Dag allemaal,
Een jaar geleden liep de motor haperend stationair met te laag toerental.(ca. 700)
Motor viel dan ook geregeld uit. Na schoonmaken gasklep te hoog toerental (ca.1500) met dezelfde haperingen. Opnieuw inleren had geen effect.Heb nu gasklep vervangen en toerental stationair is weer ok.....maar nog steeds toerenval.Op benzine en gas. De motor loopt een poosje(1/2 minuut) perfect op constant 850 rpm en begint dan met plotselinge toerenval tot bijna afslaan,draait vervolgens weer even normaal en verslikt zich dan weer. Er zit geen regelmaat in.
Verder rijdt de auto goed en is brandstofverbruik normaal.
-alle vacuumleidingen ok
-sensoren luchttemp.,luchtmassa,koelvloeistof doorgemeten,ok.Ook alle sensoren 1 voor 1 losgehad (incl. lambda)om effect te bekijken.Maakt geen verschil.
-bougiekabels ok
-verdeleras ok
-steker ECU ok
verdere info:Wat wel opvalt is dat zonder gasgeven de auto nagenoeg niet aanslaat en na aanslaan even gas vasthouden anders vaak meteen weer uit.De toerenval is meer dan wegvallen van 1 cilinder,lijkt meer op even totaal wegvallen.
Alvast bedankt van Henri.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt toch een temp sensor voor koud loop regeling
De sensoren hebben de opgegeven weerstand bij betreffende temperatuur.Die kan ik dus moeilijk de schuld geven.----Maar gisteravond viel de motor uit en stond ik stil. Bleek dat van de toerentalsensorkabel een stukje bloot lag waardoor de drie aders elkaar raakten.De kabel lag tegen t-stuk van koelcircuit en was bros geworden.Na provisorisch peuteren naar huis gereden. Vandaag kabel repareren en even opvolgen.
bedankt voor de reactie.
16 jaar
.
16 jaar
helaas, kabel gerepareerd,toerenval blijft.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar