heb een golf3 adz 1.8 motor met lpg g3 necam en afgekeurd op 4 gastest.
De lambda waarde op toeren is te hoog.
Stattionair benzine lambda=1.004 2500 o/min lambda=1.000
co=0.06 co=0.2
co2=15 co2=14.7
o2=0.18 o2=0.3
Stattionait lpg lambda=1.126 2500 o/min lambda=1.292
o2=2.5% o2=4.9
co=0.04 co=0.02
co2=12 co2=10.4
hc=80
Metingen aan de lambdasensor op lpg geven aan: Stattionair 0.95v en op toeren 0.05 volt
Heb al een nw lambda sonde,ander gasverdeelhuis,map sensor,bougiekabels,bougies geprobeerd zonder
resultaat
Wie heeft er een idee?
Geplaatst door dirkjan2319 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden
lambda signaal moet pendelen tussen 0,1 en 0,9 volt en uit jou verhaal maak ik op dat het signaal stil staat op lpg . gr john
dirkjan2319 (0) PRO, 14 jaar geleden
het signaal staat inderdaad stil , stattionair op 0,9volt en op toeren op 0.0 volt.
Van pendelen is hiervan geen sprake.
Wie heeft er een idee?
grt. dirk
dirkjan2319 (0) PRO, 14 jaar geleden
benzine 800 o/min lambda=1.004,co=0.06,co2=15,o2=0.18
benzine 2500 o/min lambda=1.000,co=0.2,co2=14.7,o2=0.3
lpg 800 o/min lambda=1.126,o2=2.5%,co=0.04,co2=12
lpg 2500 o/min lambda=1.292,o2=4.9%,co=0.02,co2=10.4,hc=80
uitlaat is volgens mij wel dicht,kijk naar de benzine meetresultaten.
op benzine is ie goed en regelt de lambdaregeling goed. Pendelt heen en weer 0.1-0.9volt
Op lpg staat de regeling stil.Stat.0.9 volt en 2500 o/min 0.05 volt.
Wie heefter een idee?
grt.dirk
Petje57 (0) PRO, 14 jaar geleden
Zit er iets in de bedrading tussen gebouwd dat het signaal van de lambdasensor kan beïnvloeden?
sjaak10918 (0) PRO, 14 jaar geleden
of hij loopt, als ie op gas loopt, ook op benzine (dus op 2 brandstoffen). Lambda lijkt gewoon op maximale waarde te zitten, maar ik durf niet te zeggen of het mengsel nu veel te rijk is (wat ik eigenlijk verwacht) of te arm.
JordyK (0) PRO, 14 jaar geleden
koelvloeistoftemperatuursensor wisselen, heb met een type 3 2.0 te hoge co probleem gehad.
Temperatuursensor bovenop watermondje op cilinderkop (4 pins) vernieuwd, co weer ok.
misschien kan je er wat mee.
johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden
lambda hoog mengsel arm je hebt ook een te hoog 02 op lpg en op benz. heb je al gecontroleerd of er vacuumlekkages zijn? gr john
dirkjan2319 (0) PRO, 14 jaar geleden
bedankt voor jullie aanwijzingen maar ik helpt nog niet.
Antwoord petje57 :In de bedrading zit niks tussen gebouwd,zodra ik hem op benzine zet is het wel goed.
Antwoord sjaak10918 :op twee brandstoffen loopt ie niet en mengsel met hoog lambda is altijd arm( kijk goed naar de waarden)
Antwoord jordyk: als je kijk naar de waarden van de 4gas test heb ik geen hoog co probleem maar lambda en 02.
Antwoord johndoornbosch : als je kijkt naar de waarden van de 4 gastest zie je dat op benzine wel goed is met 02.
Vacuum lekkages zijn er niet volgens mij omdat op benzine geen problemen zijn met de 4gastest en lekspray.
Als ik op toeren hoog lambda heb is het volgens mij ook niet een vacuumprobleem omdat je dat kunt verwaarlozen.
Vacuumlekkage is wel van invloed bij stattionaire gebied met veel vacuum en op toeren zakt je vacuum weg.
Wie heeft er nu dus een oplossing voor een te hoog lambda?
grt. dirk
johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden
als alles goed werkt dan heb je op hoge toeren een o2 van 0,0 dus 0,3 is niet goed dus je hebt ergens een lekkage in het inlaat of uitlaattrajekt. gr john
sjaak10918 (0) PRO, 14 jaar geleden
als je mengsel te arm is op gas, dan zou er dus maximaal gas worden toegevoegd en het blijft dan te arm, dus krijg je te weinig gas ???