Volkswagen Golf II : stotterende motor

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 monopoint (rp)

Beste mensen,
Ik weet het niet meer. Mijn golf 2 (motocode rp) start gelijk en loopt direkt goed, totdat je 'm gaat belasten. Dan gaat hij stotteren en ploffen (was eerst alleen in opwarmfase). Als ik op dat moment het gas los laat en de koppeling intrap loopt hij kort rond de 500 toeren maar gaat algauw weer naar normaal stationair. Alle filters, bougiekabels, verdelerkap + rotor, bobine, injector en voetpakking monopoint zijn vervangen. Ook is het vacuum gecheckt. Wie kan mij helpen.

Vinny37

Geplaatst door Vinny37 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 8 jaar geleden

Is dit achteruit ook? Evt kabelbreuk als motor kantelt

Vinny37 (0), 8 jaar geleden

Achteruit doet hij exact hetzelfde.

arjankempeneers (0) PRO, 8 jaar geleden

Heb je de massakabel van motor/versnellingsbak naar chassis of accu al gecontroleerd. Anders brandstofdruk controleren/meten. Of een probleem met hall gever in je ontsteking. Ook de distributietiming eens controleren

voyager (0), 8 jaar geleden

Staat de ontsteking wel op tijd?

Vinny37 (0), 8 jaar geleden

De ontsteking staat zeker optijd. En de massakabel ook al opnieuw bevestigd. Ook distributie staat optijd.

Vinny37 (0), 8 jaar geleden

Brandstofdruk gemeten, en is goed. Ga nu hallgever controleren/vervangen.

audia4 (0) PRO, 8 jaar geleden

dit probleem is op zeker valse lucht.

controleer de slang tussen rembooster en inlaatspruitstuk even, die wil graag ter plaatse waar hij op de inlaatspruitstuk zit geschoven stuk gaan, aan de onderzijde. niet te zien, wel te voelen.

goede 2e is de machet tussen inlaatunit en spruitstuk. even bij stationair draaiende motor de inlaatunit heen en weer bewegen met de hand, gaat hij rot of beter lopen dan weet je genoeg.

Op nummer 3 staan de pakkingen tussen inlaatsrpuitstuk en cilinderkop.

genoemde delen lagen in de tijd dat deze motoren gemeengoed waren in rijen van 3 op de plank bij elke dealer, verder kan er aan deze motoren bar weinig stuk. je zult hem begraven moeten om er af te komen.

Vinny37 (0), 8 jaar geleden

De oplossing was inderdaad een vacuumprobleem. Excuses voor de late reactie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.