Volkswagen Passat: TDI (115PK) niet bereiken topsnelheid + verbruik koelvloeist

Bouwjaar: 2000

mijn TDI 115 PK (95.000 km) heeft de volgende twee problemen:

1. op 2000 km wordt ± 1 liter koelvloeistof verbruikt. we kunnen geen enkel lekspoor oid bekennen.
2. deze wagen zou makkelijk een dikke 200 km/h moeten halen echter met pijn en moeite haal ik de 180.

de trekkracht is op zich goed alhoewel ik het idee heb dat die verschilt van de ene dag op de andere. er zijn geen foutcodes! het verbruik ligt rond de 1 op 17. het olieverbruik is ± 1 liter op 15000 km. bij 1600 toeren geeft de motor een wat brommend geluid en er zijn wat trillingen in de pedalen voelbaar. de katalisator is al vervangen, evenals het vliegwiel (dat bleek te rammelen), ook de 90.000 km beurt is volledig uitgevoerd.

heeft iemand een technisch idee, moet ik denken aan grote kosten?

alvast bedankt.

tantan

Geplaatst door tantan (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

ERG klep vast of vervuild, die schoongemaakt en nog problemen, dan ga ik voor de luchtmassameter.

Benny1078 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als er nergens sporen zijn van lekkage reken maar op lekke koppakking en controle of de kop wel vlak is.
Komt vaak voor bij ajm motor van dit bouwjaar.
Hoge kosten ? Ja.

johndoornbosch (0) PRO, 19 jaar geleden

lekker werkje bij een ajm vooral het afstellen van de pompverstuivers met een reuzeschuifmaat

Riesjaar (0), 19 jaar geleden

De pompverstuivers hoeven toch niet eruit voor de
cilinderkop de-en te monteren

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

dacht het wel!!!


anders kom je helaas niet bij de kopbouten!!

( bij het vlakken moeten ze er toch uit!! )




paul,

thijs11387 (0) PRO, 18 jaar geleden

is de radiateur niet lek in de hoeken vaak zijn de lek sporen dan moeilijk te zien.
Anders moet de kop er maar af denk ik.

jos_br.5980 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb nu meerdere keren de koppakking van zowel de AJM als andere pompverstuiver motoren vervangen en geen van deze was krom dus hoefde ook niet gevlakt te worden. Bij de AJM gaan de koppakkingen er spontaan uit, bij de andere was het omdat de turbodruk door tuning wat hoog is.Koppakking vervangen bij de pd motor is nog makkelijker dan bij de vp motor.

Jos.

tantan (0), 18 jaar geleden

er is een goed onderzoek geweest en het blijkt dat toch de radiateur ergens lekt.

iedereen die gereageerd heeft bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.