Wie weet toevallig wat er mis kan zijn met mijn golf?
het is een gti 8v met digifant injectie, en hij begint te stotteren als ik een konstante snelheid rij,stationair is prima en vol gas ook!!!
co was ook goed,
als ik dan een beetje meer gas geef wordt het erger,en als ik vol gas geef gaat het weer prima!
wie helpt mij?
groeten mark46
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal de brandstofdoseur eens van het luchtfilterhuis omhoog en kijk eens of de klep en de conus hiervan goed schoon zijn. Deze willen wel eens vervuilen met deze klachten als gevolg. (de massa van de klep klopt dan niet meer of hij kan niet goed vrij in het huis bewegen)
succes
Hallo
Ik heb hetzelfde probleem ook nog niet opgelost.
maar wat ik wel ff wou zegguh is dat digifant geen brandstofdoseur op de luchtbak heeft zitten audia4. dat is namelijk de spinnenkop die jij bedoelt en die is niet voor ons bedoelt, maar toch bedankt.
ik ben benieuwd wat jou oplossing is Mark.
18 jaar
denk dat harry wel gelijk heeft victor !
hij zal waarschijnlijk de spinkop bedoelen,of de zuiger wat er aan de onderkant in zit!die gaat op en neer,dus gaat de klepel omhoog,gaat het cilindertje omlaag en andersom natuurlijk!
is er geen probleem met de ontsteking e.d ? bougie's enzo in orde + kabels..geen slechte massa etc ?
Stefan
18 jaar
[quote=victor 18 GTI pf]maar wat ik wel ff wou zegguh is dat digifant geen brandstofdoseur op de luchtbak heeft zitten audia4. dat is namelijk de spinnenkop die jij bedoelt en die is niet voor ons bedoelt, maar toch bedankt.
ik ben benieuwd wat jou oplossing is Mark.[/quote]
Sorry, je hebt dus een PF motor (geregelde kat), ik zie liever de Ke-jetronic, loopt veel fijner.
Je hebt kans op de volgende delen:
Luchtmassameter, Lamdasonde of gasklepsensor.
Zonder meet en testapparatuur valt er niets nuttigs over te zeggen wat er aan de hand is enz.
Het systeem zul je eerst eens uit moeten lezen, kijken wat een 4 gastest bij deellast op levert en wat de lamdasonde doet.
Kortom, wil je er vanaf, zoek een prof met kennis en apparatuur van deze motoren.
Beste mannen
Ik heb vanalles geprobeert de digifant verwisselt, bougiekabels verv,alle filtersverv, nieuwe tempsensor t.b.v. digifant (je weet wel die blauwe), geen reactie op lapdasonde in warme en koude toestand(is dat bij jou wel zo Mark??) lmm moet ik nog even verwisselen kijken wat hij dan doet.
Maar Mark test eens als ie weer zo stotterd om de blauwe sensor los te trekken van het koelwater zit voorop het blok samen met een zwarte sensor in een huis maar denk erom dat huis is kwetsbaar voor krachten naar beneden.Dan gaat de digifant in noodloop staan en dan draait ie op een afstelling en de digifant regelt dan niks meer om het zo maar te zeggen.Alleen de sensor is dan niet stuk althans bij was dat niet zo ik heb er een nieuwe in gezet maar helaas mocht niet baten.Bij mij (toen ie in noodloop stond ,dus met losse sensor) stotterdde hij niet meer maar onderin bijna geen power en bij 3000 toeren leek het of er een turbo in werking kwamen ging hij sneller als anders wat trekkracht betreft dan. Ik ben nog steeds bezig om te kijken wat het is. Info is altijd welkom
18 jaar
tempsensor op zijkant van kop blauw sensor is bijna nooit stuk wordt aangestuurd door tempsensor(s).
blauwe sensor is voor koudstart/choke
18 jaar
Ik heb het gevonden. Bij mij was het de lambdasonde en nu stotterd hij zover ik weet niet meer. Ik moet er nog wel een heeeeel lang stuk mee rijden om te kijken of het inderdaad zo is. Maar verdere info volgt. [quote=victor 18 GTI pf]Beste mannen
Ik heb vanalles geprobeert de digifant verwisselt, bougiekabels verv,alle filtersverv, nieuwe tempsensor t.b.v. digifant (je weet wel die blauwe), geen reactie op lapdasonde in warme en koude toestand(is dat bij jou wel zo Mark??) lmm moet ik nog even verwisselen kijken wat hij dan doet.
Maar Mark test eens als ie weer zo stotterd om de blauwe sensor los te trekken van het koelwater zit voorop het blok samen met een zwarte sensor in een huis maar denk erom dat huis is kwetsbaar voor krachten naar beneden.Dan gaat de digifant in noodloop staan en dan draait ie op een afstelling en de digifant regelt dan niks meer om het zo maar te zeggen.Alleen de sensor is dan niet stuk althans bij was dat niet zo ik heb er een nieuwe in gezet maar helaas mocht niet baten.Bij mij (toen ie in noodloop stond ,dus met losse sensor) stotterdde hij niet meer maar onderin bijna geen power en bij 3000 toeren leek het of er een turbo in werking kwamen ging hij sneller als anders wat trekkracht betreft dan. Ik ben nog steeds bezig om te kijken wat het is. Info is altijd welkom[/quote]
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar