Volkswagen Transporter: t3 radiateur wordt niet warm

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6

De temperatuur van mijn T3 loopt erg snel op. De koppakking is vervangen, de termostaat heb ik gechecked. Ook doet de waterpomp het, omdat tijdens het ontluchten er water uit het ontluchtingsventiel spuit (alleen bij koude motor, bij warme motor zuigt ie hier lucht aan..)

Heeft iemand enig idee wat er mis is?

jwz

Geplaatst door jwz (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

radiateur niet dicht geslipt

jwz (0), 16 jaar geleden

nee, heb een sensor aan de rechterkant eruit gedraaid, daar kwam schoon koelvloeistof uit!

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

wil niet zeggen dat ie niet dicht kan zitten me kalk slib

jwz (0), 16 jaar geleden

bij nader inzien borrelde de koelvloeistof toch wel, dus heb ik mijn oliedeksel eraf gehaald om mijn cylinderkop nog vaster te zetten (pakking heb ik 2 weken geleden vervangen, ondertussen de auto een paar keer gestart en een paar minuten mee gereden). Het vastzetten zorgde ervoor dat de temperatuur maar op bleef lopen tot 50%! zelfs bij een kort ritje waarbij ik 80 km/h reed. Ook mijn verwarming werd warm. De radiateur een heel klein beetje. Volgens mij borrelde de koelvloeistof helaas nog wel een beetje. Morgen ga ik nogmaals - nu bij iets warmere motor - mijn cylinderbouten erg vastzetten. Verwachten jullie succes of hebben jullie tips?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

eeh
een kop zet je met een moment sleutel op de voorgeschreven spaning
als dat teweinig is is er een ander probleem
en dat los je misschien tijdelijk evn op met t als een beul vast sjorren maar je kan ook de pakkingen kapot persen

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

luchtsleutel op 10 en dan elke bout 10 minuten lang vastjanken en daarna er achter komen dat de reparatie goedkoper is als je het door een vakman had laten uitvoeren.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

en dan wel zo'n sleutel uit de truck werkplaats
dan weet je zeker dat de bouten op springen staan en dus nooit meer kunnen worden gebruikt
en ik krijg t vermoeden dat ie om kosten te sparen de bouten HERgebruikt heeft

evw (0) PRO, 16 jaar geleden

ik zal toch nog eens de termostaat kontroleren komt nog wel eens voor!
welk ontluchtings nippel bedoel je er zijn er meerderen.

evw (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je alleen een nieuwe pakking gemonteert?
wat voor een klacht had je eerst?
heb je de kop laten afpersen?
verbruikte hij ook eerst koevloeistof?
als ik dit weet kan ik je misschien verder helpen

jwz (0), 16 jaar geleden

heb nu bij warme motor volgens het boekje de bouten aangedraaid. Motor wordt warm tot ongeveer 50% en dit ook bij langere tijd op de snelweg bij 100 - 110 km/u. Ben dus tevreden!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.