auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: stottert bij 2000 a 3000 toeren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hello,

Even kort schetsen waar ik mee zit...

Een goed maandje geleden reed ik op de snelweg aan een goede 150km/u tot ik plots (op tijd) een snelheidscontrole opmerkte. Ik gooi alles dicht, waardoor ik terugval tot 120km/u. Oef!!! geen boete dus... Maar terwijl ik terug wil optrekken lijkt mijn auto totaal geen trekkracht meer te vertonen... Hij geraakt nog wel tot 140km na een paar minuten maar telkens als ik een beetje afrem duurt het weer een heel eind voor ie op volle snelheid zit. Heb zo een weekje rondgereden vermits ik niet direct langs de garage kon. Het werd steeds erger en erger en hellingen waren nu niet een pretje om over te geraken!

Na controle bij de garage bleek dat mijn

1) koppeling
2) vliegwiel
3) luchtmassameter
4) brandstofsensor

moest vervangen worden... ( ze raamden de kosten zo rond de 1600euro!!! )

Ik had even bedenktijd gevraagd of ik effectief die kosten nog wel wou doen in mijn auto dus vertrok terug en moest bijna onmiddellijk op de snelweg en wat bleek, bijna onbegrijpelijk maar mijn auto had terug de volledige trekkracht van ervoor!!! Terwijl de garage de auto gewoon had uitgelezen... Zou het kunnen zijn dat de computer terug gereset is en daardoor de auto terug normaal loopt?

Na 2 weken heb ik nog steeds dezelfde trekkracht maar nu is er een ander probleem opgedoken wat me zorgen baart... Op de snelweg begint de auto af en toe zo rond 2000 a 3000 toeren te stotteren, in te houden, precies alsof ie zichzelf ff een duwtje moet geven... Voelt raar aan en vraag me af of dit een totaal nieuw probleem is of eventueel te maken heeft met mijn probleem dat ik had ivm het verlies van trekkracht. ( daar heb ik in ieder geval nog steeds geen probleem meer van )

Alvast bedankt voor de mogelijke info die jullie hebben...

Geplaatst door

Hansieboy (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De koppeling en vliegwiel hebben in ieder geval niets met dat probleem te maken,die hebben ze waarschijnlijk alleen maar als versleten opgegeven aan je.
De luchtmassameter kan het probleem zijn geweest en die sensor niet zozeer denk ik,maar weet je nog welke storingen er toen instonden?
Dat schokken wat je nu hebt kan vanalles zijn,van kabel pompverstuivers tot een mechanisch defect van het blok.
Klinkt de motor goed,geen getik e.d.??
Advies nu weer laten uitlezen en ons vertellen welke storingen erin staan.

P.S.Ga nooit meer zolang doorrijden als je een probleem met de motor hebt,de gevolgschade kan aanzienlijk groot zijn.

ricky 10
badge

14 jaar

Ricky, ik heb toen gevraagd of ik de resultaten van het uitlezen van de computer mee kon krijgen maar dat weigerde de garage... Dus ik kan niet zeggen welke foutmeldingen er nog waren...

De motor klinkt eerder vrij zwaar, ik hoor een dieper geluid dan normaal maar echter geen getik of dergelijke. Ik heb wel het gevoel dat ie stationair een beetje onrustig loopt. Maar dat is mss eerder te wijten aan de aantal kilometers die op de teller staan...

Ik probeer ergens anders dan mijn vast garage de computer uit te lezen en dan zo de resultaten hier te vermelden...

Ivm met het doorrijden, ik dacht dat de problemen van de baan waren ivm het verlies van de trekkracht dus dacht ik dat het terug ok was om er mee rond te rijden... Maar nu met het andere probleem moet ik idd wel oppassen op eventuele verdere schade...

Hansieboy 0

14 jaar

vreemd dat je de resultaten van het uitlezen niet krijgt.....ik doe daar nooit geheimzinnig over, sterker nog de klant mag er bij zijn tijdens het uitlezen.



gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.