Volkswagen Passat: Geef plankgas maar gaat niet hoger dan 120 km/uur

Bouwjaar: 1995

Hallo,
Gisteren zijn we een testrit gaan doen met een passat van 95 19 TDT, alles was goed behalve als je op de gas drukt, dan gaat die niet harder als 120. Je voelt als je aant optrekken bent dat die soms wat tegen houdt.
Ik druk de pedaal helemaal in maar die blijft hangen op 120.
Ik lees hier over de LMM en de EGR, morgen ga ik naar de garage en zal ik hem eens aan de computer laten uitlezen, maar het is een model van 95 gaat dat daar al mee? En dan lees ik van een scheur in de turbo slang.
We hebben nu een gewone passat 1900 van 1991 en die ga nog zwierig vooruit tot de 160.
Bij die TDI hebben ze een andere stuurdoos gestoken voor de motor, waar dient dat voor?
Zou iemand mij wat uitleg kunnen geven.

nancy8044

Geplaatst door nancy8044 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

niet kopen

nancy8044 (0), 18 jaar geleden

Waarom niet kopen, omdat er een andere stuurdoos is gestoken, of omdat hij blijft hangen op 120.
Die stuurdoos was omdat de motor opeens naar een hoger toerental ging en dat is opgelost

vraagje (0), 18 jaar geleden

harder mag je ook niet (LOL) efff nazien die auto en bevalt hij je kopen zal niet zoveel aan mankeren denk ik
suc6666

Alfred268 (0), 18 jaar geleden

Meest waarschijnlijk is het de LMM. Gaat heel vaak stuk en dan gaat ie geen draad harder meer dan 120km/h.

Succes, Golf III TDI (160.000 - 305.000km) met toch behoorlijk wat onkosten !

nancy8044 (0), 18 jaar geleden

ik ben geweest naar de garage en daar hebben ze terwijl ze aan het rijden waren een VAG toestel aangehangen, LMM was niet stuk, was 874 maar de turbo zijn waarden lagen te hoog.
Hij zei dat er waarschijnlijk een klep bleef hangen en hij sprak ook over misschien dat het een van de lagers kon zijn.
De auto heeft effektieve 150000 km gereden en is voor de rest nog in zeer goede staat geen enkel plekje roest, interieur tip top.
Hij gaat morgen naar de garage en daar gaan ze het euvel oplossen. Het was wel raar, de turbo trekt tot een bepaald toerental goed en dan bonk houdt hij in en doet hij het niet meer. De auto stilleggen en terug vertrekken nadien en dan werkt de turbo wel... hopelijk geraakt het opgelost, kheb er goed oog in

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.