auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: te hoge turbodruk

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ajm, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 85

Beste,
Ik heb dus een golf4 van 2001 gekocht, een pompverstuiver met 115pk. Nu loopt deze niet zoals het moet. Ik heb hem laten uitlezen met vagcom en er kwam slechts 1 fout en dat was een te hoge turbodruk. Hier een lijstje van wat vervangen is:
Nieuwe n75 regelklep
Nieuwe luchtmassameter
Nieuwe mapsensor
Nieuwe vacuumleiding naar turbo
Turbo is gereinigd (mankierde niks aan)
Nieuwe kabelboom in de cilinderkop
Egr is dicht (met plaatje)
Katalysator is leeg
Inlaattraject is gereinigd

Wat ik raar vind is dat hij ook niet loopt zoals het moet, naar 150 duurt evenlang als een sdi en dan gaat hij in nooloop. Hij verbruikt ook waanzinnig veel, roken doet hij helemaal niet. De boordcomputer geeft absurde waardes, soms tekent hij 51 l/100 km terwijl ik stilsta, normaal moet hij dan liter/uur tekenen en dat doet hij niet. Ik ben echt ten einde raad ...

Geplaatst door

bbenjamin (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt toch of de turbodruk niet afgeregeld wordt,werkt de regelklep wel goed?
Het geheel werkt op vacuum,
Aan de regelklep zitten 3 slangen 1 naar de turbo,1 voor beluchting en een voor motor vacuum,afgetakt
van de rembekrachtiger..
Misschien zit hier een lek of is het geheel niet goed aangesloten.

jaker 0
badge

7 jaar

Al deze leidingen zijn gecontroleert en zonodig vervangen. Regelklep zelf is nieuw. Alles is aangesloten zoals het hoort ...

bbenjamin 0

7 jaar

Wat je nog kunt doen (wat al had moeten gebeuren) even al rijdend een log maken. Op deze manier kom je wat dichter bij het probleem.
Het wordt zo veel gerichter zoeken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

7 jaar

Ben geen VW expert , maar misschien toch een tip .
Je zegt : Turbo goed.
Vacuumslangen goed.
Elektroklep turboregeling vernieuwd .
De turbodruk word geregeld door de hoeveelheid vacuum
Oplossingen die ik heb gehad waren een verstopt filter van de beluchting aan de elektroklep en een te laag vacuum door een defecte pomp . Vacuum kwam te langzaam op gang. Dus pomp werkte wel maar niet voldoende.
Als je de slang van de turbo met draaiende motor loshaald moet het vacuum zo hoog zijn dat de slang aan je vinger blijft hangen .
En misschien kan je nog een actuator test uitvoeren of de elektroklep wel werkt / aangestuurd word .( tikkend geluid )
Of de bedrading belast doormeten met bv een lamp van 21 W tussen de draden .

Je kunt hier van alles op gaan sommen maar loggen maakt een hoop duidelijk......
Een verstopt filter van de beluchting heb ik in 30jaar nog niet meegemaakt, maar je weet nooit ;)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

7 jaar

Ik in 43 jaar wel maar zoals ik al zei , ben niet zo bekend met VW .

Maar gezien de TS de N75 regelklep al heeft vervangen dan komt de suggestie van een mogelijke verstopping te vervallen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.