Volkswagen Golf 2009: storteren/inhouden kouden motor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: CAX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 90

Goedendag,

Ik heb nu een dik jaar een golf 6 1.4 tsi 122 pk met caxa motor met dsg7 . zolang ik hem nu heb (gebeurd niet elke keer) dat ik ongeveer tot dat de auto op bedrijf tempratuur is de auto wat inhoud en schokt .als ik een beetje gas geef is het bijna niet voelbaar maar als ik net wat meer gas geef is het al voelbaar. auto loopt gewoon netjes op 4 poten.

Ik heb de auto gekocht en deze bleek al gechipt te zijn ( kwam ik later achter toen ik de auto wou gaan chippen ) Toch hebben ze de auto opnieuw gechipt en er nog iets meer vermogen uit kunnen halen. sinds die tijd is het wel wat erger geworden. naar wat zoeken op internet kwam ik er achter dat de n75 klep wel eens niet goed meer kon werken. Deze heb ik origineel bij de vw gehaald en de auto liep weer goed zonder inhouden of schokken. na een maand ongeveer begon het weer. ik dacht,zal de n75 klep weer defect wezen? deze weer vervangen en liep weer prima. maar nu sinds vorige week begint die weer.

auto heeft geen foutcodes.

in 2018 is de wastegate van de turbo al vervangen.
bougies/bobines enz zijn al vervangen.
inlaat kleppen zijn 2 maand geleden gereinigd.
complete kettingset is dit jaar ook al vervangen / ook de dsg koppelingsset.

het vreemde is,als ik de n75 klep vernieuw is het probleem weg. wat zou dit kunnen zijn? iets met de turbo?

Misschien wil ik de auto eerst ook wel weer standaard maken met originele vw software en kijken als het probleem er dan nog is. iemand een idee waar ik dit zou kunnen doen?

100Nxdropje

Geplaatst door 100Nxdropje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (980) PRO, 2 jaar geleden

bel eens met track motion in apeldoorn

100Nxdropje (0), 2 jaar geleden

kan altijd eens bellen,maar zit niet bij mij in de buurt.

Omtuning (0) PRO, 2 jaar geleden

Niet gerelateerd aan je turbo. Als je auto in de noodloop schiet dan is het remedie meestal auto uit en weer aan zetten dus dat jij in dat geval de turbodrukregelaar vervangt is gewoon puur toeval

xc70 amsterdam (0), 2 jaar geleden

Heb je al gekeken of e tijdens het rijden missfires geteld worden?
Een misfire wordt niet als fout weergegeven maar kan wel degelijk zorgen voor raar gedrag in combinatie met de DSG bak.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.