Zodra de motor warm is begint mijn motor te stotteren,als de motor koud is loopt hij als de brandweer.Bougiekabels injectiereiniger en het benzinefilter zijn al vervangen.Wie o wie heeft raad.En wat is de functie van de warmloopregelaar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Warmloopregelaar uit elkaar halen en schoonmaken kan helpen, Let ook op of het verwarmingselement van het bimetaal weerstand heeft en geen sluiting naar massa maakt. Bimetaal wil ook nog wel eens geheel breken. Ook de brandstofdrukregelaar op de verdeelspin kan uit elkaar (zit met inbusbout gefixeerd met een grote moer) aan de kant van het spatbord. Hele handel schoonmaken wil wel eens helpen. Zo te zien heb jij een warmloopregelaarprobleem. Ook kan het zijn dat de koudestartverstuiver doorlekt of open blijft staan. Is te testen door de motor warm te draaien, ding er uit te halen (zit aan inlaatbochten, geheel links als je voor de auto staat en heeft blauwe stekker) gat af te dichten en de motor te starten terwijl de verstuiver in een potje hangt (hulp van iemand is wel handig) Het ding moet potdicht zijn bij warme motor.
Oh ja, achter de inlaatbochten tegen het schutbord aan zit een klep die elektrisch bediend wordt en het stationair toerental verhoogd. zet bij warme motor eens een griptang op de klep, want dan moet ie namelijk dicht zijn.
Bedankt voor de tip !!. heb een 1977 golf GTI de hele spin uitgeblazen voor het zelfde stotteren, probleem opgelost.
Die koude start-verstuiver kun je overigens ook stilstaand en
koud testen, uitbouwen, stekker er af, op contact zetten en dan de draad die van de bobine naar de verdeler loopt aan de verdelerkant losnemen en tegen massa (blok) tikken. Daardoor gaat de injectie pomp lopen. !! let op, houd de draad niet aan blanke delen vast tenzij je tegen hoogspanning bent ingeent !!
21 jaar
Draad bij een '83 golf tussen bobine en stroomverdeler is er niet, deze heeft een electronische ontsteking. Heb zelf een '83 en heel veel ellende gehad voordat ie goed liep. Bij mij bleek uiteindelijk de terugslagklep op de electrische brandstofpomp het probleem te zijn.
groeten,
We zijn er nog niet achter wat het nou precies is maar feit is dat nu ook de brandstof de hoop heeft opgegeven.Het relais is nog goed en de pomp draait gewoon als je er stroom op zet,dus!!!!Zou dit dan de veroorzaker zijn van onze problemen.Of is het gewoon een rottige samenloop van omstandigheden zijn.Zit er misschien ook een filter in de tank?
21 jaar
We zijn er nog niet achter wat het nou precies is maar feit is dat nu ook de brandstof de hoop heeft opgegeven.Het relais is nog goed en de pomp draait gewoon als je er stroom op zet,dus!!!!Zou dit dan de veroorzaker zijn van onze problemen.Of is het gewoon een rottige samenloop van omstandigheden zijn.Zit er misschien ook een filter in de tank?
21 jaar
Als het goed is zit er geen filter in de tank. Wat wel mogelijk is is dat er in het verleden iemand een krik onder de rechterkant van de auto heeft gezet die niet wist hoe dat moest en daarme de brandstoflijding plat heeft gedrukt en dat daar nu vuil tegen is opgehoopt. Als je de lijding tegendraads door blaast met de bijde einden los wil dan best eens helpen.
De golf met de electronische ontsteking wil dat trukje met die draad inderdaad niet maar hij zou bij het op contact zetten wel steeds even moeten draaien. Onze golf had overigens een sterk vervuilde tank, dat vuil is de moord voor injectie pompen.
21 jaar
Iedereen bedankt voor het meedenken we zijn erachter wat het was.De brandstofpomp had de geest gegeven,draaide nog wel maar had geen opbrengst meer(niet genoeg)vandaar de motor bij het intrappen ging stotteren.
20 jaar
Jij bedankt voor je response Ed...,dit doen nog te weinig mensen jammer genoeg.
groeten Alexander
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar