min awt motor met automaat loopt stationair onregelmatig schokt en staat te stampen.
eerste storing mengsel te arm,daarna overslag herkening,toen een storing in druk verschil tussen turbo en gasklep.
motor is van binnen gereinigd ivm vervuiling door de olie,compressie gemeten is gelijk over de 4 cilinders,turbo vervangen. maar mooi lopen ho maar wie heeft er nog een oplossing voor.???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te arm mengsel veroorzaakt inderdaad misfires. Mogelijk maf-sensor defect of er is ergens valse lucht (drukverlies wanneer de turbo werkt).
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes plus de slangen waar turbo druk op komt op lekkagfe, los zitten, lekken etc.
Bij een turbo is dit een uitzonderlijk gevaarlijke storing. Voor je het weet heb je een gesmolten zuiger of een verbrande katalysator.
Het gevaar van een vernielde katalysator is niet theoretisch als je doorrijdt met deze storing, ik kom ze met enige regelmaat tegen.
Gevolgen lopen uiteen van niet meer door de eerstvolgende APK-keuring komen, tot aan het smelten en daardoor verstoppen van de katalysator.
Als gevolg van de verstopping zal de motor afslaan en nooit meer aanslaan. Volgens de wet van Murphy gebeurt dat midden in de nacht
in de middle of nowhere. Dat gaat een dure grap worden. Auto afslepen, taxi naar huis plus nog een nieuwe kat en mogelijk ook nog lambdasonde.
de turbo druk zijde is volledig op lekkage getest en in orde.
wat bedoel je met de maf sensor??
14 jaar
Maf = manifold air mass of te wel luchtmassa meter.
MAF = Manifold Air Flow.
14 jaar
Of Mass Air Flow wat een nog betere benaming is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar