Hallo mensen,
Ik ben de trotse bezitter van een vento diesel uit 95. Helaas wil hij iedere keer niet starten. Er zit een startblokkering op, waarschijnlijk origineel van volkswagen.Ik heb daar geen sleuteltje bij. Wie weet wat het probleem kan zijn? af en toe doet hij het wel( starten en aanslaan) en af en toe doet hij het niet ( starten en NIET aanslaan) is het waarschijnlijk de startbokkkering, misschien het kontaktslot?
bedankt, erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit het waarschijnlijk in het contactblokje van je contactslot gaan vaker stuk
is het niet willen starten of niet willen aanslaan?
gr.marco
het is niet willen aanslaan. de ene keer kun je starten wat je wilt en slaat hij niet aan, en de volgende keer kijk je naar de sleutel en springt hij aan.... als jij het weet....
17 jaar
als hij niet wil aanslaan gloeit hij wel voor dan?
als de motor warm is hoeft hij toch niet te gloeien? als motor koud is, gloeit hij wel. (afgaand op het lampje op het dashboard) Ik heb ook het idee dat het probleem electronisch is, want als motor loopt, loopt hij al een zonnetje, en functioneert allles perfect. startblokkering lijkt mij origineel, maar het sleuteltje ontbreekt. vandaar dat ik denk dat dat het probleem geeft?
17 jaar
orgineel heeft vw geen startonderbreker met een sleuteltje dit is er naderhand opgebouwd ik zal dit eens laten verwijderen
Is dat moeilijk, dat verwijderen? en wat kost het als ik het laat doen?
17 jaar
het moet wel even met een schema gebeuren van de auto wat t kost geen idee het is wel zo als je de accu nu een keer leeg heb gooit hij hem op de blokkering aangezien je er geen sleuteltje meer hebt zal deze alsnog verwijderd moeten worden
gr,marco
hebben de accu al 2 keer leeg gestart, daarna met kabels overladen en weer starten. dan hetzelfde verhaal : de ene keer starten en niet aanslaan, de volgende keer starten en lopen
gr, erwin
17 jaar
ik zit nog even te denken volgens mij is deze al uitgeschakeld anders wil ie ook niet eens starten
als het je contactblokje is wil ie ook niet starten
ik zit nu te denken aan relais 109 bij de zekeringen kast dat die een vals contact heeft kun je wel testen als de auto de volgende keer niet wil aanslaan tik je even tegen het relais aan loopt ie dan wel kun je het relais wel gaan vervangen
laat t nog even weten dan
gr.marco
ok bedankt voor de tip(relais 109). als het weer gebeurt, even tikken tegen relais 109.
ik laat je het resultaat nog ff weten. bedankt, erwin
17 jaar
erwin
aan de unit van de startonderbreker bevinden zich een bosje zwarte draden! deze blokkeren normaal gesproken de componenten om diefstal te voorkomen!
deze draden werken als een tweeling! dus 1-2 3-4 5-6..
dus met draad 1-2 3-4 5-6, ( per twee ) kun je een onderbreking maken! van bv, kontakt, brandstofpomp, startmotor.
pssst... nummers kun je niet terug vinden deze stonden erop, en zijn afgeknipt tijdens de montage van de startonderbreker! ( is ook de bedoeling )
volg dus 2 zwarte draden die een onderbreking maken en maak dit ongedaan! ( dit door de orginele draad (auto) weer aan elkaar te solderen ) tevens goed af isoleren met bv, tape, doe dit goed om een evt, latere storing te voorkomen!
dit moet je dus doen met alle zwarte draden! ( dus 2 om 2 )
de andere draden die over blijven kun je gewoon laten vervallen! door ze netjes af te knippen )
Gr. paul
even gekeken in de zekeringkast, 1 zekering nr99, 1 keer nr36,1 keer nr53(12volt, 40 amp), en 1 grijs relais, nr104
17 jaar
hmmm zoek m morgen even op in de computer op het werk hoor je t even
kenteken LR-GF-44, alvast bedankt marco en paul
17 jaar
Zie mijn eerdere melding van problemen met Golf 3 uit 1995, ook vermoedelijk de af fabriek ingebouwde startonderbreker en de ingebouwde transponder is sleutels, diverse onderdelen vervangen, o.a. nieuwe sleutel met transponder en deze laten inlezen, startmotor, bobine en kabels, en als laatste het contactblokje achter het contactslot, hiervoor moest de gehele tuurkolom eruit omdat men het schroefje niet loskreeg, maar ook dat onderdeel is vervangen en tot op heden geen startproblemen meer. Maar de af fabriek ingebouwde startonderbreker verwijderen is volgens de dealer NIET mogelijk, deze zit gekoppeld aan het motormanagementsysteem. Het contactblokje is een zwakke schakel, de later uitvoeringen hadden betere contacten en veroorzaakten minder of geen storingen. Maar de af fabriek ingebouwde startonderbreker is in combinatie met de transponder in de sleutel(s) en wordt vanaf 1995 ingebouwd, wel vreemd dat ik hierover geen enkele documentatie heb gelezen.
17 jaar
de affabriek gemonteerde startonderbreker in zeker wel te omzeilen...er is een kastje voor op de markt...dan wordt het gehele fabriekaf gebeuren wat betreft startblokkering omzeild en zijn de problemen die daar mee zijn..en in de toekomst komen opgelost.
overigens, heeft een vento 1.9d van 95 volgens mij geen relais 109...
Hallo Arie549, Als je meer informatie hebt over het onderdeel wat de af fabriek gemonteerde startonderbreker uit kan schakelen om te voorkomen dat er storingen ontstaan, dan hoor ik het graag.
17 jaar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
kijk hier maar eens..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar