Volkswagen Golf: stotteren/roken na plankgas!

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1z tdi

Ik heb hier een VW golf tdi in de werkplaats en na plankgas geven voor de roetmeting begint hij raar te lopen, op 3 cil en erg veel blauwe rook.Kan dit ook aan de regelnaald verstuiver liggen? Kent iemand dit probleem?
M.v.g. Pieter de Jager

PIETER9040

Geplaatst door PIETER9040 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

pieter is de motor niet gewoon erg vervuild want dan krijg je dit soms ook ; scheur er eens een flink stukje mee en kijk of die dan erg rookt ; ; probeer het dan nog eens ; ik heb het wel gehad dat de motor afsloeg en haast niet meer aan de gang tekrijgen was en al die keren was het vervuiling en na een flink stukje scheuren was het over.
het treed eigenlijk alleen op bij mensen die netjes rijden.
groetjes jan.

PIETER9040 (0) PRO, 17 jaar geleden

nou deze eigenaar rijdt er niet erg langzaam mee, normaal zit er ook een power stekker tussen, deze halen we er altijd al tussen uit anders hoef je helemaal niet te roetmeten!

johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden

ik denk dat je inspuitregeleaar blijft hangen gooi een fles tunap of forte door de tank dat wil wel eens helpen.

126 (0) PRO, 17 jaar geleden

gebeurt dar net na het remmen?

126 (0) PRO, 17 jaar geleden

dar moet dat zijn

willem12119 (0), 17 jaar geleden

dar moet dat zijn

hebben jullie ook een betere oplossing dan dit?ja sorry hoor maar wat is dit nu.
willem

johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden

heb je stress willem? en 126 als je het verhaal van pieter goed leest dan is het probleem tijdens de roetmeting en dan hoef je volgens mij niet te remmen.

126 (0) PRO, 17 jaar geleden

als de rem aangeraakt word stort het toerental inelkaar, en dan rot lopen betekent een fout in de ecu. dat is met een relais op te lossen. probeer het eerst op de weg. en eerst uitlezen. geeft hij geen fout code dan lijkt het andere zeer waarschijnlijk. vooral bij bj vanaf 1998 tot eind 1999

johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden

deze klacht komt helemaal niet ter sprake, volgens pieter gaat hij rot lopen als hij een piekmeting gedaan heeft en wat jij bedoeld is als je tijdens het rijden afremt dan zit het softwarematig niet goed met het snelheidssignaal. en deze golf is van 1995 dus daar gaat die vlieger zeker niet op.

J&S (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb het zelfde gehad tijdens roetmeten op 3 cil. lopen hevig blauw roken

oorzaak verstuiver stuk.

4 nieuwe gemonteerd en gewoon weer perfect

johndoornbosch (0) PRO, 17 jaar geleden

en pieter is er al een oplossing??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.