Volkswagen Passat: tdi 66kw houdt in bij optrekken. opvoerpomp?

Bouwjaar: 1998

ik heb een probleem met een tdi met 66kw van 98.
hij houdt soms in met optrekken
bij het verwisselen van de brandstof filter is mij opgevallen dat ik geen druk krijg van de opvoerpomp als ik het contact van de auto aanzet om het filter te ontluchten.
bekent probleem?

guust3898

Geplaatst door guust3898 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoim


dit klopt dit werkt ook niet zo!!!

brandstoffilter volgooien en doorstarten.

en de retourleiding dicht knijpen.


paul,

peter (0) PRO, 19 jaar geleden

mijn ervaring zegt dat dit de luchtmassameter is.
mijn advies is als je deze vern niet bij de dealer op halen
of hij moet +/- 75.- euro kosten. bij de vw dealers durfen ze soms er +/- 260,- euro er voor te vragen.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi peter,



ook de dealers zijn wakker geworden.. inmiddels hebben ze de prijzen aangepast.


paul,

tommy11548 (0), 19 jaar geleden

inderdaad,luchtmassameter defect,heb hetzelfde probleem gehad

blijegeit (0) PRO, 19 jaar geleden

aangezien 'guust flater' het over SOMS heeft doet het mij juist NIET denken aan de LMM.

En P. Kelder heeft gelijk, eerst kostte de LMM inderdaad een flinke berg eurie, maar het is inmiddels een ruildeel geworden waardoor de prijzen aanzienlijk zijn gedaald.

mvg en suc6

jolletje (0) PRO, 19 jaar geleden

Jongens ik zou eerder denken aan magneetklepje tegen het schutbord.
LMM kost iets van 82.50 ex btw valt toch mee.

groeten Eddie Fast

guust3900 (0), 19 jaar geleden

wat voor magneet klepje is dat dan?

peter (0) PRO, 19 jaar geleden

het magneet klepje is zwart er lopen 2 vacuumslangentjes naar toe met een twee polige stekker je kunt zo de vacuumslang van je EGR klep volgen en dan kom je uit bij je magneet klep
voor het geval je niet weet wat een EGR klep is.
dit is een potje wat op je uitlaatspruitstuk zit vlak bij je turbo P.S je kunt je magneetklep door meten zo uit mijn hoofd mag de waarde zijn 5.0 OHM ik zoek dit nog wel even na.

guust3900 (0), 19 jaar geleden

wat is de funtie van de egr klep?

peter (0) PRO, 19 jaar geleden

de funtie van je egr klep is dat er uitlaat gassen naar je inlaatspruitstuk worden gebracht dit zorgt voor een schoner verbranding (beter voor de natuur) maar dit zorgt er ook voor dat je motor smerig word van binnen en dit kan problemen geven

de egr klep moet bij stationer draaien van de motor afgesloten zijn bij verhoogt toerental open.
ik heb de waarde's ook nog even opgezocht tussen de 13-17 OHM
van het magneet klepje

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,



peter vertel het verhaal eens juist.. je draait het om!!

de egr klep werkt alleen maar in het stationair gebied.. deze zorgt ervoor dat juist de carterdampen worden mee verbrand.

niet de uitlaatgassen!!

zoals jij het uitlegt.. werkt het in een cirkel. ( uitlaatgassen worden terug gevoerd naar het inlaat traject )

zou de erg klep open blijven staan.. dan krijgen we via het inlaat traject te maken met vals lucht..

dit komt zeker niet ten goede van de verbranding van een motor.



paul,

caddy1492 (0) PRO, 19 jaar geleden

ik zal het ook even "proberen" uit te leggen wat een egr regeling doet; in het nederlands uitlaatgasrecirculatie. dit betekend dat er een gedeelte van het uitlaatgas terug wordt gevoerd naar het inlaattraject. waarom; om een lagere NOx uitstoot te verkrijgen (nox; stikstofoxiden in meerdere soorten, de veroorzaker van de zure regen). voorkomen moet men dit door de verbrandingstemperatuur lager te houden. door ondermeer het inspuitbegin te wijzigen is dit mogelijk. of door een gedeelte dode materie in de verbrandingsruimte bij te voegen (uitlaatgas) wordt deze verbrandingstemperatuur lager. simpelweg omdat er geen lucht genoeg aanwezig is. dit recirculeren gebeurd alleen tijdens stationair draaien en in deellast. de klep wordt dan pulsgewijs (dutycycle) aangestuurt. tijden volgas en acceleren moet dit uitgeschakeld worden anders is er juist een luchttekort. voor dit alles is een goed werkende luchtmassameter een vereistte. want hieraan kan het motorregelapparaat "zien" hoeveel lucht er aangezogen wordt en volgens bereken hoeveel uitlaat gas er teruggevoerd wordt. eigenlijk is dit hele systeem een voor het milieu noodzakelijk, maar voor de motorenontwikkelaars een regelrechte ramp. kijk maar eens naar de vervuiling die optreedt in het inlaattraject.

ik hoop het hiermee duidelijk gonoeg uitgelegd te hebben

succes; caddy

jolletje (0) PRO, 19 jaar geleden

Maar guust flater is het probleem opgelost of niet????????????

Groeten Eddie Fast

guust3900 (0), 19 jaar geleden

maneet klep en egr klep werken goed.. probleem blijft.
zelf denk aan de turbo druk die varieert???

webro (0) PRO, 19 jaar geleden

eens laten uitlezen
veel voorkomend temp sensor
of de luchtmassameter
en sluit de egr eens af en dan proberen
en altijd filter vullen anders kan pomp kapot gaan zal niet de eerste keer zijn

gr paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.