Volkswagen Passat: stoterig lopen en blauw roken bij starten na even stilstaan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: AWX Tdi

Wij hebben een passat tdi (awx motor) de distributieriem was geknapt cilinderkop naar reviesiebedrijf gehad nieuwe kleppen in gekomen nieuwe stoters nieuwe. maar smorgens bij de koude start stotert hij en rookt hij blauw(Brandstof) na 1 A 2 keer gas geven loopt hij goed hij trekt ook goed als hij een uur stil staat doet ie het zelfde weer wij hebben nieuwe afdichtingssetjes voor de pompverstuivers er op gezet maar het probleem blijft de verstuivers hebben we er met een speciale kam recht ingezet. Kent iemand dit probleem alvast bedankt Jonny.

jonny

Geplaatst door jonny (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Staat er een storing in het geheugen?

jonny (0) PRO, 15 jaar geleden

Eerst wel cilinder 2 pompverstuiver storing maar we hebben de kabelboom vervangen en nu staan er geen foutcode's meer in maar het probleem is er nog steeds.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Niet gewoon de gloeiers verrot?
Anders eens compressie meten of via de testkast de verstuivers testen en de regeling van de verstuivers,je kunt dan zien welke verstuiver hoeveel of hoever moet bijregelen om soepel stationair te draaien,als er iets mechanisch defect is dan kun je dat daaraan zien.

jonny (0) PRO, 15 jaar geleden

De compressie is goed en de auto is bij diesel buch li in harderwijk geweest de pompverstuiver van cilinder 2 is vervangen (dit is een nieuw type) misschien of het daar nog aan kan liggen? het heeft niet geholpen het is net of hij diesel laat lekken.

Jan227 (5) PRO, 15 jaar geleden

Hallo, kijk eens of de brandstof donker is verkleurd en of er lucht zichtbaar is in de aanvoer en retour leidingen van en naar de cilinderkop van af het filter (doorzichtige stukjes slang er tussen zetten). Lijkt nml een beetje op een probleem met lekkage in het brandstof systeem. Evt drukmeter aansluiten op tandempomp (zit test aansluiting op) en druk meten en kijken of de druk weg zakt.

Groet Jan227

126 (0) PRO, 15 jaar geleden

is het een iets kromme drijfstang.hebbewn wij ook meegemaakt en ons rot gezocht. na iets afkoelen is er het probleem . echt warm geen probleem.

fedde (0), 15 jaar geleden

met uitleesapparatuur zou je eens in groep 13 kunnen kijken, daar kun je de afwijkingen zien tussen de cillinders qua inspuithoeveelheid om de motor toch soepel te laten draaien

staat de distributieriem wel goed op tijd?

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

wellicht een beschadigde zuiger. gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.