Volkswagen Polo: Motor slaat niet aan.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1000 cc

Dochter heeft VW Polo s,afonds geparkeerd zonder problemen.
De volgende dag slaat de motor niet meer aan.
In het instructie boekje staat, als de motor niet binnen 5 sec aanslaat je de zekering van de benzienepomp moet controleren No: 32 deze zekering is goed.
Kan het zijn dat de benzienepomp stuk is, en hoe kan ik dit controleren en waar zit de pomp.

Rieks 02

Geplaatst door Rieks 02 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Na diverse controle,s te hebben uitgevoerd ( spaning op bobine vonken van de bougies en benziene toevoor ) heb ik na lang starten de motor weer aan de praat gekregen.
Heb een proefrit gemaakt en alles leek OK maar na ongeveer 5 KM te hebben gereden hield de motor bij het axelereren in, en stationair liep de motor onregelmatig.
Ik heb toen de bougie doppen een voor een los gehaald en bij de tweede cilinder reageerde de motor niet.
Heb de bougies vervangen maar helaas is het probleem niet verholpen.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank.

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Heb bougie kabels / verdeler kap / rotor vervangen auto rijd nu weer goed.
Alleen bij stationair draaien van de motor zakt het toerental soms even terug en wil de motor bijna afslaan bv bij een stoplicht.
Het zelfde gebeur bij het inschakelen van de achterruit verwarming of het groot licht, het motor toerental wordt dan ahw weer bij geregeld.
Is dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ik zou anders het gasklephuis even schoonmaken en dan in de basisstand laten zetten..

Gr Stefan

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Ik heb het gasklephuis schoongemaakt en in de basisstand laten zetten.
Na een paar km te hebben gereden begon het probleem opnieuw.
Ben terug gegaan naar de garage en daar werd mij verteld dat de motor een paar keer moet zijn afgekoeld en dat na een paar dagen het probleem verholpen zou zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Laat het mij even weten.

Motor loopt stationair 750 rpm zakt terug tot hij bijna afslaat en gaat naar 1200 rpm en dan weer naar 750


Gr Rieks

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Of ze hebben hem fout ingeleerd of gasklephuis is stuk,het klopt dat hij soms na het inleren niet gelijk mooi naar stationair toerental zakt (zaagt),maar dat zou na een paar keer rijden wel over moeten zijn.
Hij houdt niet meer in tijdens gasgeven?

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

ricky

De motor houd niet meer in tijdens het gas geven, loopt verder perfect.
Als het gasklephuis stuk is geeft die dan een fout melding?
Ik zal hem nog een keer laten inleren.

Gr Rieks

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Foutmelding hoef niet opzich,maar soms wil hij niet goed meer inleren.Wat soms ook wel help is op bedrijfstemperatuur hem stationair te laten draaien in basisstand van de testkast,hij gaat dan als het goed is verhoogt stationair draaien en dan is ook de functie om de ontsteking af te kunnen stellen.

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Ik heb hem opnieuw laten inleren en heb geen foutmelding gecontateerd.
Wel ontdekte ik dat er een rubbertje van een vacuum slangetje was gescheurd onder het luchtfilter.
Ik heb deze vervangen en de motor begint steeds beter en regelmatiger te lopen.
Zou dit het probleem geweest kunnen zijn?

Gr Rieks

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Zou kunnen maar kijk het nu even aan.

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Als de motor koud is loopt hij goed, maar zodra hij op bedrijfs temperatuur is begint hij on regelmatig te lopen en slaat soms af bv bij een stoplicht.
Nu zit er onder de gas klep een slang voor de lucht toevoer bij stationair draaien, aan die slang zit een klep die de hoeveelheid lucht bij stationair draaien regeld ( Bosch 0 280 142 310 ) deze heb ik inmiddels ook al vervangen.

Weet iemand hoeveel spanning er op deze klep moet komen, of dat er een afgeregelde spanning op moet komen.
Ik meet op de los gekoppelde stekker tijdens het draaien van de motor tussen de 3 en 4 volt.
En is de lucht doorvoer van deze klep te regelen ? ( aan de ingaande kant is hij te verstellen doormiddel van een schroeven draaier)

Gr Rieks en alvast bedankt voor de reacties.

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, geeft de koelvl temp sensor over het hele temp gebied van de motor wel een juiste waarde af naar de ECU ? Dit kan gecontr worden in de meetwaardenblokken met diagnose apparatuur. Groet Jan227

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Hallo Jan227

Ik heb de auto uit laten lezen bij een Bosch Service station,maar hij geeft geen fout melding betreffende temp sensor.
Of moet dit speciaal bij de dealer gebeuren?

Gr Rieks.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Heel vaak word de sensor niet als fout opgeslagen als hij een verkeerde waarde aangeeft, zoals gezegd kun je in de meetwaardeblokken de temp aflezen en kijken of dat ongeveer overeenkomt.

Gr Stefan

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Ik heb geen diagnose apparatuur, maar kan ik zonder aparatuur de sensor vervangen voor een nieuwe of moet ik hem daarna weer inleren?

Gr Rieks

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, hoeft niet ingeleerd te worden. Groet Jan227

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Inleren hoeft inderdaad niet, als je geen apparatuur hebt, kun je ook even de weerstand van de sensor meten bij koude en warme motor, tussen pen 1 en 3.

Gr Stefan

Rieks 02 (0), 13 jaar geleden

Ik heb nu bijna alles vervangen ( bougies + kabels, verdelerkap + rotor, lamda sonde, temperatuur sensor, klep luchttoevoer stationair draaien ( Bosch 0 280 142 310 ) gas klep huis schoongemaakt.

Maar helaas blijft de motor stationair onregelmatig lopen, toerental veranderd van afslaan, of bijna afslaan naar ongeveer 1200 toeren.
Is het misschien nog verstandig om het gasklep huis te vervangen, of weet iemand of dit een vaker voorkomend probleem is.

Gr Rieks.

Rieks 02 (0), 10 jaar geleden

Het probleem is tot nu toe nog niet verholpen, maar met de auto is verder goed te rijden.
Voorlopig doe ik er niets meer aan.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken en de goede tips.

MVG Rieks

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.