Volkswagen Golf: Stotteren, inhouden en afslaan onder het rijden golf 1 cabrio

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 ex

Hallo,

Ik heb een golf 1 cabrio 1.8 ex met carberateur uit 1991.

Ik heb het volgende irritante probleem:

Als ik optrek dan gaat die inhouden tussen de 2000 en 3000 toeren. Heb ook al een paar keer gehad dat die is uitgevallen door op dat moment de koppeling in te trappen.

Als ik buiten de bebouwde kom richting de 100 km per uur ga, dan begint die ook weer te stotteren en in te houden en als ik dan weer de koppeling intrap dan slaat die af onder het rijden. Nogal gevaarlijk...

Ik heb door Bolku tuning ( de cabrio dokter ) ook al een andere carberateur erop laten zetten, omdat die eerst niet bij een koude start op de choke ging. Maar nou is dit probleem nog niet voorbij.

Olie, verdelerkap, rotor, oliefilter, benzinefilter zijn vernieuwd. ( bougies zouden nog goed zijn volgens de garage )

Ontsteking en CO zijn afgesteld..

Weten jullie misschien wat het kan zijn?

Groeten Marty

mastermarty

Geplaatst door mastermarty (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

mobil (0) PRO, 17 jaar geleden

opbrengst van de benzine pomp? vlotter niveau? uitlaat te veel weerstand? (dicht)(of katalysator dicht of afgebrokkeld)
heeft de auto dit probleem altijd en alleen bij accelereren of ook bij deel-last.

danny

als het alleen bij accelereren bij bv 3' of 4' versnelling is zou ik voor de benzine pomp gaan.

mastermarty (0), 17 jaar geleden

Echt een techneut ben ik niet, dus antwoord op benzinepomp en vlotterniveau zou ik niet weten.

Het is niet alleen bij versnelling 3 en 4 , maar ook bijvoorbeeld als ik in de 2 doortrek naar de 3000 toeren, dan gaat die ook bokken en stotteren en inhouden.

mobil (0) PRO, 17 jaar geleden

denk toch nogsteeds dat de opbrengst van de benz. pomp te laag is als ik het zo hoor.
dat merk je vooral op toeren bij vol belast (vol gas)
iets heel anders: als je stationair aan de carburateur trekt (niet met heel je gewicht natuurlijk)
veranderd dan het toerental? zo ja, dan kan ook het onderstuk van de carb. gescheurd zijn.
dan komen ze meestal ook vermogen tekort. maar lopen dan meestal stationair ook niet mooi.
en als de vacuum-slang van inlaat naar rem booster lek is gaat hij ook op drie cil. lopen maar dan ook stationair.

danny

mastermarty (0), 17 jaar geleden

Wat alleen het rare zou zijn als het onderstuk van de carberateur gescheurd zou zijn, dat dit dan bij beide het geval is, want ik heb hem ongeveer een maandje geleden laten vervangen.

Toen ik net aan het rijden was, en ik doortrok tot 5000 toeren, toen hield die heel erg in en toen ik de koppeling intrapte viel die meteen uit onder het rijden.

mobil (0) PRO, 17 jaar geleden

dan toch opbrengst benz.pomp te laag of vlotter niveau te laag.
hoe dan ook je komt benz. te kort! ik zou gewoon de benz. pomp vervangen.

uitlaat verstopt (dan wel of niet door een eventuele verbrande of afgebrokkelde kat.) kan ook nog maar is minder voor de hand liggend.

danny

mastermarty (0), 17 jaar geleden

Net toen ik tot de 3000 toeren doortrok hoorde ik ook een soort getik onder de kap, komt je dat bekent voor?

mobil (0) PRO, 17 jaar geleden

nee,zegt me even niks, kan een overslaande bougie kabel zijn maar die hoor je niet zo hard.
geluidjes zijn altijd moeilijk te omschrijven (zou ik moeten horen)

danny

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.