Volkswagen golf Tdi Pd 1.9 Met ARL motor
loopt op 3 cylinders, heb kleppendeksel verwijderd stekkers kleiner gemaakt.
auto liep op 4 cylinders. na afzetten auto en weer starten liep hij weer op 3 cylinders.
overigens geen storingen bij uitlezen?
moet een pompverstuiver of slechte kabelboom altijd storing geven?
kabelboom??? of iemand andere ideeen??
Groetjes Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het goed is geweest nadat je de stekkers heb aangeknepen dan zou ik eerst de kabelboom vervangen..
weet je zeker dat hij op 3 cil liep,massavliegwiel lijkt op de zelfde stooring,
Gr,
Hans
Neej, hij loopt echt op 3 cylinders, loopt heel beroerd en ook geen vermogen.
groetjes Tim
Ik zou één voor één een stekker lostrekken van de verstuivers en kijken welke cilinder niet meeloopt.
Dan verstuivers wisselen en kijken of je probleem mee verplaatst dan weet je of het in de verstuiver zit.
Is wel even werk maar wel de goedkoopste.
Wel vreemd hoor dat je geen cilinderoverslag uitleest.
[quote=Benny Vee]Ik zou één voor één een stekker lostrekken van de verstuivers en kijken welke cilinder niet meeloopt.
Dan verstuivers wisselen en kijken of je probleem mee verplaatst dan weet je of het in de verstuiver zit.
Is wel even werk maar wel de goedkoopste.
Wel vreemd hoor dat je geen cilinderoverslag uitleest.[/quote]
Ga nooit met een lopende motor een injectorstekker losnemen. Als het een piezo verstuiver is en staat op het moment van loshalen nét open jast deze in een keer de volle pompdruk in de verbrandingskamer met vloeistofslag als gevolg en dan echt motorschade.
allemaal alvast bedank voor de reacties.
net de kabelboom gehaalt. morgen even vervangen.
ik ben bang dat hij op 3.5 cylinder loopt en daarom geen foutcode!@?
op 3.5 is ook wel erg onmogelijk lijkt mij.een cilinder doet mee of niet. vrij simpel...
[quote=citroënmonteurtje][quote=Benny Vee]Ik zou één voor één een stekker lostrekken van de verstuivers en kijken welke cilinder niet meeloopt.
Dan verstuivers wisselen en kijken of je probleem mee verplaatst dan weet je of het in de verstuiver zit.
Is wel even werk maar wel de goedkoopste.
Wel vreemd hoor dat je geen cilinderoverslag uitleest.[/quote]
Ga nooit met een lopende motor een injectorstekker losnemen. Als het een piezo verstuiver is en staat op het moment van loshalen nét open jast deze in een keer de volle pompdruk in de verbrandingskamer met vloeistofslag als gevolg en dan echt motorschade.[/quote]
Je moet hem tussendoor ook wel stop zetten natuurlijk
geen foutcodes wil niet zeggen dat er geen fouten zijn. controleer in de meetwaarde van de inspuitafwijking per cilinder. kanaal 01 dan meetwaardeblokken 08 en dan 13.Group 013 regeling stationair toerental (afwijking inspuithoeveelheid) per cilinder
Deze groep laat zien hoe de ECU de kracht van elke cilinder bij stationair toerental balanceert om rekening te houden met varianties in toleranties van alle componenten, inspuitvariaties, compressie etc. (engels: tolerances, jet sizes, compressions; duits: leerlaufruheregelung, einspritzmengenabweichung).
Cilinder 1, voorgeschreven waarde -2.8 - +2.8 mg/slag
Cilinder 2, voorgeschreven waarde -2.8 - +2.8 mg/slag
Cilinder 3, voorgeschreven waarde -2.8 - +2.8 mg/slag
Cilinder 4, voorgeschreven waarde -2.8 - +2.8 mg/slag
gewoon kabelboompje vervangen, dan zal het wel opgelost zijn, ik had hier ook een golf 4 staan met hetzelfde probleem en ook geen foutcodes!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar