Moet er op de stopklep 12V staan om te kunnen starten. Kan iemand me ook
vertellen waar die draad vandaan komt?
thx
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alvin om de motor telaten aanslaan moet er 12 v op staan ; ik vermoed dat bij jou auto de draad nog van af het contactslot komt.
groetjes jan.
bedankt jan, maar nu ben ik einde raad ; het hele elektrische gedeelte werkt maar kan
nog steeds niet starten, hoe kan ik nagaan of er wel diesel wordt ingespoten is daar
een simpele manier voor
18 jaar
ffe een draad (het beste met een zwevende zekering er in) tussen de plus van de accu en de stopklep zetten.
als hij dan nog niet start even een verstuiverleiding los en starten.
Geen brandstof; dan zit het filter of de zeef in de tank dicht of de stopklep is stuk. De laatste kun je ook nog op ohmse weestand checken, als de weestand oneindig is is ie overleden.
Als er geen spanning op de draad komt kan het kontaktslot ook de dader zijn....
alvin je kan ook de stopklep los halen en de pin eruit halen dan kijken of hij aaanslaat.
alleen met uitzetten de auto op de handrem en voet op de rem en koppeling oplaat komen in zijn 5 alleen niet laten slippen maar snel aflaten slaan.
groetjes jan.
Ik heb hem er uitgehaald en nagemeten nagenoeg 7ohm dus lijkt me ok, krijgt 12V,
ik heb maar 10 V aan mijn gloeikaarsen is dat voldoende en een nagloeitijd
van 12 sec, ik heb ook nieuwe brandstoffilter en luchtfilter geplaatst en diesel-flush
in de filter gegoten en uit de verstuivers komt tijdens starten een weinig diesel
Verder weet ik het echt niet meer.
bedankt voor jullie reactie
18 jaar
alvin heb je het al geprobeert door het pennentje er uit tehalen.
heb je gekeken zoals harry zei of je brandstof uit je leidingen krijgt?
groetjes jan.
het is een buisje met een veertje erin en een o-ring rond
moet ik dan heel dat buisje eruit halen?
en gewoon terug toe schroeven
gr
18 jaar
ja alvin en dan kijken of hij het goed doet je moet alleen de o-ring er om heen laten zitten en afzetten zoals ik schreef.
groetjes jan.
ok , ga het morgen proberen, ik hou jullie op de hoogte
18 jaar
Uit de verstuivers komt tijdens het starten dus diesel; het is een 1.9D neem ik aan??
Als je gloeiers slecht zijn kun je het volgende even proberen; trek de auto eens aan..... Zelfs zonder voorgloeien krijg je een diesel dan wel aan de praat. Tevens kan het zijn dat er om wat voor reden lucht in het dieselsysteem zit. Deze zijn z.g. zelfontluchtend, maar daar start je wel 3 accu's op leeg. Aantrekken is dan ook de remedie, en vele malen beter voor je starter en accu.
Werkt dit niet dan is de pomptiming verdacht; oozaak kan zijn een overgesprongen distributieriem of uitgeslagen spie van het krukasriemwiel. Een enkele keer geeft een brandstofpomp ook nog wel eens de geest.
Ik was zo blij als een klein kind toen hij startte zonder problemen maar zonder stopklep,
nieuwe gehaald en in gedraaid, weer niks. Terug eruit, starten , no problem. Volgens mij was die oude ook niet stuk. Weten jullie nog raad ???
18 jaar
alvin dan zal er toch geen spanning op komen.
zet nu op de stopklep eens 12v direct van de accu en kijk eens of hij dan wet start.
start hij dan wel dan moet je de stroomdraad controleren.
tussen twee haakjes zit dat pennentje niet scheef want dan wil die het ook slecht doen.
groetjes jan.
Ik heb met een stuk contactslot wel vaker meegemaakt dat als je het contact aanzet er wel spanning op de stopklep komt, maar tijdens het inschakelen van de startmotor (dus doordraaien contact) niet, en daarna ook niet meer. Meten is weten in dit geval.
het beruchte contactblokje van het contactslot is vermoeddelijk jouw probleem, dit onderdeel brand langzaam weg van binnen en kan heel geschikt deze ellende geven.
Klopt tijdens doorstarten 0V maar als ik hem loslaat terug 12V, betekent dit nieuw contactslot, ook op mijn
br/ro draad (radio) geen spanning en is een nieuw contactslot makkelijk te plaatsen
18 jaar
alvin je hoeft alleen het electrische deel van je contactslot te vervangen het zogenaamde contactblokje.
het is welk iets je lastig maar zal; je best wel lukken.
groetjes jan.
niet een nieuw contactslot, maar een schakelgedeelte, kost een euro of 15, bij meneer de vw dealer. Inbouw in ca 3/4 uur.... (dan reken ik ruim, inclusief bonnetje schrijven en bakkie koffie maar als je het nooit gedaan hebt moet je er wel ffe meer tijd voor nemen)
Het stuur moet er af, de hele plastiktroep rond de stuurkolom, dan de bedieningsstelen van ruitenwisser/richtingaanwijzers, dan moet er bij de meeste modellen een ring getrokken worden met een poelietrekker, dan kan het contactslot met huis en al van de stuurkolom af (sleutel er in, anders houd het stuurslot hem vast)
Dan kun je van achter af een klein sterschroefje van het witte onderdeel achter het contactslot losmaken en het schakelgedeelte zo er uit wippen. Nieuwe in de juiste stand zetten en er instoppen, rest vice versa.
succes
hartelijk dank jongens voor jullie deskundig advies, ik heb op een week meer bijgeleerd over mijn auto dan in die dertien jaar dat ik mee rij
thx
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar