close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2009: EPC&MM, Trilt hevig, Auto valt uit

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CDA, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 118

Beste mensen,

(VW GOLF 6 1.8TSI 160PK 2009)
Kmstand = 154500

Mijn raad is zo langzamerhand op. Hoe is het ontstaan. Bij het stoplicht even lekker stevig optrekken en dan bij 4500 rpm beginnen er allerlei lampjes te branden en loopt de motor onregelmatig. Daarnaast ontstaat er een aardbeving in de auto tijdens stationair draaien.
Lampjes:
- EPC (Electronic Powertrain Control)
- MM (Motor Management)

Eerste gedachte was een overgesprongen cilinder en aldus de bobine. De boosdoener opgezocht d.m.v. de bobines 1 voor 1 los te koppelen, vervolgens bij cilinder nmmr 4 de bobine vervangen. En helaas geen resultaat.

Heb sinds vanmiddag opgemerkt dat er pluimpjes wit/grijze rook vrijkomen. Of te wel koelvloeistof.

Wie kan mij helpen het probleem te verhelpen?

Update:
Filmpje 1 : https://youtube.com/shorts/7U9jbCCkIvU?f...
Filmpje 2: https://youtube.com/shorts/DeexXi4KnPU?f...

Mvg,
Julian

Geplaatst door

Juliannijman (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou beginnen met (laten) uitlezen.
Dat kan een hoop gegis, gezoek, ergernis, tijd en geld besparen.

oldford 0
badge

3 jaar

Bedankt voor je reactie,
Auto word morgen middag uitgelezen.

Mvg

Ketting van tijd.

Bedankt voor je reactie,
Zodra de ketting van tijd raakt, dan zijn toch 9 van de 10 keer de kleppen krom?

Mvg

Niet met 1 tandje

Ga ik controleren, dank je wel👍🏻

Probleem gevonden,
Het was een ketting die is versprongen.
Bougie bekeken en was nat, vonk gecontroleerd en hij vonkte prima.
Vervolgens een compressietest uitgevoerd en compressie bleef op 0 staan tijdens starten. Klep(pen) krom en wellicht een beschadigde zuiger.

Kosten plaatje ongv tussen 1750 ~ 3000 euro (ligt aan de schade)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.