close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: stroomprobleem golf v5 2000

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 v5 110kw

Hallo, mijn golf v5 heeft het volgende probleem, als ik de auto een paar dagen laat staan is de accu helemaal leeg, heb er een nieuwe accu op gezet maar nog steeds hetzelfde probleem.... Heb af en toe wel als ik een stuk ga rijden en dan in het begin begint abslampje te branden en word mijn verlichting flauwer, maar na een kilometer gereden te hebben gaat dit weg en beginnen mijn lampen ook weer normaal te branden. Wat zou dit kunnen zijn? Heb onlangs wel mijn versterker gedemonteerd en de kabel richting accu er af gehaald.... Zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Geplaatst door

janv5 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jan je moet gaan controleren wat de oorzaak is van het leeg trekken.
er zal een verbruiker zijn.
zet er een ampere meter tussen bij de accu.
eentje die milliampere meet.
kijk hoeveel die aan geeft.
mag niet meer zijn dan 0.05 ampere.
is het hoger begin dan met een voor een de zekeringen los tehalen en kijk ogf het verbruik zakt.
zo ga je door tot je het gevonden hebt.
werkt het niet via de zekeringen.
dan ga je komponeten los koppelen.
als het begonnen is na motage van de versterker dan zal het waarschijnlijk daar in zitten.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Maar ik denk dus dat het in mijn radio/versterker zit, maar daar kan ik geen zekering van vinden in de golf.... weet iemand welke dat is? Of dat ie onder het stuur zit en welke het daar van is?

janv5 0

16 jaar

Onder het dashboard, zekering 37 of 42

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

De dynamo laad onder de 2500 toeren niet wanneer de golf gestart word, maar wanneer hij daar eenmaal boven geweest is laad hij gewoon door ook als je em stationair door laat lopen. Hierdoor word mijn accu dus leeggetrokken, zou de dynamo kapot zijn of is er iets anders aan de hand. Dus als je je aan het nieuwe rijden houd word de accu nooit bijgeladen, vandaar dat mijn accu altijd leeg is

janv5 0

15 jaar

dynamo of bedrading erheen stuk, eerst bedrading doormeten, geen resultaat, dan de dynamo even bij een revisiebedrijf laten nakijken.

audia4 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.