Volkswagen Golf IV: hulpveren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 100 pk

Hallo, ik wil hulpveren onder mijn VW Golf Variant Tdi 100 pk zetten. Bj 2003. NU krijg ik van de dealer een prijsopgaaf van 276 euro incl btw.(excl montage) Bij andere bedrijven krijg ik een opgave van +/-115 euro voor een setje MAD hulpveren. Hebben we het over 2 hele verschillende setjes gezien het enorme prijsverschil. Wie weet het?

Bongenkamp

Geplaatst door Bongenkamp (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Bongenkamp]Hebben we het over 2 hele verschillende setjes gezien het enorme prijsverschil. Wie weet het?[/quote]
Zou kunnen dat het verschillende setjes zijn, dealers zijn in het algemeen wat duurder. Je zou het e.a kunnen vragen.

Gr. paul

Martina (0), 15 jaar geleden

Hoi,
Over de prijzen, weten we niets, echter wel over de hulpveren.
Onze ervaringen met de MAD veren waren niet zo goed.
Deze veren, drukten de auto, althans bij ons iets verder omhoog, het leek wel een tractor.
We hebben toen bij een bedrijf in 010 navraag gedaan en deze boden een andere oplossing en waren van dit probleem op de hoogte
Wij kregen het advies om Carsupport veren te demonteren.
Dit hebben we gedaan bij twee Golfjes 4 en een Passat Variant.
Deze veren liggen als het ware los in de hoofdveren en treden pas in werking, als ze nodig zijn (progressief).
Ook kun je kiezen voor verschillende sterktes, dus voor ons een beter alternatief, succes.

Groetjes Martina

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=Martina]Hoi,
Onze ervaringen met de MAD veren waren niet zo goed.
Deze veren, drukten de auto, althans bij ons iets verder omhoog, het leek wel een tractor.

Wij kregen het advies om Carsupport veren te demonteren.

Deze veren liggen als het ware los in de hoofdveren en treden pas in werking, als ze nodig zijn (progressief).
Ook kun je kiezen voor verschillende sterktes, dus voor ons een beter alternatief, succes.

Groetjes Martina[/quote]
Martina, het is maar NET waarom de TS hulpveren wil monteren.
De een wil ze voor die 4 keer per jaar dat ze de laadruimte eens vol hebben, de ander rijdt wekelijks met een volle bak.
De persoon in het eerste geval wil dus een horizontale auto in ONBELADEN toestand, de persoon in geval twee wil kennelijk een auto die horizontaal blijft bij redelijk permanente belading.
Zit nogal een verschil in, dus.

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

hmmmm, laat mij nou ook ervaring hebben die carsupport dingen, die worden indd gelevert in meerdere sterkte's, ik heb de lichtste versie in het verleden al eens gemonteerdt, man man man.....het leek wel een stuiterbal met lege achterbak...ook ging bij de carsupport veren, net als m.a.d het kontje bij een lege bak richting hemel.


ik persoonlijk, zou een setje gasgevulde dempers er gooien met de originele fabrieksaf veren.....ik weet zeker dat dat al een hele verbetering is...t.o.v standaard dempers die al pak um beet 150dkm hebben gedempt...

Martina (0), 15 jaar geleden

Hoi
Als het goed is, dan blijven de Carsupport veren zoals gezegd los liggen.
Dat wa sbij ons in alle drie de gevallen zo.
We hebben één keer versterkte veren af fabriek besteld; prima.
En ook een keer versterkte veren af fabriek en raad eens wat toen we een keer de wielen eraf hadden zaten er gewoon Carsupport veren tussen.
Wij hebben goede ervaringen en zoals gezegd Santa deze veren werken progressief dus die werken alleen mee als het nodig is en gelijk blijven met een extra set veren is een utopie, het zakt alleen minder ver door van achteren.
Dat werkt alleen bij luchtcorrectie.

Groetjes Martina

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Martina]Hoi
Als het goed is, dan blijven de Carsupport veren zoals gezegd los liggen.
Dat wa sbij ons in alle drie de gevallen zo.
.

Groetjes Martina[/quote]
en hoe bij de apk???
veren mogen niet los in de veerschotels zitten!!!
vw heeft sets met verzwaarde progressieve veren
en bij een golf kun je bij sommige modellen de veren van een variant monteren

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

die hulpdingen zitten indd niet los, ze zitten wel degelijk onder spanning gemonteerdt, het kontje gaat niet voor niks richting hemel met een lege bak..
als de auto weer op de wielen staat, is ook de hulpveer enigzins ingeveerdt.....en dan begint het skippyballen....met een lege auto..

tis maar waar je van houdt, voor een bouwvakker die constant met volle kofferbak rijdt, zal het zeker zijn steentje bijdragen...wie af en toe eens met gewicht rijdt...ergert zich meer aan die dingen dan dat ie er plezier van heeft..

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

misschien kan je ze nog kopen?
vroeger deden we dat met die oppomp tennisballen met een ventiel in de kofferbak
misschien is er nog een set te vinden die tussen de as en de body komt(vindt ik persoonlijk een lap middel)
of koop een set bilstein rally dempers

Santa (0), 15 jaar geleden

Laten we vooral NIET vergeten wat het DOEL van een stationwagon is.........

Zo zijn er OOK mensen die klagen over de stugge achtervering van een Caddy of Combo of Courier in grijze uitvoering....
Ja, wat wil je dan nog, denk ik dan.......

Maar in aanvulling op wat Arie schreef nog ff dit:

VEREN dragen de auto, SCHOKDEMPERS NIET. Schokdempers dempen slechts de bewegingen van de as/het wiel, ze dragen dus GEEN gewicht van de auto.
Dat men hiervan wel eens "gebruik" maakte ligt in de historie van de oude vertrouwde Koni Load-a-Juster:
Een schokdemper met een extra veertje eromheen....

Santa (0), 15 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]misschien kan je ze nog kopen?
vroeger deden we dat met die oppomp tennisballen met een ventiel in de kofferbak
misschien is er nog een set te vinden die tussen de as en de body komt(vindt ik persoonlijk een lap middel)
of koop een set bilstein rally dempers[/quote]
System GOPREN is zo'n middeltje..........

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

dat hadden die bilstein dingen ook
maar dan met gas
vroeger hadden we niet veel keus om m stugger te maken voor rally en race werk
opeltjes en bilstein
net als opel en steinmetz

Santa (0), 15 jaar geleden

Steinmetz............Jahaaaaaaaaaaaa
Da's oud-Nederlands voor OPC, hahahahahaha!

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

ja santa
the good old days

Santa (0), 15 jaar geleden

Yeah, those were the days.......
Geniet nog maar ff.....

http://images.google.nl/imgres?imgurl=ht...

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

drip
drip
drip

Santa (0), 15 jaar geleden

En niet te vergeten de (Andre) Jetten Conversions.........

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

ooooooooooooooohhhhhhhhh

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

die kadett GT(E)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.