Ik heb van de week diverse malen een beetle tdi automaat (geimporteerd uit america) uitgelezen.
Hij is al 2x bij dealer geweest maar die vinden het niet.
Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.lbl
Control Module Part Number: 038 906 012 N
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000AG 2509
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 00066
VCID: 1B3E2169A323
1 Fault Found:
16764 - Glow Plug/Heater (Q6) Circuit: Malfunction
P0380 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 1 1 0 0 0
Gloeibougies zijn al vervangen, zekering van voorgloeisysteem is goed.
Met deze buitentemperatuur gaat ie niet voorgloeien maar de storing zit er na een dag weer in.
Ik heb dan ook niet kunnen testen of er spanning op de gloeibougies komt.
Bedrading van de gloeibougies is ook goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stekker van de temperatuursensor eraf halen en dan gaat hij wel gloeien omdat hij dan niet weet hoe warm of koud de motor is.
Oke, ga ik dat van het weekend proberen of er uberhaubt wel 12v op de gloeiers aankomt.
Auto is weer bij dealer geweest maar nog steeds niet gevonden waar storing vandaan komt.
Als je naar de storing kijkt die je erbij gezet heb 16764 - Glow Plug/Heater (Q6).
Dan zie ik daaraan dat het gloeibougie nummer 6 moet zijn.
Je heb een 4 cilinder motor dus het moet een gloeibougie van de verwarming
van de koelvloeistof zijn die aan de zijkant van de cilinderkop zit.
Meet van die gloeibougies eens de weerstand het zijn er 3.
gloeiers van het koelsysteem is Q7 en van de motor Q6.
Wat richard zegt eerst de stekker van de tempsensor losnemen en dan meten of er 12v op de gloeiers komt.
Gr John
Bedankt voor jullie reacties, zodra de auto nog eens hier is zal ik zelf nogmaals proberen wat jullie zeggen.
[quote=johndoornbosch]gloeiers van het koelsysteem is Q7 en van de motor Q6.
Wat richard zegt eerst de stekker van de tempsensor losnemen en dan meten of er 12v op de gloeiers komt.
Gr John[/quote]
Vanmiddag bovenstaand uitgevoerd, er komt dan wel 12v op de gloeibougies.
De gloeiers tbv verwarming zie ik niet zitten, is een 90PK AGR blok.
De storing stond er ook weer in, na resetten bleef ie weg, totdat hij start met koude motor waarschijnlijk.
En inderdaad na de eerste koude start ging lampje motorstoring weer aan.
Afgelopen weekend nog verder gezocht en op alle 4 de aansluitingen van de gloeibougies gemeten of op allen 12v komt en dit is goed, dus relais in principe ook uitgesloten, iemand nog een ander idee ? ECU ?
Hele tijd geleden en ook niks meer aan gedaan, eigenaar wou toch het vervellende lampje uit hebben.
Omdat we het niet zeker wisten zijn we begonnen om het stukje kabelboom waar de 4 doppen van de gloeibougies op zitten te vervangen.
Dit is inmiddels 2weken geleden en storing is niet meer terug gekomen, heel vreemd want aan zowel de stekkers als het stukje kabelboom was niks te zien of te meten, ik had tenslotte 12v op alle 4 de aansluitingen.
Advies om altijd belast te meten, met een 21W lamp ertussen ofzo.
12 volt zegt niet veel met losgenomen doppen en multimeter.
Dat wist ik niet, bedankt voor de tip, weet ik dat voor een volgende keer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar