Volkswagen Golf: Stotteren bij stationair koude motor.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4I 16V AHW

Hey,

Ik heb de zoek functie al gebruikt maar kon niets ervoor vinden.

Als ik mijn auto start wanneer hij koud is en hem stationair laat draaien doet hij het even goed +/- 10 seconde. Dan begint hij te stotteren (klinkt als op de pitten lopen). Wanneer ik iets gas geef is het weg en draait hij weer netjes. Dit is echt alleen als hij aan het op warmen is en tussen de 800-1000 toeren. De motor schudt helemaal....

Ik heb de bougie kabels en bobine al vervangen. EGR is afgedopt. Geen fouten met uitlezen. KVS is vervangen. Temp sensor doet het goed.

Ik las wel op een ander forum over een krukas/nokkenas sensor die storing door kan geven maar geen fout geeft?...

Misschien weten jullie iets?.

De auto loopt geweldig verder.. Allewel de top de laatste tijd ook lager ligt. Toen ik in duitseland reedt (op tomtom) kon ik nog 170-175 en nu kom ik net 160-165.. Misschien iets mee te maken?.


Alvast bedankt.

DarkEagle

Geplaatst door DarkEagle (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Maak gasklephuis eens goed schoon en leer hem dan weer in met de testkast en kijk het dan nog eens aan. (omdat het alleen op stationair is).

DarkEagle (0), 12 jaar geleden

Dat is ook al gedaan.. Het lijkt echt of hij op 3 cilinders draait..

ASH-1 (0) PRO, 12 jaar geleden

Denk dat ik eens zou beginnen met compressie meten..Succes

DarkEagle (0), 12 jaar geleden

Maar als ik hem start is het eerst wel goed. Vervolgens gaat hij even pruttelen en 2-3 min later is het weer goed. Ook als ik gas geef terwijl hij pruttelt loopt hij weer goed.

Kan het te maken hebben dat mijn uitlaat iets lekt tussen de kat en midden demper op de mof?.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Nee die uitlaat zal dat probleem niet geven.
-Ik dacht eerst aan de egr maar die is al afgesloten, dan zou het alsnog een slecht gasklephuis kunnen zijn maar dat is gissen, of de inlaatdruksensor aan de zijkant van je inlaatspruitstuk, trek deze stekker eens los nog voordat je hem koud gaat starten en kijk dan even wat hij doet.
-Ook de bougie's zouden het kunnen zijn.
-Die krukas/nokkenas sensoren denk ik niet want dan slaat hij of niet aan of pas na 4 seconden aan.
-Heel misschien kan de distributie van tijd staan (door kapotte spanrol) dan krijg je ook rare klachten maar meestal wel een storing opgeslagen.
-Vervuiling van de motor zou ook kunnen.
-Heb ook wel eens gehad dat een klepzitting los zat waardoor de compressie soms wel en soms niet goed was.
Bij dit soort problemen dan is een testkast wel handig om diverse meetwaardes uit te lezen zodat je meer inzicht krijgt van wat er gebeurd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.