijker bij als de wagen een tijdje stil heeft gestaan. Hij rookt bij koude start nog steeds behoorlijk al lijkt het wel iets minder. Ik ben net nog bij de vw dealer wezen vragen en zij zeggen dat het ook mogelijk is dat verstuivers niet helemaal goed werken (camper heeft 40.000km gelopen) de meneer van de garage adviseerde mij een flesje diesel additieve om dit in een tank diesel toe te voegen. Dit zal ik voordat ik ga tanken toevoegen om hiermee een tankvulling te rijden. Dit zou ik een paar keer kunnen proberen om te bezien of het beter wordt. Het alternatief volgens de garage is ander de verstuivers eruit te halen en te vervangen/reviseren?

Hallo Karel,

De beste manier om een probleem aan te pakken is systematisch te werk gaan.
Problemen lostten wij vroeger als volgt op. Eerst controleerden we of er tijdig en correct regulier onderhoud was uitgevoerd. Anders deden wij dat eerst alsnog. Bijna altijd waren daarmee veel problemen de wereld uit.
Daarna stelden wij zo nodig een gerichte diagnose en verdiepten we ons daarin.
Herstellen van het euvel viel dan eigenlijk altijd mee.

m,v,g, Cor van Jaarsveld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.