123 bezoekers online

Volkswagen PASSAT CL VARIANT 85 KW: Storing comfort module. 18058-P1650

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 3B5, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 81

Ik worstel momenteel met het volgende verschijnsel.
Ik kreeg last van een steeds slechter werkende afstandsbediening van de deursloten.
Ik moest steeds vaker drukken om alle deuren te openen.
Ten slotte werkte het systeem helemaal niet meer.
Met de sleutel in het deurslot werkt het systeem wel. Ook de ramen kan ik ermee openen en dicht doen.
In de auto kan ik de ramen niet meer bedienen en de binnenverlichting werkt niet meer.
Uitlezen met de OBD2 stekker geeft:
18000058/ P1650.
Powertrain missing message etc.
Geen signaal van instrumentenpaneel.
Dit kan optreden als het Comfortmodule onder water staat.
Deze blijkt echter volkomen droog en gaaf te zijn. Vervanging hielp niet.
De bruine aardkabel aan de bodemplaat is in orde.
Ik lees veel over aardingsproblemen. Maar het is mij niet duidelijk waar ik precies moet kijken. Welke stekkers of aansluitingen ik moet onderzoeken.
De zekeringen zijn nu in orde.
Wie kan mij helpen?

graskees3824

Geplaatst door graskees3824 , lid sinds 14 jaar geleden

4 Reacties

ABruintje, 1 jaar geleden

https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-1...

Misschien kom je hier verder mee.

graskees3824, 1 jaar geleden

Hoi, bedankt voor jouw antwoord.
Ik weet niet waar ik die zaken precies moet zoeken.
Waar zit dat schakelbord?
En naar welke kabeltjes moet ik zoeken en waar?
Anders ben ik bang dat ik toch naar de garage moet.

graskees3824, 1 jaar geleden

Ik ben naar de garage gegaan. Ik kan pas 23april terecht.
Mijn vraag is of iemand weet op welk pootje ik 12volt moet meten van de Comfortmodule?
Dan weet ik meer en kan ik het toch nog oplossen.

graskees3824, 1 jaar geleden

De garage heeft het opgelost.
Ik had wel hier of daar deze oplossing gelezen, maar het was niet geheel duidelijk waar ik het moest zoeken.
Het zat inderdaad ergens in de draadbundel naar de Comfortmodule.
Daar schijnen ergens verbindingen te zitten die oxideren en dan langzaam teveel weerstand krijgen tot het fout gaat.
Kortom, het is opgelost voor E240,00, dus dat valt nog mee. Een normale beurt kost zeker zoveel en die doe ik nooit.
Bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.