close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Stroom op cockpit valt even weg bij koude motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

mijn trouwe Polo variant met ruim 232.000 km heeft bij koude motor stroomuitval op de cockpit. Toerenteller, klokjes, km teller vallen uit en temp. lampje licht op. Dit gebeurt alleen wanneer ik lichtjes gas geef, zo'n 2000 toeren. Bij gas los doet alles het weer.
Na een koude start wil de motor in de eerste 20 seconden niet op toeren komen waar bij het gas geven de motor. Ook komt de motor niet op temperatuur. Hij blijft op of net onder de 70 graden hangen. Koelvin op radiator maakt wel overuren naar mijn weten.

Laatst zijn de thermostaat op motorblok vervangen en ook de bougies, kabels, rotor en kap heb ik vernieuwd.

Wie kan mij verder helpen?

Groet,

Geplaatst door

Retsock (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Ed,

Start eens met licht aan en kijk eens of dat ook uit valt.
Zo ja waarschijnlijk spanningsregelaar van de dynamo stuk.

Niet op toeren komen bij koude start kan liggen aan bv een slechte temperatuur sensor.

Wat je laatste probleem betreft: waneer is je waterpomp voor het laatst vervangen?

C.Jonker 0
badge

9 jaar

Hallo Christiaan,

Bedankt voor je bericht!
Ik heb gestart met licht aan en deze valt niet uit.
Wat mij wel opvalt is dat wanneer de motor warm is de toerenteller vaak meer aangeeft dan werkelijk. Laatst reed ik op de snelweg 130 km/h en kwam hij ver in rode gebied, ruim 6000 rpm. Ook de tankmeter geeft telkens andere waarde aan.

Wat betreft de waterpomp weet ik niet wanneer deze is vervangen. Wanneer deze stuk zou zijn of slijtage heeft zou de motor toch juist snel warm of te warm moeten worden?

Retsock 0

9 jaar

Dan zal er iets mis kunnen zijn met je spanningstabalisatie van je cockpitje, miss op de sloop wisselen ?

Mijn conclusie met de waterpomp zeg ik omdat je fan blijft aanslaan.
Dat ie maar 70 graden aangeeft kan weer te maken hebben met je spanningsprobleem.
Waterpompjes zijn dingen die vreemde klachten kunnen geven omdat er ook veel mis mee kan gaan bv afgebroken schoepjes of juist aangekoekte.
Los zittend schoepenradje enz...

C.Jonker 0
badge

9 jaar

Gisteren en eerder kreeg de auto weer startproblemen net zoals voor het vervangen van de kabels en rotorkap. Na lang zoeken door de wegenwacht bleek de bobine lek te zijn. Gisteren de bobine vervangen en het stroomprobleem lijkt nu opgelost!
Bij warmer weer gaan we voor de waterpomp!

Retsock 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.