auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Stationair toerental

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v AUS

Hallo,

Heb volgend probleem met mijn Golf. Heb krukas(toerental) sensor vervangen. Hiervoor heb ik het gasklephuis en inlaatspruitstuk verwijderd. Toen deze er af kwamen waren deze erg vervuild. Heb deze schoongemaakt en weer gemonteerd. Ook is de EGR-klep eraf geweest en het buisje. Deze was ook vervuilt en dus ook gereinigd. Na montage gasklephuis en EGR ingeleerd.
De auto start nu weer vlot maar als ik gaspedaal loslaat en auto loopt stationair reageert deze na +/- halve minuut niet meer op gaspedaal. Als ik direct meer toeren houdt treedt dit probleem niet op.
Auto met VCDS uitgelezen en storing 17564 komt telkens terug. Als deze gewist wordt en daarna weer uitgelezen komt deze gelijk weer terug.
kan dit de mapsensor zijn?

Geplaatst door

henkpeters (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Of die sensor (zijkant inlaatspruitstuk) is stuk of de bedrading hiervan is iets mis mee of je hebt gasklephuis niet op de juiste manier ingeleerd. Tenminste er staat me iets van bij dat je precies deze storing ook kreeg als je gasklep en egr klep en de leerwaardes niet juist had gewist.

ricky 10
badge

9 jaar

Hallo Ricky,

Die sensor op de zijkant van het inlaatspruitstuk is juist vervangen. Volgens de Rostech site gebeurt het wissen van de leerwaardes op dezelfde manier als het inleren.
Dit is door iemand gedaan met kennis van VCDS. Je hoorde het gasklephuis ook bewegen.
Maar hoe zou volgens jou de leerwaardes gewist moeten worden? Heb het hele internet al af gezocht maar kan hierover niets vinden. had zelf ook al op internet gelezen
dat leerwaardes gewist moesten worden. Kwam op de site van Rosstech uit. En deze procedure is gevolgd. Wordt zo langzamerhand knettergek van dit probleem.

henkpeters 0

9 jaar

Hallo Ricky,
Mijn excuses voor mijn antwoord van gisteren. Vandaag weer met de auto bezig geweest. Heb eerst alle vacuum slangen vervangen maar dit gaf geen resultaat. Had gisteren al geprobeerd met remmen reiniger of de auto op de injector rail misschien lekkage had. Hierdoor geen het toerental omhoog en heb ik de O-ringen om de injectors vervangen. Daarna niet weer gecontroleerd. Vanmorgen helpt mijn zoon mij en die had plotseling de pakking van het inlaat spruitstuk in handen. Deze weer gedemonteerd en nu wel erop toegezien dat pakking er tussen zat. Alles aansluiten en heeft mijn zoon met een vcds kabel van een vriend de leerwaardes gewist en EGR en gasklephuis weer ingeleerd. Hierna was het starten en de auto liep gelijk perfect. Gisteren was dit door iemand gebeurt die volgens zijn zeggen kennis van VCDS had. Probleem is verholpen en auto loopt weer perfect. Bedankt voor jouw reactie en de adviezen.
Topic kan gesloten worden.

henkpeters 0

9 jaar

Nou heel mooi om te horen in ieder geval! :)

ricky 10
badge

9 jaar

Topic kan gesloten worden

henkpeters 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.