Volkswagen Golf: stuk inlaat tot aan de inlaatkleppen roetvorming .

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: GTI 16 V

Hallo .

Ik was mijn inlatspruitstuk van mijn golf 3 GTI 16 V aan het demonteren om te polijsten.
Nu kwam ik echter na het demonteren van dit spruitstuk tot de conclusie dat het inlaat gedeelte dat nog rest tot tegen de inlaat kleppen aan de binnenkant een zwarte smurie zit .
Een soort roetachtige laag .
Ik heb het er met een doek proberen uit te krijgen , maar het plakt echt hard .
De doek ziet wel zwart .

Is dit normaal ?
Ik dacht omdat r toch maar lucht doorstoormt dat dit toch niet vuil mag zien .

Wat kan het probleem zijn ?

terminator

Geplaatst door terminator (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Je hebt een EGR (Exhaust Gas Recirculation) klep op je inlaat/uitlaat.
En ook nog je carter ventilatie met de nodige olie dampen/druppels welke alle twee uitkomen in dat traject.

De EGR dient om uitlaatgassen terug te voeren naar je motor luchtinlaat bij deellast, om zo de emissienormen te halen, minder zuurstof in de uitlaatgassen, maar ook de nodige rommel...

Samen met de carterventilatie olie vormt dat de roet aanslag welke uithard tot een dik smurrie achtige laag.

Bij diesels kan dat snel oplopen tot een 4 a 5 mm dikke laag in de inlaattraject.
Vandaar dat bij mijn H200 bus de EGR al lang is afgesloten en de carterventilatie buiten het inlaat traject is gebracht.
Zoek eens op het board met EGR afsluiten dan vindt je de nodige posts die er over gaan.

Cor

terminator (0), 17 jaar geleden

O.K
bedankt.

Dit is niet abnormaal dan .

stefan84 (0), 17 jaar geleden

geen probleem om je zorgen over te maken hoor..

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Het is een persoonlijke keus of je die bagger wel of niet in het inlaattraject wilt hebben, en door het blok heen.

De smurrie blijft wat vloeibaar, dus zal het langs de inlaatkleppen in je motor komen, extra olievervuiling, en langs de uitlaatkleppen er weer uit.

Ik heb mijn keus gemaakt, een ieder is het aan zich om het origineel te houden of te (laten) veranderen.

Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.