close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: stotteren motor, lijkt op 3 cilinders te lopen...

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 MPI

Hallo Allemaal,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Motor stottert bij optrekken en gewoon gas geven...

Inmiddels injector / inspuitventiel van cilinder 4 vervangen ( dat zou het probleem zijn...)

Daarna Bobine vervangen....
Bougies vervangen...
en twee bougie kabels vervangen....

Maar helaas nog steeds het zelfde probleem...

Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon de oplossing is ook welkom :-)

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gr,
tim

Geplaatst door

Tim Polo 2000 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je niet een lekke koppakking ?

hoe zien je bougies er nu uit ?

svenney 0

14 jaar

Had je ook een cilinder overslag storing op cilinder 4 in het geheugen staan of heb je hem nog niet uitgelezen?

ricky 10
badge

14 jaar

[quote=svenney]heb je niet een lekke koppakking ?

hoe zien je bougies er nu uit ?[/quote]
Geen idee, ik zal eens moeten kijken, waar moet ik op letten?

[quote=ricky]Had je ook een cilinder overslag storing op cilinder 4 in het geheugen staan of heb je hem nog niet uitgelezen?[/quote]
stond er inderdaad in, na het wissen kwamen PO300 & PO304 weer terug, daarna bobine vervangen en bougie`s en kabels...

Tim Polo 2000 0

14 jaar

Dus je hebt de verstuiver en de kabel en die bougie al vervangen van cilinder 4 en het bobineblok?
Dan nu maar de compressie gaan meten en kijken wat daar uitkomt.

ricky 10
badge

14 jaar

[quote=ricky]Dus je hebt de verstuiver en de kabel en die bougie al vervangen van cilinder 4 en het bobineblok?
Dan nu maar de compressie gaan meten en kijken wat daar uitkomt.[/quote]
Verstuiver, bobine blok is vervangen, kabel niet die is goed...

compressie meten is dat zelf te doen? en zo ja hoe en wat heb ik nodig?

Zo nee, wat heb ik nodig om het te kunnen doen?

Wederom bedankt voor je reacties!!

Tim Polo 2000 0

14 jaar

Hoe weet je dat die kabel nog goed is? P.S. hij kan vonken via een slechte kabel maar dat wil nog niet zeggen dat hij goed is.

Probeer eerst dit eens:
Laat hem stationair draaien en trek de stekker van de verstuiver van cilinder 4 eraf,als het goed is merk je geen of weinig verschil vergeleken met de andere cilinders als je hetzelfde doet bij de andere cilinders.
Dan de kabel van cilinder 4 verwisselen met die van cilinder 3 (beetje pielen) en dan weer stationair laten draaien en dan weer de stekker van verstuiver cilinder 4 eraf trekken,merk je nu wel een verschil met draaien,dan is de kabel verrot,merk je hetzelfde als in de eerste siituatie dan ligt het aan die cilinder zelf.


Om compressie te meten heb je een compressie tester nodig,zonder dat lukt het niet.

ricky 10
badge

14 jaar

het is geen pingelen wat je hoort ?? kijk ook meteen of je distributie op tijd staat..

svenney 0

14 jaar

[quote=ricky]Hoe weet je dat die kabel nog goed is? P.S. hij kan vonken via een slechte kabel maar dat wil nog niet zeggen dat hij goed is.

Probeer eerst dit eens:
Laat hem stationair draaien en trek de stekker van de verstuiver van cilinder 4 eraf,als het goed is merk je geen of weinig verschil vergeleken met de andere cilinders als je hetzelfde doet bij de andere cilinders.
Dan de kabel van cilinder 4 verwisselen met die van cilinder 3 (beetje pielen) en dan weer stationair laten draaien en dan weer de stekker van verstuiver cilinder 4 eraf trekken,merk je nu wel een verschil met draaien,dan is de kabel verrot,merk je hetzelfde als in de eerste siituatie dan ligt het aan die cilinder zelf.


Om compressie te meten heb je een compressie tester nodig,zonder dat lukt het niet.[/quote]
bedankt voor je uitleg, ik zal het eens gaan bekijken zoals je beschreven hebt!



[quote=svenney]het is geen pingelen wat je hoort ?? kijk ook meteen of je distributie op tijd staat..[/quote]
Wat bedoel je met pingelen? ik hoor aan de motor niet echt iets anders dan dat hij wat moeilijk loopt!

Hoe kan ik kijken of de distributie riem op tijd staat?

Wederom bedankt mannen!!

Tim Polo 2000 0

14 jaar

ik denk dat het klusje uitbesteden de beste optie is vanaf nu..

svenney 0

14 jaar

Richard, ik zie dat jij in Haarlem woont werk je daar ook in de buurt?
Als je al bij een garage bedrijf werkt uiteraard?

Alvast bedankt voor je reactie.

Tim Polo 2000 0

14 jaar

Ja ik werk daar in de buurt bij een dealer.

ricky 10
badge

14 jaar

Martin Schilder in Haarlem? of is het geen Volkswagen dealer

Ik ben namelijk van plan mijn auto weg te brengen, maar heb niet echt een idee waar??

Tim Polo 2000 0

14 jaar

Heb je al geprobeert wat ik zei met die kabels wisselen?

ricky 10
badge

14 jaar

nee kabels wisselen, ben ik niet meer aan toe gekomen, druk met een hele hoop andere dingen..

Voor mij is het tijd om de wagen maar eens serieus na te laten kijken... en winterklaar te laten maken...

Tim Polo 2000 0

13 jaar

Ik zou als ik jou was een goede universele garage benaderen die veel vw en skoda en seat e.d. doen,moet je misschien even op Googlen.Die garage's zijn vaak goedkoper dan een dealer en voor zo'n klacht als dit die kan elke monteur wel oplossen,soms bij een universele garage nog beter dan bij een dealer....

ricky 10
badge

13 jaar

heb je toevallig ook nog een idee welke in de buurt van Haarlem ok. is?

Tim Polo 2000 0

13 jaar

Nee niet echt eigenlijk.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.